Кратки съвети и трикове, за по-успешни проекти !

1. Събирай информация !

Всички успешни проекти започват с изследвания и креативните кампании не се различават. Първата половина на Вашия творчески справочник трябва да се чете като клиентска справка и общ преглед на стратегията на проекта с номера и подробности в подкрепа на плана. По време на фазата на проучване трябва да се събира и документира следната информация:

  •  Компанията или клиентът ?

Започнете с кратък преглед на клиента или организацията, за които произвеждате съдържание. Какво продава или прави тази компания и за какво се отнасят? Какво отличава компанията от нейните конкуренти? Краткото въведение в съдържанието трябва да опише какво прави клиента уникален и да направи неговото предложение за стойност ясно на всеки член на екипа, който получава документа.

  •  Кампанията или проектът ?

Сега преминете към спецификата на проекта, договора или кампанията. Този раздел на творческия материал трябва да включва обхвата на проекта, всички основни срокове и основни описания на всички резултати, очаквани от клиента.

  • Цели и KPI (Key Performance Indicators)  !

Ако членовете на вашия екип не разбират целите на клиента, как могат да ги постигнат? Разяснете всички очаквания на клиентите и покажете на екипа си как ще се измерва успехът на проекта. ангажираност или продажби, трябва да определите по какви показатели да измервате ефективността на кампанията.

 

2. Проучване на пазара и публиката !

Каква клиентела обслужва вашият клиент или се надява да достигне със съдържанието, което създавате? Ако клиентът не предостави точна целева демографска информация, зависи от вашия екип да идентифицира идеалната аудитория и да създаде стратегия за съдържанието около нея. проучване на аудиторията, можете да използвате различни инструменти и ресурси като Google Trends, Google Analytics, Quantcast, AnswerThePublic, YouGov, Pew Research Center и вградени прозрения от Twitter, Facebook, LinkedIn и други социални медийни платформи.

 

3. Анализ на конкурента !

Преди да започнете кампания за съдържание, трябва да знаете срещу какво се изправяте. Инструментите за анализ на конкуренти като Semrush, Buzzsumo, Ahrefs, Moz и други могат да ви помогнат да намерите и да се учите от съдържание на конкуренти. Този анализ може да информира какви теми и съдържание активи, които преследвате и как да ги направите по различен начин (надяваме се по-добре) от другите в бранша.

 

4. Създайте първата чернова на Вашия творчески бриф !

С това първоначално проучване приключвате, накрая поставяте писалка на хартия и създавате пълен проект. Въпреки това решавате да организирате документа, той трябва да включва ясни и кратки резюмета на всички изброени по-горе точки на изследване.Сега идва по-креативният аспект на брифа; като вземете предвид информацията, която сте събрали на първа фаза, можете да преминете към изграждането на следващите раздели на Вашия творчески бриф.

 

5. Целеви персони !

Въз основа на демографската информация, събрана по време на вашето проучване на пазара и аудитория, можете да създадете персони, които оживяват вашата целева аудитория. Целевата персона трябва да включва подробности като възраст, пол, местоположение, образование, заетост, доходи, навици за харчене, използване на интернет, интереси, предизвикателства и точки на болка, мотивации и др.

 

6. Указания за писане !

Наличието на ясни и подробни насоки за писане гарантира, че всички създатели на съдържание в проекта произвеждат конгруентна работа. Без тях писателите ще вмъкнат свой собствен стил и писменост, което прави очевидно, че множество хора са написали работата. За да се противодейства на несъответствията между членовете на екипа или на свободна практика, предоставят инструкции и информация за стил, тон, глас, форматиране и всякакви специфични за проекта подробности, които авторите трябва да знаят.

 

7. Посока на дизайна !

Креативният начин, би бил непълен без преглед на графичните елементи, свързани с проекта. Той трябва да идентифицира темата, цветовата палитра, шрифтовете, харесванията и нехаресванията, заявени от клиента, и всякаква друга подходяща информация за марката.

 

8. Предимства и недостатъци !

Креативен бриф трябва да извади всякакви догадки за писатели и дизайнери. Не забравяйте да включите списък с явни предимства и недостатъци (особено ако те са дадени от клиента) и да предоставите проби за писане или дизайн, за да илюстрират тези точки. Нещо повече, краткото творчество трябва да отговори челно на потенциалните предизвикателства. Опитайте се да предвидите препъни камъни, пред които могат да се изправят писателите и дизайнерите, и да предоставите инструкции как да се ориентирате в тези клопки.

 

9. Получете обратна връзка и прегледайте кратката си информация !

Работата не спира след първия проект. Преди да финализирате брифа, трябва да потвърдите, че той е в съответствие с целите на вашия клиент и включва принос от вътрешните ръководители на екипа. Тази фаза на творческо брифинг трябва да бъде съвместна и може да изисква множество повторения и обратна и обратна връзка. клиентът и всички заинтересовани страни трябва да имат последната дума за всякакви стратегически разногласия. Тази фаза на развитие служи и като стратегическо потвърждение и одобрение от клиента. Помислете за финалната справка като творческо споразумение. Ако има някакви оставащи въпроси или притеснения, сега е време да ги доизградим и да направим ясни всички решения и очаквания.Изпратете до вашите екипи за съдържаниеСлед като получите зелена светлина от клиента, можете да разпространите творческия бриф на участващите отдели или екипи. Но не спирайте дотук - като ръководител или ръководител на проекта се нуждаете от потвърждение, че всички работещи по проекта разбират очакванията. Преди да започне каквато и да е работа по планиране, писане или проектиране, срещнете се с отделни екипи, за да разгледате подробно творческия материал. Независимо дали става дума за презентация или сесия за съвместна стратегия, покрийте цялата информация с всеки отдел. За да осигурите разбирателство между членовете на екипа, направете този процес възможно най-интерактивен.

 

10. В процес на усъвършенстване !

Твърде често стратезите на кампаниите и създателите на съдържание виждат творческите брифи като договорни споразумения. Въпреки че е важно да привлечете клиента и да информирате всички членове на екипа за промените в стратегията и документа, не трябва да третирате творческия бриф като закон По-скоро гледайте на него като на жив документ и инструмент за комуникация. С напредването на проекта и появата на нови идеи творческата справка трябва непрекъснато да се актуализира, за да отразява новата стратегия и решенията за целия проект. Просто се уверете, че всички участващи страни са осведомени за направените промени. Креативните брифи са фондация за сътрудничество и комуникация Няма да построите къща без план или да опитате нова рецепта, без да търсите съставките. В света на маркетинга, рекламата, социалните медии и SEO кампаниите, творческият бриф е еквивалентният основополагащ документ, който обхваща целия обхват на проекта. Въпреки това, не попадайте в капана на третирането на творческия бриф като статичен запис - съдържание разработка opment е творчески процес и поддържането на творчески бриф трябва да отразява това.

Препоръчваме още:

4 работещи стратегии за цифрова реклама 4 работещи стратегии за цифрова реклама Прочети повече
6 причини, поради които клиентите ви не харесват вашата електронна търговия 6 причини, поради които клиентите ви не харесват вашата електронна търговия Прочети повече
Важни трендове в социалните мрежи, които трябва да знаете! Важни трендове в социалните мрежи, които трябва да знаете! Прочети повече
нагоре