Кой е основният фактор за класиране в търсачката на Google?

   Към януари 2019 г. в интернет имаше 1,94 милиарда уебсайта и всеки ден Google получава над 3,5 милиарда търсения от хора, които искат да намерят точното съдържание измежду всички тези сайтове. Работата на Google е да предоставя най-добрите резултати за всяко търсене, което се прави, като се опитва да разбере и класира цялото съдържание в интернет. След това показва връзки към съдържанието, което най-добре съответства на всяко търсене.

Знанието какви фактори използва Google, за да класира съдържанието на тези сайтове, може да ви помогне да се убедите, че съдържанието на уебсайта ви има най-голям шанс да се покаже като резултат от търсенето. Google заяви, че използва над 200 фактора в класирането си за органично търсене. Backlinko има списък с 200 фактора за класиране на Google.

Освен общия брой сигнали за класиране, които разглежда, Google не разкрива публично точно кои фактори използва, за да класира съдържанието на уебсайта при търсения, нито колко важен е всеки фактор за класиране, но публикува достатъчно информация, за да даде възможност на SEO експертите да определят кой фактор е най-важен. Това е съдържанието.

Фактор за класиране на Google №1: Съдържанието

Когато искате вашият уебсайт да се показва в началната класация на Google за търсене, най-важното нещо, което можете да направите за оптимизацията на търсачките, е да създадете уникално, завладяващо, висококачествено съдържание, което е добре структурирано, лесно за консумация, информира и е полезно за потребителя.

Анализаторът на Google за тенденции за уеб администратори Джон Мюлер дори заяви, че най-добрият начин за решаване на проблеми с класирането, дори ако те са причинени от фактори, които не са свързани със съдържанието, е просто да подобрите съдържанието си. (Важна забележка: ако съдържанието на вашия сайт се нуждае от работа, препоръчва подобряване на съдържанието, вместо да го изтривате.)

Съдържанието е основният фактор, но включва няколко подфактора.

  • Авторитет на темата

Колкото повече съдържание публикувате по конкретна тема, толкова повече авторитет на страницата се приписва на вашия сайт, така че висококачествено съдържание, обхващащо всеки аспект на тема, ниша или идея, не само помага на класацията ви за търсене, но и служи като ценен ресурс за посетителите на вашия сайт. Качеството е също толкова важно, колкото и количеството, затова се уверете, че цялото съдържание, което създавате, отговаря на най-високите стандарти.

  • Уместност с търсенията

Съответствието на съдържанието ви с целевите ключови думи не е достатъчно. Трябва да създадете съдържание, което дава на вашите клиенти това, което всъщност търсят. Това означава да разгледате по-задълбочено думите за търсене, които те използват, за да разкриете това, което наистина искат, и да използвате съдържанието ви, за да предоставите отговорите. Уверете се, че съдържанието ви е съобразено с намерението на клиентите ви за търсене.

  • Структура на съдържанието

Колкото повече информация вградите в HTML кода на вашия сайт, толкова по-добре Google ще може да разбере съдържанието на вашия сайт и толкова по-вероятно ще бъде да предоставя вашите страници като високопоставени резултати за съответните търсения. Вградете ключови думи в заглавията на страниците си и заглавните маркери H1 и H2, напишете мета описания, които точно описват за какви страници става дума, и включвайте структурни и мултимедийни елементи като изображения, видеоклипове и списъци с надписи, за да осигурите ангажиращо потребителско изживяване.

Освен съдържанието, има няколко фактора, които играят ключова роля в класацията на Google.

  • Архитектура на уебсайта

Вашият уебсайт трябва да бъде организиран по ясен и интуитивен начин, с URL адреси на страници, които включват ключови думи, за да дадат на Google ясна информация за темата на страницата и къде тя принадлежи на вашия сайт. Помага да се използва аналогията на архитектурата и да се мисли за уебсайта ви като за сграда. Всички изходи и стаи трябва да бъдат ясно маркирани и трябва да има табели и насоки, които да насочат посетителите, вместо да ги оставяте да се лутат наоколо без идея къде са.

  • Сигурност

Вашият уебсайт трябва да осигурява сигурна връзка, чрез HTTPS / SSL, за да защити личната и финансова информация на посетителите на вашия сайт. От юли 2018 г. Google Chrome показва предупреждение „не е сигурно“ за всеки уебсайт, който не използва защитена HTTPS / SSL връзка, така че ако не използвате SSL сертификат на уебсайта си, сега е моментът да го надстроите. Така не само ще се подобри рангът ви при търсене, но ще бъдете по-малко уязвими за хакери, опитващи се да прихванат некриптирани данни.

  • Връзки

Наличието на качествени връзки на вашия сайт продължава да бъде една от най-силните корелации с добрия ранг на търсене. Връзките към други уебсайтове, които сочат към вашата страница (обратни връзки), ви дават трафик и достоверност и показват, че хората се доверяват на вашия сайт

Докато препратките са по-силният фактор за класиране, вътрешните връзки (връзки между различни страници на вашия сайт) също са важни. Вътрешните връзки помагат на Google да разбере как е организиран вашият уебсайт, как съдържанието на вашия сайт е взаимосвързано и кои страници на вашия сайт са най-важни. Тъй като предоставяте полезни връзки към свързано съдържание, вътрешните връзки също са склонни да увеличават времето, което потребителят прекарва на вашия сайт, което е друг фактор за класиране.

  • Скорост на страницата

Google използва скоростта на страниците като фактор за класиране за търсения на настолни компютри от 2010 г. и за мобилни търсения от 2018 г., като повечето хора очакват уебсайтът да се зареди за 2 секунди или по-малко. Това означава, че ако уеб страниците ви се зареждат бавно, ще загубите както клиенти, така и ранг на търсене.

Проверете ефективността на уебсайта си и поддържайте сайта си бърз с методите за оптимизиране на скоростта на страницата , като компресиране на изображения, рационализиране съдържанието на страницата и осигуряване на добър доставчик на уеб хостинг.

  • Мобилност

Мобилните устройства представляват повече от 50% от общия интернет трафик, така че гарантирането, че вашият уебсайт е оптимизиран за използване на мобилни устройства, е един от най-важните фактори, които Google взема предвид при класирането на сайт.

Google вече използва първо мобилната версия на уебсайт за индексиране и класиране, а не версията за настолни компютри.

 Свържете се с нас, за да класираме вашия сайт на първите страници в търсенето!

Препоръчваме още:

Бутиковите студии за разработка на мобилни приложения: ключови характеристики и предимства Бутиковите студии за разработка на мобилни приложения: ключови характеристики и предимства Прочети повече
Избор на алтернативни социални мрежи за марките: Bluesky, Threads, Mastodon и X Избор на алтернативни социални мрежи за марките: Bluesky, Threads, Mastodon и X Прочети повече
Непревземаемият успех на Skims: Стратегии и влияние на колаборациите в модната индустрия Непревземаемият успех на Skims: Стратегии и влияние на колаборациите в модната индустрия Прочети повече
нагоре