Как маркетолозите могат да използват човешката психология в своя полза?

   Макар да обичаме да мислим за себе си, фактът остава, че хората са животни, движени от инстинкта повече от всичко друго. Освен това, с развитието на областта на неврологията се разкриват все повече човешки тенденции, много от които могат да бъдат доста полезни за търговците. Маркетингът се концентрира върху манипулирането на вниманието на потребителите; разбирането на психологическите механизми, които оперират вниманието, дава на търговците повече възможности да достигнат до своята аудитория.

  • Емоциите работят по-бързо от мислите

Думите и информацията, която те представляват, са най-добрите инструменти на маркетолога. Въпреки че е важно да се предаде необходимата информация на потребителите, чрез език, препоръчва се също да се обърне внимание на емоциите на читателите, както и на техния интелект. Проучванията показват, че емоциите са склонни да обработват 5 пъти по-бързо от съзнателния мозък. Маркетингът е насочен към насочване на вниманието към марка; емоционалните призиви предизвикват любопитство много по-бързо, отколкото строго интелектуалните биха могли.

  • Емоциите оставят по-дълго трайно впечатление

Освен, че емоцията работи по-бързо от логиката, нейният отпечатък е и по-дълготраен. Мислите са мимолетни, те идват на тълпи във всички моменти от деня. Емоционалните отговори са много по-редки и впечатлението им остава с хората, докато не приключат с изживяването му.

  • Изображенията са по-оптимални от текста

Бизнесът в ерата на интернет е свързан с рационализиране, постигане на най-добрите осезаеми резултати възможно най-бързо. Отново, за маркетолозите думите са средство за превръщането в някаква форма на ангажираност. Думите обаче не успяват да създадат силен ефект в сравнение с изображенията. Човешкият мозък обработва изображения 60 000 пъти по-бързо от текста. Доколкото думите ни донесоха, употребите им стават все по-ограничени, тъй като човешката тенденция гравитира към неподвижни и движещи се изображения като основен източник на информация.

  • Хората се идентифицират с други хора

Чрез естествения подбор, еволюцията благоприятства онези, които могат бързо да разпознават заплахите и да изграждат отношения със съюзници. Въпреки че отдавна бяхме извън Дарвиновата джунгла, тази тенденция продължава да съществува и днес под формата на разпознаване на изражението на лицето. Хората са трудно програмирани от раждането си да се идентифицират с лицата на други хора. Емоционалният обхват и визуалната стимулация са чудесно начало, но търговците трябва да имат предвид човешката съпричастност, когато се опитват да влияят на потребителите. Освен това, докато всички изображения на човешки лица мигновено привличат вниманието ни, показването на бебета активира емоционални рецептори.

  • Използвайте разумно цветовете

Областта на дизайна се простира дълбоко. Става въпрос за много повече от това да се уверите, че нещата изглеждат красиви. Всеки цвят изпраща специфичен сигнал към мозъка. Например синьото е цвят за изграждане на доверие, докато жълтото има тенденция да активира центъра за тревожност на мозъка. Всъщност проучванията показват, че 62-90% от възгледите на потребителите за даден продукт се основава изцяло само на избора на цвят. Всеки знае разликата между визуално привлекателен продукт и грозен, но пълната степен на влияние на дизайна се влива в подсъзнанието, чрез абстрактни инструменти, които контролира само художникът.

Свържете се с нас, ако имате нужда от подробни разяснения в тази област!

Препоръчваме още:

 15 популярни съкращения в дигиталния маркетинг 15 популярни съкращения в дигиталния маркетинг Прочети повече
Разходи за приложения през 2020 г. поставят нов рекорд! Разходи за приложения през 2020 г. поставят нов рекорд! Прочети повече
Защо толкова много марки сменят логото си и изглеждат като всички останали? Защо толкова много марки сменят логото си и изглеждат като всички останали? Прочети повече
нагоре