През последните години гласовото търсене доминира в пейзажа на търсене. Това се превърна в удобство за мнозина, позволявайки на ежедневните потребители да говорят на своите устройства, вместо да въвеждат ключови думи в заявка за търсене, за да получат отговори. Според Forbes, 30% от всички сесии на уебсайтове ще се провеждат без докосване на екран през 2021г. Разпознаването на реч в нашите устройства също е станало изключително сложно и точно. Въпреки че гласовото търсене съществува от известно време и не е съвсем нова концепция, през последните години преживяхме технологичен пробив с въвеждането на гласови асистенти като Alexa, Google Assistant и Siri на Amazon.
В резултат на това повечето устройства вече са оптимизирани за гласово търсене. Сега е време бизнесът да оптимизира своите интерфейси, платформи и уебсайтове, за да е в крак с променящия се пейзаж на гласовото търсене.
Как да оптимизираме за гласово търсене
Ето как гласовото търсене ще промени пейзажа на дигиталния маркетинг и какво можете да направите, за да се подготвите за него:
Когато зададете въпрос на гласов асистент, той ще прочете представения фрагмент от вашата заявка за търсене. Фрагментите, това са резултати от търсенето, които са представени в горната част на органичните резултати на Google в SERP (страници с резултати от търсачката). Важно е да разберете защо трябва да започнете да се грижите за On-SERP SEO, за да можете да започнете ефективно да оптимизирате съдържанието си, и да постигнете представен фрагмент на страницата с резултати от търсачката на Google. Бизнесът трябва да започне да отчита гласова стратегия и да оптимизира съдържанието си за гласово търсене.
Съвети за организиране на вашето съдържание за SERP, използвайки SEO за гласово търсене
Създайте съдържание, за да отговорите на конкретни въпроси
Организирайте съдържанието си във формат за въпроси и отговори
Уверете се, че сте създали висококачествено съдържание
Когато потребителите търсят с глас, те често използват по-разговорен тон. Може да пишат „Времето в Бруклин“, когато извършват текстово търсене, но те могат да попитат „Какво е времето в Бруклин?“ при гласово търсене. По-често потребителите са по-склонни да формулират заявките като въпрос. Тъй като гласовите търсения имат по-разговорен и естествен характер, това ще даде приоритет на семантиката на заявките за търсене. В резултат това ще повлияе на пейзажа на дигиталния маркетинг и маркетолозите ще трябва да преоценят ключовите думи, използвани в тяхното съдържание и цялостната маркетингова стратегия.
Вместо да използвате кратки ключови думи във вашата SEO стратегия, използвайте ключови думи с дълга опашка и директни отговори на най-често срещаните въпроси на потребителите. Време е да започнете да обръщате внимание на това как вашите потребители говорят. Фирмите ще трябва да вземат предвид тона, избора на думи и фрази, използвани при гласово търсене. Преоценката на ключовите думи на вашето съдържание, за да се адаптирате към гласовото търсене, ще помогне на уебсайта ви да се класира по-високо в търсачките или да спечели представени фрагменти.
Функциите за свободни ръце, които се доставят заедно с мобилните устройства, насърчават потребителите, които винаги са в движение, да използват гласово търсене. Независимо дали готвите или шофирате, гласовото търсене и мобилните устройства вървят ръка за ръка като удобен инструмент за ежедневието на потребителите.
С потребителите, които са винаги в движение, гласовото търсене само ще продължи да доминира в мобилната среда.
Фирмите трябва да гарантират, че техните уебсайтове са оптимизирани за мобилни устройства. Настройте бизнеса си за успех и изпреварвайте играта. Около 70% от потребителите са по-склонни да купуват от бизнес с мобилен уебсайт. От гледна точка на маркетолога, вашата отговорност е да се уверите, че интерфейсите, уебсайтовете и платформите на вашия бизнес са оптимизирани за мобилни устройства.
Основни съображения, за да станете по-удобни за мобилни устройства:
Подобрете времето за зареждане на вашите уеб страници
Включете вертикално съдържание и използвайте по-голям текст
Редизайн на изскачащи прозорци за мобилни устройства
Бутони за преоразмеряване и CTA (Call to Action) за мобилни устройства
Направете информацията по-лесна за намиране
Време е да помислите за мобилните устройства, ако искате да се настроите за успех в този променящ се пейзаж. Работете с екипите си, за да разработите удобни за мобилни устройства интерфейси, за да бъдете по-напред от конкурентите си.
Много хора, които използват гласово търсене, го използват, за да търсят местни неща в техния район. Къде е най-близката бензиностанция близо до мен? Топ 10 на италианските ресторанти аз? Близо 22% от заявките за гласово търсене търсят съдържание, базирано на местоположение. Местният бизнес, търговците на дребно и бутиците трябва да се възползват от тази възможност за изграждане на стратегия за местно гласово търсене SEO. Стратегията за SEO местно гласово търсене може в крайна сметка да помогне за привличането на трафик към вашия уебсайт и да стимулира продажбите.
Съвети за подобряване на местното SEO
Създайте, актуализирайте и оптимизирайте своя акаунт в Google My Business
Съберете положителни отзиви от клиенти
Включете местни ключови думи във вашето съдържание
Използвайте страници за местоположение или създайте страница „За нас“
Оптимизирането на вашето съдържание за гласово търсене определено е една от идеите за маркетинг на съдържание, които да опитате през 2022 година.