Как да се подготвим за разработка на мобилни приложения ?

1. Дефинирайте приложението!

Важно е да подготвите кратко описание на приложението си, като предавате основната идея с прости думи, за да помогнете да определите концепцията си за другите. Започнете с широко дефиниране на приложението и се опитайте да отговорите на някои от следните:

  • За какво е приложението?
  • Какви са очакванията ви за приложението?
  • Как ще работи?
  • Как може да се ангажира и да бъде полезен за крайните потребители?

 

2. Идентифицирайте целевите потребители!

Може би най-важната част от процеса на предварителна разработка е определянето на вашата аудитория. Например, ако създавате приложение за служители, изискванията ще бъдат много различни от приложението, предназначено за клиенти. Следователно е задължително успехът да има ясно разбиране за вашите потенциални потребители и тези, към които конкретно искате да се насочите.Не губете времето и ресурсите си за създаване на приложение в името на създаването му. Вместо това инвестирайте време и усилия в задълбочено проучване на вашата целева аудитория. Коя е вашата публика? Какви са техните нужди? Как можете да проектирате приложение, което да отговаря на тези нужди? Ясно дефинираната целева аудитория не само ще ви помогне да информирате за вашите дизайнерски решения, но и ще ви позволи ефективно да пускате на пазара приложението си по-късно.

 

3. Провеждане на проучване на конкуренти!

Освен ако концепцията за приложението ви е нишова или изключително уникална, има голяма вероятност да намерите подобни приложения на пазара. Важно е да използвате това във ваша полза. Изследванията на конкурентите могат да помогнат да не създадете приложение като всички останали. Когато оценявате конкурентни приложения, помислете дали да отговорите на следното:

  • Защо приложението е успешно?
  • Защо хората искат приложението? (Вижте рецензиите, публикациите в блогове и т.н.)
  • Какво е конкурентното предимство на приложението?

Уверете се, че сте разбрали проблема, който приложенията на конкурента ви решават, характеристиките, които имат, как функционират и как могат да бъдат подобрени. От това вие ще имате добра представа за конкурентния пейзаж и можете да подчертаете всички потенциални пропуски или възможности на пазара.

 

4. Определете ключовите заинтересовани страни по проекта!

Ефективната комуникация и сътрудничество са от решаващо значение за успешното разработване на приложения. Трябва да има добро разбиране кой за какво отговаря. Например кой е ръководителят на проекта и кой ще комуникира с външни контакти като разработчици.Започвайки с вътрешния шампион, разклонете се и помислете за тези, с които ще участвате редовно. След това очертайте и задайте ясни очаквания и отговорности за проекта. Също така е важно да се идентифицират кои са окончателните лица, които вземат решения, и процеса на одобрение, който е налице.

 

5. Изберете, да изградите или купите?

Друга важна част от разработката на приложения е одитът на вашия ИТ екип, за да се определи дали те притежават уменията и ресурсите, необходими за изграждането на вашето приложение. По-често е по-жизнеспособно да наемете фирма за външно развитие, която да поеме процеса. Доставчиците, които се специализират в разработването на мобилни приложения, често могат да доставят по-висококачествени приложения по-бързо, отколкото би било възможно с вътрешен екип. Когато избирате фирма за разработчици, е важно да вземете предвид тяхната репутация, отзиви и портфолио. Имайте предвид, че що се отнася до разработването на приложения, по-евтиното не винаги е по-добро и това обикновено се отразява в качеството на приложението.

 

6. Разработете бюджет на проекта!

Разработването на приложения е значителен финансов разход, който изисква много планиране и внимателно обмисляне, преди да влезете. Следователно, вземането на решение за бюджета предварително е неразделна част от вашия проект за приложение. След като зададете бюджет на проекта, можете да дадете приоритет на критичните функции и изисквания на вашето приложение. Важно е да отделите реалистичен бюджет за приложението си. Неотдавнашно проучване на Clutch разкри, че цената на разработката на мобилни приложения варира между 30 000 и 700 000 долара, при изчислена средна цена от 171 450 долара. Ако бюджетът е проблем, може би си струва да се разгледа платформа за разработка на приложения, а не персонализиран подход за разработка.

 

7. Изберете платформа!

Android или iOS? Това е един от най-належащите въпроси при разработването на приложения. Обърнете голямо внимание на детайлите, защото всеки носител има различен набор от спецификации като регистрация, такси за подаване, активи и дори оразмеряване на икони и екранни снимки. Рано разберете какви са вашите цели и коя платформа вашата аудитория има тенденция да използва най-много - от това отговорът трябва да дойде доста лесен. Има ползи от ограничаването на приложението само до една платформа, като например намаляване на разходите. Разработването на множество платформи обаче в крайна сметка ще увеличи възможностите за осиновяване. Ако решите да следвате множество платформи, приоритизирайте коя да разработите за първи път въз основа на вашите целеви потребители и изисквания. Друг по-достъпен вариант е да се използва подход за разработване на приложения на различни платформи.

 

8. Помислете за брандиране на приложения!

Важно е да създадете и проектирате марка за вашето приложение, преди да започне разработването. Специалното брандиране на приложения също ще помогне за укрепване на вашата маркетингова стратегия по-късно по пътя. Помислете какви лога, цветове и шрифтове ще бъдат използвани. Как това съвпада с основната ви марка? Не забравяйте, че вашето приложение е инструмент за брандиране за вашия бизнес, така че е от съществено значение приложението ви да е проектирано да отговаря на вашата марка.

 

9. Изберете стратегия за осигуряване на приходи!

Изборът на правилната стратегия за осигуряване на приходи от приложения никога не е лесен и напълно зависи от вашия бизнес и цели. Изключително важно е обаче да вземете решение за своя подход в началото на процеса, така че функциите на приложението да могат да бъдат планирани и разработени по съответния начин. Има много начини за печелене на пари в приложения, някои от най-популярните включват: реклама в приложението, покупки на приложения, безплатни и платени приложения. Предлагането на безплатно основно приложение е популярна стратегия за свързване на потребителите и увеличаване на сцеплението. Ако потребителите се радват на приложението и смятат, че то им предлага стойност, мнозина ще се радват да платят за покупки в приложението, за да отключат съдържание, първокласни функции или дори да закупят версия без реклами.

 

10. Създайте рамки!

Важно е да разработите набор от груби рамки по време на или преди разработването, така че разработчиците ви да могат да разберат задълбочено разбиране на вашия проект и очаквания. Wireframes са по същество чертежи, които детайлизират всеки екран в приложението ви, както и общия поток, който потребителите ще следват.

 

11. Заявете прототип!

Препоръчително е да поискате прототип от разработчиците си, за да сте сигурни, че сте напълно доволни от тяхната работа и вашата концепция за приложение. Прототипът на мобилно приложение е интерактивна демонстрация, която изобразява дизайна, функционалността и потребителския поток на приложение. Заявката за прототип ще ви позволи да си сътрудничите и да итерирате бързо и ефективно, като ви помага да отговорите на всякакви опасения относно функциите или използваемостта на вашето приложение . Има три начина, по които създаването на прототип драстично подпомага процеса на разработване на приложения:

  • Чрез вземане на изчислени решения преди разработването, разходите се спестяват по-надолу.
  • Разработването на прототип на приложение също може да спести време.
  • Прототипирането е мощен инструмент, който може да се използва за представяне на идеята за вашето приложение на потенциални инвеститори и за събиране на инвестиции на ранен етап.

 

12. Обсъдете сигурността на приложението!

Ако потребителските данни ще се събират чрез вашето приложение, тогава сигурността е приоритет. Поради това е важно да имате дискусии относно сигурността на приложенията и как разработчиците ви планират да намалят рисковете. Потребителите трябва да се чувстват в безопасност, така че проверете колко чувствителна информация ще се въвежда и съхранява в приложението:

  • Прилагат ли разработчиците ви изчерпателни протоколи за сигурност?
  • Какви практики имат за защита на данните?

 

13. Помислете за офлайн функционалност!

Естествено, повечето приложения разчитат на наличието на интернет връзка. Като такъв е важно да решите дали вашите потребители ще се нуждаят от достъп до данни офлайн, тъй като това може да повлияе на вашите възможности за развитие и стратегия. Достъпът до функции и съдържание офлайн предоставя значително предимство и ви позволява да продължите да насърчавате непрекъснато положително потребителско изживяване, което е от съществено значение за успеха на приложението. Ако решите да имате офлайн възможности в приложението си, не забравяйте да се консултирате с разработчиците си.

 

14. Имайте предвид анализа!

Данните, които могат да бъдат използвани от вашето приложение, са изключително ценни и като такива е важно да проверите дали разработчиците ви поддържат вграден анализ на приложения. Разбирането на потребителските мотиви, най-популярните функции или пътища и кои са вашите потребители са полезни прозрения, които могат да ви помогнат да вземете правилните стратегически решения и да насочите маркетинговите си усилия на точното място. Не само това, анализът на приложения може да ви помогне да насочвате бъдещи актуализации на приложенията, като гарантира функционалността и използваемостта на приложението ви.

 

15. Помислете за поддръжка след стартиране!

След като приложението ви бъде пуснато на пазара, в крайна сметка ще изисква актуализации и поддръжка като поправки на грешки. Какво ниво на поддръжка предлагат разработчиците ви след стартирането на приложението ви? Важно е да вземете предвид нивото на поддръжка и поддръжка, което ще ви е необходимо, и да се уверите, че разработчиците ви могат да предоставят това.

 

16. Разработете стратегия за локализация!

Ако планирате да стартирате приложението си по целия свят, трябва също да сте подготвени да разработите приложението си с оглед на локализацията. Това означава да промените езика в зависимост от местоположението, като гарантирате, че приложението ви е достъпно за всички ваши пазари. Ако това не е в процес на работа за първоначалното стартиране, планирайте го в актуализация по-късно по следата.

 

17. Създайте маркетингов план!

Не правете грешката да започнете маркетинговия си план, след като приложението ви бъде разработено. Успешните приложения се популяризират много преди да попаднат в магазина за приложения. Важно е да изберете подходяща дата за стартиране на вашето приложение. Това ви позволява да планирате срокове за разработка и маркетингови дейности около графика на пускане. Като такъв се препоръчва да разделите маркетинговия си план за приложения на 3 фази на кампанията:

  • преди стартиране
  • стартиране 
  • след стартиране

Солидният маркетингов план ще помогне за стимулиране на нови инсталирания на приложения и повторно ангажиране на целевите потребители. Маркетингът на вашето приложение изисква планиране и използване на редица маркетингови медии и техники. Например, Оптимизацията на App Store е само един от начините да осигурите откриването на вашите приложения сред целевата аудитория.

Препоръчваме още:

9 тактики за успешни продажби във Facebook Marketplace! 9 тактики за успешни продажби във Facebook Marketplace! Прочети повече
4 неща, които да направите сега! 4 неща, които да направите сега! Прочети повече
Платените реклами, добра идея ли са за стартиране на Start Up? Платените реклами, добра идея ли са за стартиране на Start Up? Прочети повече
нагоре