Как да намерите пазарна ниша за електронна търговия?

 Представете си, че стартирате магазин за електронна търговия от нулата и се опитвате да се конкурирате на пазар за здраве и красота. Има толкова много продукти и конкуренти, че ще бъде трудна битка да си осигурите място в такава претъпкана индустрия.

Много по-лесно (и по-изгодно) е да изградите своя магазин около по-малка и по-ангажирана пазарна ниша. Пазарните ниши ви позволяват да уточните какво продавате (и на кого), за да можете да започнете работа и да имате по-голям шанс да изградите стабилна пазарна позиция, дори и като новодошъл.

Обяснение на пазарните ниши

Пазарната ниша е малка част от по-голям пазар. Това подмножество включва характеристики, нужди и предпочитания, които често се различават от по-широкия пазар. Вместо да избират индустрия и да се опитват да продават на всички в нея, опитните продавачи на електронна търговия се насочват към нишов сегмент от пазара, който има по-отчетлива аудитория.

Обикновено нишите се определят от качества, предпочитания и нужди, като например:

  1. Бюджет и цена

  2. Демографски данни (възраст, пол и доходи)

  3. Психография (ценности, интереси, нагласи и предпочитания)

  4. Геолокация

Тези определящи фактори са достатъчно точни, за да привлекат само определени потребители, а не всички на пазара.

Предимства от насочването към пазарна ниша

Понякога идеята за потенциална пазарна ниша може да се появи от нищото; обаче, по-често, отколкото не, намирането на пазарна ниша, в която да стартирате магазина си, изисква проучване. Така че защо си струват тези допълнителни усилия за прецизиране и фокусиране на вашия пазар, аудитория и продукт?

  1. Никой магазин не може да бъде всичко за всички: това е една от най-универсалните истини в бизнеса. Намирането на пазарна ниша ви помага да усъвършенствате за кого всъщност е вашият магазин и продукт(и) и това прави всичко по-лесно и по-фокусирано.

  2. Задоволяването на специфични нужди поражда лоялност: нишовите аудитории имат толкова уникални нужди и предпочитания, че са склонни да бъдат по-ангажирани и лоялни, когато една марка създаде точно това, което търсят.

  3. Пазарните ниши са по-малки: това означава, че те са по-малко конкурентни от по-широкия пазар, което увеличава вероятността ви да изтеглите продажбите от конкуренцията.

  4. По-малкото конкуренция означава повече авторитет: нишовият продукт прави по-лесно и по-естествено вашата марка да стане експерт във вашата ниша, което означава, че можете по-лесно да се откроите от магазините, фокусирани върху по-широкия пазар.

Как да намерите нишова аудитория

В този момент трябва да имате добра представа какво да вземете предвид, когато оценявате потенциалните пазарни ниши за вашата марка.

  • Потърсете препоръчани ниши онлайн

Ще намерите безкрайни списъци с пазарни ниши, идеални за фирми за електронна търговия, само като направите просто търсене в Google.

  • Проучете потенциалните потребители

Ако сте стеснили търсенето на ниша до една индустрия (или няколко), следващата стъпка е да ги оцените според съображенията, за които говорихме по-горе. Един от методите за намиране на най-добрите потенциални пазарни ниши в рамките на по-големите е да отидете директно до източника и да проучите самите потенциални потребители, които се надявате да обслужвате. Задавайте въпроси като:

  1. Коя е тяхната текуща избрана марка

  2. Какво харесват и не харесват в продукта

  3. Допълнителни или различни функции, които биха искали да видят да се предлагат

  • Изследвайте ключови думи

Мислите си, че проучването на ключови думи е за SEO и платено търсене. Това е вярно, но изследването на ключови думи по дефиниция включва това, което потребителите търсят, от какво имат нужда, какво харесват и др. Ето защо може да бъде полезен инструмент за идентифициране на потенциални пазарни ниши.

 

Чрез проучване и разбиране на пазарните ниши и как те могат да бъдат от полза за вашия бизнес, вие сте в по-добра позиция да идентифицирате област от електронната търговия, в която можете ефективно да доминирате. След като направите това, гарантирано се насочвате към успех!

Препоръчваме още:

10 съвета за съдържание, които ще ви помогнат да рекламирате вашето мобилно приложение 10 съвета за съдържание, които ще ви помогнат да рекламирате вашето мобилно приложение Прочети повече
Как да създадете уеб приложение? Как да създадете уеб приложение? Прочети повече
5 начина, по които ще се възползвате от Wireframing на вашето мобилно приложение 5 начина, по които ще се възползвате от Wireframing на вашето мобилно приложение Прочети повече
нагоре