Електронната търговия и потребителското преживяване (UX): 4 лесни стъпки за увеличаване на продажбите на вашия онлайн магазин

Знаете ли, че средно 97 от 100 потенциални клиента напускат онлайн магазина ви, без да реализират покупка? Има различни причини това да се случва, но най-често се дължи на лошото преживяване на клиентите (UX) при използване на сайта за електронна търговия. Какво общо има UX с броя поръчки? Повече, отколкото можете да си представите.

Ако някой е имал отрицателно или смущаващо преживяване при посещение и навигиране в уеб сайта ви, вероятността да закупи нещо е твърде малка, камо ли да разгледа продуктите ви. Много са причините онлайн магазинът ви да не успее от гледна точка на UX, което би довело до малък брой продажби, като част от тях са лоши изображения на продуктите, дълги формуляри за регистрация и трудно финализиране на поръчка.

През 2016 г. 88% от онлайн бизнесите претърпяха неуспех и генерираха по-нисък от очаквания брой конверсии. Причината е ясна. Експертите смятат, че това се дължи на факта, че UX не получава необходимото внимание, пренебрегвайки факта, че това трябва да бъде основен акцент при изграждането и маркетинга на всеки сайт.

Ефективни UX съвети за повишаване на продажбите
И така, дойде време да ви кажем как можете да подобрите потребителското изживяване в сайта ви за електронната търговия и да увеличите финализираните поръчки на вашия онлайн магазин? Някои аспекти на UX са по-пряко свързани с реализациите, отколкото други.

Ето нашите топ 4 лесни стъпки, с които да си помогнете:

1. Маркирайте вашето стойностно предложение
Да предположим, че искате да купите подарък за вашия приятел. Освен ако не отидете направо в Bazar или OLX (което правят 44% от хората), вероятно ще направите търсене в Google и ще разгледате голяма част от уеб сайтовете, които ще се появят.

Да приемем, че всички имат подобни продукти в разумен ценови диапазон. Тогава как ще решите от кой онлайн магазин да закупите? Разглеждайки техните стойностни предложения, разбира се! Предложението за стойност се състои от няколко реда текст, които обясняват защо бъдещите клиенти трябва да купуват продукти от вас (за разлика от вашите конкуренти) и как това ще им бъде от полза. Това е първото нещо, което посетителите трябва да видят, когато влязат в сайта ви.

Статистиката показва, че имате само от 5 до 30 секунди, за да привлечете вниманието на всеки нов посетител. Според статия, публикувана в Harvard Business Review, с предложението за привличане на внимание трябва да направите едно от тези четири неща:

● Да споменете, че продавате нещо, което клиентите трябва да имат.
● Да предложите най-доброто съотношение качество / цена.
● Да заявите, че вашите продукти са най-добрите в техния клас.
● Да установите, че предлагате луксозни артикули от висок клас.

Онлайн магазинът на австралийската верига за алкохол Dan Murphy, например, има много просто предложение: "Гарантирана най-ниска цена на алкохола." Не забравяйте обаче, че предложението за стойност е различно от лозунга или фразата. Например „Глобалната търговия започва тук“ (Alibaba) не е добър пример за предложение за стойност. Това е просто таг.

Предложението за добра стойност често включва повече от една точка. Австралийският доставчик на подаръци Yellow Octopus ни предоставя още един страхотен пример. Забележете, че са използвали дясната колона, за да подчертаят 5 основни причини, поради които клиентите трябва да купуват от тях.

 

Предложението за стойност трябва да бъде поставено на видно място на вашата главна страница, така че потенциалните клиенти да го забележат веднага.

2. Споменете редукторите на риска
Всяка страница на онлайн магазина ви за електронна търговия трябва да споменава два или три добри начина за намаляване на рисковете чрез думи или икони, които да гарантират по-малък риск при покупка и да печелят доверието на клиента. Например това могат да са безплатна доставка, безпроблемно връщане, гаранция за най-ниска цена, сигурно плащане и т.н.

Има три идеални позиции за показване на тази информация:

● В горната част на всяка страница
● Точно до бутона "Добави в кошницата"
● В страничната лента на страницата за плащане

Често се случва, редуциращите рисковете да се припокриват с предложенията за стойност. В крайна сметка, редуциращият риск също е причина, поради която бъдещият клиент би купил от вас. Не забравяйте да предоставите връзка към вашата политика за връщане или замяна, както и подробности и такси за доставка на всяка страница с продукти. Econsultency съобщава, че 68,4% от клиентите искат да знаят срока на доставка и таксите преди да купят даден продукт. Освен това, ако продавате с голям обем, имайте предвид, че предоставянето на безплатна доставка е чудесен инструмент за генериране на повече продажби.

Средно сайтовете за електронна търговия имат 69,23% степен на изоставяне на количката и отказване от завършване на поръчка. Може да откриете, че напомнянето на потенциалните клиенти за безплатна доставка или гарантирането ви за най-ниска в този етап от покупката може да намали тази прогноза.

Най-важният компонент на редукторите на риска е сигурността на плащанията. 13% от потребителите изоставят количката, тъй като не се доверяват на онлайн магазина по отношение на предоставената информация за кредитната си карта. Най-добрият начин да уверите потребителите си за легитимността на вашия бизнес е да използвате значки за сигурност.  Има две места, където трябва да показвате тези значки:

● В началото на всяка страница
● В близост до полето за кредитна карта на страницата за плащане

Добър пример за това са онлайн магазини, които не само включват значка McAfee Secure, за да гарантират сигурност на своите клиенти, но също така и споменават, че информацията за плащанията им е криптирана.

3. Представете своите продукти по правилния начин
Много онлайн магазини изглежда пренебрегват представянето на продуктите си. Запомнете, че просто изображение с описание на продукта не е достатъчно! Когато клиентите посещават физически магазин, получават много по-добро усещане за качеството на всеки един продукт. Според проучване на Forrester 55,1% от хората твърдят, че това е голям фактор да предпочитат физическите магазини пред онлайн магазините. Можете да преодолеете тази бариера, като предоставите повече информация и изображения. Ето още няколко идеи как да го направите:

● Изображение на продукта
Винаги използвайте висококачествени изображения на продукти на вашия онлайн магазин. Не забравяйте, че висококачественото изображение не е просто изображение с висока резолюция. Вашите изображения трябва да представят вашите продукти по максимално най-красив и примамлив начин.

Важно е да предоставите повече от едно изображение за продуктите си, а някои сайтове дори започнаха да представят динамични 360-градусови изображения. Най-малкото трябва да включите редица изображения, направени от всички ъгли. За някои продукти може да е добра идея да добавите някои изображения с увеличение на определени части. Това е особено важно за продукти с фини детайли, които клиентът би могъл да проучи. Друга изящна функция, която можете да добавите към изображението на вашия продукт, е увеличение с курсора. Както може би се досещате, това предоставя на потребителите увеличен изглед на продукта, когато задържат мишката върху определена част от изображението. Чудесен начин за привличане на клиенти е използването на контекстуални изображения. Например, ако продавате ризи, можете да включите изображение на човек, който носи риза в непринудена обстановка. Това може да помогне на клиентите да придобият представа как продуктът може да изглежда върху тях.

People buying online mobile interface design Free Vector

● Видеоклип за продукта
Видеоклиповете с продукти могат да увеличат продажбите за почти всички видове онлайн магазини. Според Animato, 96% от потребителите намират видеоклиповете за полезни при вземане на решения за покупка, а 73% от потребителите са по-склонни да купят продукт, след като гледат видео, обясняващо неговите характеристики. Уверете се, че вашите видеоклипове са професионални с подходящо осветление и добри ъгли, както и не забравяйте, че гласът на разказвача, при условие че има такъв, има значение. Проверете дали мъжкият или женският глас са по-подходящи за вашия тип продукти. Видеоклиповете трябва да показват продуктите от всеки ъгъл. Демонстрирайте основните функции на вашите продукти във видеоклиповете. Ако е приложимо, също така помислете за включване на уроци за употреба на всеки един продукт.

Включете възможно най-подходящата информация за всеки артикул. След като прочете описанието, клиентът не би трябвало да има никакви основни въпроси, останали без отговор. Освен основните характеристики на продукта, трябва да подчертаете защо продуктът е полезен. Личният тон тук ще бъде по-ефективен от рекламния. Обяснете защо бихте препоръчали продукта, като се съсредоточите върху неговите предимства. Ако е приложимо, включете таблица за сравнение. Да предположим, че имате три подобни артикула, в края на описанието на всеки можете да покажете сравнение на техните основни характеристики.

4. Имайте възможност за запазване на количката 
Според eMarketer 56% от потенциалните клиенти използват количката, за да запазят артикули за по-късна покупка. Можете да запазите количката на всеки клиент и неговия избор, като използвате постоянни бисквитки. За разлика от бисквитките за кратко време, постоянните бисквитки ще останат на устройството на потребителите, дори след като напусне онлайн магазина ви. Така че, при завръщане, той може лесно да продължи от мястото, където е напуснал сайта.

Клиентите често напускат сайта ви, за да проверяват конкурентите ви, да сравняват продуктите и да търсят най-добрата възможна сделка. Те могат да се разочароват, ако установят, че при връщането си кошницата им е празна и трябва да преминат през целия процес отново. Често хората настройват браузърите си да изтриват бисквитки при излизане. Уведомете посетителите си, че използвате постоянни бисквитки, за да съхранявате техните колички за пазаруване. Освен това можете да съхранявате информацията за количката на вашия сървър. Но за малък до средния сайт за електронна търговия това може да не е ефикасен вариант. Задайте срока на валидност на вашите постоянни бисквитки поне за седем дни. Съхраняването на информация за по-дълъг период увеличава шанса за продажба. Изпратете автоматизирани имейли за напомняне на потребителите, съдържащи връзки към техните колички, ако те не се върнат в рамките на седмица. В много случаи клиентите се разсейват и просто забравят за закупуването на определен продукт и къде са го намерили. Много от тях вероятно ще се върнат и ще направят покупка, след като получат напомнящия имейл.

Online shopping landing page Free Vector


Това бяха нашите четири UX лесни стъпки, които могат да ви помогнат да увеличите процента на продажби на вашия онлайн магазин. 

Ако имате въпроси относно преживяване на клиентите (UX) на онлайн магазина ви или искате да подобрите сегашния си дизайн не се колебайте да ни изпратите своето запитване тук, за да ви помогнем да следвате тези 4 лесни стъпки.

За още съвети може да прочетете блог статията ни Как да създадете уеб сайт с дизайн за потребителите от Gen Z ?

Свързано изображение

 

Препоръчваме още:

Как да създадете уеб сайт с дизайн за потребителите от Gen Z ? Как да създадете уеб сайт с дизайн за потребителите от Gen Z ? Прочети повече
6 съвета за подобряване на брандирането на Вашия Уеб сайт 6 съвета за подобряване на брандирането на Вашия Уеб сайт Прочети повече
5 причини, поради които онлайн магазинът е толкова важен за Вашия бизнес 5 причини, поради които онлайн магазинът е толкова важен за Вашия бизнес Прочети повече
нагоре