В днешно време хората масово използват интернет за проучване на своите дестинации за пътуване и за резервиране на хотел.
Затова бранша на хотелиерството има нужда от използването на дигитален маркетинг. Това ще повиши информираността на вашия хотел, което ще доведе до повече резервации, висока организираност и удовлетворени клиенти. От социалните медии до търсенето в Google, всичко е важно за формиране решението при избора на хотел. Хотелите могат да бъдат от различен тип и с различен брой звезди - луксозен хотен, семеен хотел, мотел, къща за гости и т.н. Затова е добре да познавате аудиторията си, иначе ще похарчите маркетинговия си бюджет без резултати. Сегментацията е от съществено значение при онлайн рекламирането на хотели.
Когато хората избират хотел онлайн те търсят удобствата в него. Така че, трябва да направите списък на всички удобства, които хотелът ви предлага, и да ги използвате във вашите маркетингови кампании. Например ако сте собственик на луксозен хотел, кажете на аудиторията си какви са всички луксозни елементи, с които вашият хотел разполага. Кажете на потенциалните клиенти защо хотелът ви трябва да е тяхната дестинация и защо си струва да се настанят в него.
Освен вашия хотел, може да включите в дигиталната си реклама и забележителностите на града, в който е разположен. Говорете за всички онези неща, с които е известен вашият град - туристически пътеки, плажове, ски, музикални фестивали или нещо друго.
В онлайн пространството може лесно и бързо да получавате отзиви и мнения на клиенти, което може да помогне за ангажирането на потенциални гости.
Каква всъщност е добрата стратегия за хотелски дигитален маркетинг?
Подходящата дигитална маркетингова стратегия за хотелиерството трябва да включва:
Повече от 65% от хората правят резервации за хотели онлайн!
Добрият уеб сайт трябва да включва информация за хотела и стаите, опция за бърза резервация, галерия, цени и други категории, свързани с вашия хотел. Само наличието на уебсайт не е достатъчно, трябва постоянно да се актуализира с времето. Ако сте направили уебсайта на хотела си преди почти 5 години и не сте направили промени, значи вече сте загубили много клиенти.
Хотелската индустрия е силно визуализирана. За разлика от други индустрии, които се чудят какви изображения и видеоклипове да публикуват в социални медии , хотелите никога не остават без съдържание. Можете да покажете както вътрешността на хотела си, така и външната му обстановка. Хората не запазват резервация, направо в уебсайта на хотела. Те започват с неговото разглеждане и проучване в социалните медийни платформи.
Маркетинг на хотелски ревюта/мнения на настоящи и потенциални клиенти
Това е един от най-важните аспекти на маркетинговата стратегия за вашия хотел.
Много от собствениците на хотели не разбират силата на тези отзиви и как те могат да повлияят на тяхната клиентска база. Преди да направи резервация клиентът ще потърси мнението на хора, които са посещавали вашия хотел. В зависимост от това дали те са позитивни или негативни, той ще вземе своето решение.
Затова е полезно да насърчавате гостите си да споделят своите отзиви,защото потребителите обичат да четат мнението на други хора, които са били в този хотел. Стремете се да отговаряте на отрицателните ревюта и да разберете какъв е бил проблемът, като така ще го поправите.
Хората прекарват повече време на телефоните си, отколкото на лаптопите си, затова предоставянето на мобилна версия на вашия хотел е задължително.
Много собственици на хотели все още не са заявили своето място на различни уебсайтове за пътувания и резервации.
Ако бъдещият клиент ви търси на портали като TripAdvisor, Expedia, Airbnb, Booking, трябва да присъствате там.
Имейл маркетинг за хотели е друг елемент на дигиталния маркетинг за хотелиерството. Няма смисъл да отпечатвате брошури, да ги изпращате до дълъг списък с вашите стари клиенти, да харчите пари и да навредите на околната среда, защото всичко това се изпраща по електронната поща. Този онлайн канал ни дава достъп до множество данни свързани с получателите на имейлите. Можем да разберем до колко потребители са стигнали, колко са ги отворили, от колко сме получили обратна връзка и други.
Нека започнем с това къде вашият клиент ви търси. Отговорът е в търсачки като Google и Bing. Вторият въпрос ще бъде какви резултати виждате, когато търсите като клиент? Виждате ли уебсайта си там?
Ако да, браво! Ако не, тогава по-добре започнете да работите по това. Потребителите трябва да могат да ви открият по ключови думи, свързани с вашия хотелски бизнес. И това може да се направи от SEO, което ще повиши осведомеността на хотела, ще подобри видимостта му,ще увеличи уеб трафика, това ще придобие и задържи клиентите, и ще увеличи печалбите!
Дигиталният маркетинг за хотели е задължителен за всички хотелиери.
Ако търсите специалист по дигитален маркетинг за вашия бизнес с хотелиерството, ние ще ви помогнем, за да го разработите.