9 съвета за изграждане на качествено приложение!

Какво е качествено приложение?

Преди да стигнем до съветите, нека да разгледаме какво прави едно приложание качествено. Качеството на приложението е цялостен поглед върху изживяването на клиентите: от взаимодействието с функционалността на приложението - могат ли хората да изпълняват задачата, за която са дошли, бързо и лесно? - до наличието на технически проблеми - срива ли се приложението или замръзва, има ли проблеми с производителността, бавно ли се зарежда? Всички тези неща съпътстват качеството на приложението.

 

Съвет 1: Тествайте и тествайте отново!

Тестването е една от критичните стъпки, които предприемаме, за да гарантираме, че приложението ни е стабилно. Започнете с основите, тествайте кода си с модулни, интеграционни и UI тестове. Използвайте вашия екип, за да тествате вътрешно, преди да пуснете. Помислете за включване на вашата общност в затворени или отворени тестове.Има инструменти за поддръжка на тестване на кодове в Android Studio и Google Play Console, като вътрешно, затворено и отворено тестване. Firebase включва и инструменти за активиране на тестване, като Firebase Test Lab.

 

Съвет 2: Използвайте флагове за функции!

Дистанционната конфигурация на Firebase може да ви позволи да интегрирате флагове на функциите в работния ни процес, което помага за качеството на приложението:

 

  • Когато пуснете нова версия и установите, че дадена функция не функционира по предназначение, използвате флага на функцията, за да деактивирате тази функционалност, като избягвате необходимостта да върнете цялата версия назад.

 

  • Когато използвате флагове за функции, за да пуснете множество версии на актуализация, като активирате или деактивирате функции, базирани на устройства. Това помага да се извършат тестове за разпространение, за да се определи кой набор от функции работи най-добре на различни устройства и да се реши кои функции се разпространяват на всички потребители.

 

Съвет 3: Показатели за готовност за издаване на настройките

Често може да бъде предизвикателство да разберете кога компилацията е готова за пускане. Използвайки различни инструменти на Firebase, като Разпространение на приложения, Crashlytics и Мониторинг на ефективността, можем лесно да споделим предварителните версии на приложението си с екипа за вътрешно тестване. Получаваме и задълбочени отчети за сривове и ефективност, които ни дават увереността да стартираме приложението. Deliveroo премина от 99,35% сесии без срив до> 99,7%, като използва Crashlytics за идентифициране, поправяне на грешки и мониторинг на издания.

 

Съвет 4: Автоматизирайте вашето издание

Не разчитайте на ръчно изпълнени стъпки на освобождаване; вкарайте всичко в скриптове възможно най-скоро. В автоматизацията се включват проверки на влакна като част от непрекъснатата интеграция (CI), за да се гарантира, че преведените низове са в правилния формат. Също така стартираме скрипт за издание, за да създадем маркер на GitHub, който задейства компилацията на версията на CI и качва компилацията в магазина за игра. Преминаването към автоматизирани скриптове доведе до значително намаляване на времето за пускане на пазара.

 

Съвет 5: Задайте предварително праговете си за пускане

Създадохме базова линия за максимално допустимия процент на сривове. Ако процентът на сривове надвиши този максимум, ние фокусираме екипа за разработки върху намирането и отстраняването на проблема. Използваме предупреждението за скорост на Firebase Crashlytics за по-бързи предупреждения за издания, които току-що се пускат. Тази функция означава, че можем да получаваме предупреждения от началото на пускането, а не няколко часа по-късно, когато достатъчно потребители са в изданието.Следователно е важно да зададете праговете си за сравнение за критични показатели. След това можете да бъдете активни при отстраняването на проблеми със стабилността на приложението, когато критичните ви показатели са близо до прага.

 

Съвет 6: Използвайте етапно разгръщане

Когато пускате актуализация, използвайте етапно разпространение в Play Console. С поетапно пускане, вашата актуализация се доставя на подмножество от вашите потребители. Ако функцията се представя добре с подгрупата от потребители, можете да увеличите броя на потребителите, получаващи актуализацията. Като алтернатива, ако функцията не се държи по предназначение, можете да спрете разпространението, за да отстраните проблема, или да го изоставите напълно. Този подход помага да се сведе до минимум броя на потребителите, засегнати от неочаквани проблеми.

 

Съвет 7: Настройте известия за предупреждение

Използвайте предупредителни известия, за да привлечете вниманието ви към проблемите веднага щом се появят. Например предупрежденията за скорост на Firebase Crashlytics могат да уведомяват екипа ви, когато проблемът причинява спешен проблем в приложението ви. Можете също да използвате предпочитанията за известяване в Play Console, за да настроите предупреждение по имейл, когато приложението ви получи оценка от една звезда.Например по време на разпространението, тъй като можем да групираме грешки, можем да разровим данните в BigQuery, за да видим какво се случва и колко потребители са засегнати.

 

Съвет 8: Използвайте персонализирани дневници и ключове в Crashlytics

Едно от често срещаните предизвикателства пред пускането е феноменът „работи на моята машина“. Вашето приложение може да бъде инсталирано на стотици различни типове устройства, с много различни конфигурации за всеки тип устройство. В резултат на това разработчиците могат да прекарват много време неуспешно в опити за възпроизвеждане на сривове, защото не могат да разберат конфигурацията, която е причинила срива. Crashlytics помага да се улови конфигурацията на устройството, действията на потребителя и състоянието на приложението. Когато възникне проблем, използването на потребителски дневници и ключове в Crashlytics улеснява възпроизвеждането на срив и знае кои събития са довели до срив.

 

Съвет 9: Прегледайте и наблюдавайте отзивите на потребителите.

Наблюдавайте потребителските оценки и отзиви, тъй като те са чудесен начин да бъдете отгоре на нещата.Въпреки, че това е извън процеса на разработка на приложението, то предоставя обратна връзка на екипа за разработка. Друг подход е да се използва аналитичен инструмент, за да се провери колко потребители използват ключови функции. Ако използването на функция изведнъж отпадне, може да има проблем.Вижте ръководството за разработчици на Android за това как да разглеждате и отговаряте на отзиви за приложения, за да се ангажирате положително с потребителите за повече съвети за взаимодействие с потребители чрез отзиви.

 

 

Препоръчваме още:

9 съвета за създаване на запомнящ се дизайн на марката 9 съвета за създаване на запомнящ се дизайн на марката Прочети повече
Изграждане на успешна стратегия за мобилен маркетинг Изграждане на успешна стратегия за мобилен маркетинг Прочети повече
6 въпроса, които да си зададете, за да достигнете онлайн до идеалните клиенти 6 въпроса, които да си зададете, за да достигнете онлайн до идеалните клиенти Прочети повече
нагоре