9 показатели, които да проследявате с Google Analytics

Използвайки Google Analytics, можете да разберете много за това как посетителите използват вашия сайт и колко ефективен е той за постигане на резултати за вашия бизнес. Ето 9-те ключови показателя за уебсайта, които трябва да проследявате:

  • Потребители

Показателят за потребителите показва колко уникални хора са взаимодействали с вашия уебсайт. За да намерите потребителите на вашия сайт, изберете "аудитория" от менюто вляво, след което "общ преглед". Ще видите число, което показва колко хора са посетили сайта ви в рамките на избрания период от време. Ако един и същ потребител посети вашия сайт няколко пъти в рамките на посочения период от време, те се броят само веднъж. Ако обаче потребителят изчисти кеш паметта си или посети вашия сайт чрез друго устройство или браузър, той може да бъде отчетен като нов потребител.

  • Сесии

Времето, в което потребител взаимодейства с вашия сайт, се брои за една сесия. Сесията може да включва множество прегледи на страници или взаимодействия и приключва след 30 минути бездействие, в полунощ или когато посетителят отново влезе в сайта от различно търсене, препратка или маркиран URL адрес.

  • Показвания на страници

Показателят за преглед на страници ви казва кои страници на вашия сайт са най- популярни и най-малко. Когато една от страниците на вашия уебсайт - началната или която и да е друга - се зареди от браузър на устройство, се брои за един преглед на страница. Ако един и същ потребител презареди същата страница, това се брои за второ показване на страница. За да намерите общия брой показвания страници на вашия сайт, изберете "аудитория" от менюто вляво, след което "общ преглед". За да видите кои страници имат най-много показвания, отидете на поведение> съдържание на сайта> всички страници.

  • Степен на отпадане

Степента на отпадане е процентът на посетителите на сайта, които посещават една страница, преди да „отскочат“, без да предприемат каквито и да било други действия или да разглеждат допълнителни страници на сайта. Като цяло, ако имате ниска степен на отпадане (под 50%), можете да заключите, че посетителите на сайта намират съдържанието на уебсайта ви за полезно и ангажиращо. Високият процент на отпадане обикновено показва, че хората не намират това, което търсят, и че съдържанието на уебсайта ви не върши добра работа, задържайки интереса на хората.

  • Канали

Знаето как хората стигат до вашия сайт, може не само да оформи вашата маркетингова стратегия, но и да ви покаже кои от вашите маркетингови усилия работят и кои да бъдат преразгледани. В Google Analytics каналът се отнася до типа цифров обект, изпратил трафик към вашия сайт, т.е. органично търсене, директно, препоръчано, социално, платено търсене или имейл. За да видите кои канали осигуряват най-голям трафик към вашия сайт, отидете на acquisition> all Traffic> channels. Google Analytics ще покаже класиран списък с канали, заедно с ключовите поведения на посетителите на сайта, за да можете да видите дали определен тип поведение (изпращане на формуляри за контакт) съответства на канала. 

  • Препратки

Един от начините, по които хората могат да стигнат до вашия уебсайт, е като щракнат върху връзка от друг уебсайт, който води към вас. Този тип посещение на сайта се нарича препоръка. Изберете придобиване > целият трафик> препратки, за да видите обема на рефералния трафик през избрания период от време, плюс списък с домейните, които са насочили трафика към вашия сайт. За всеки реферален домейн ще видите броя на хората, които са посетили сайта ви, чрез него, и допълнителни подробности за това как са взаимодействали с вашия уебсайт.

  • Демографски данни

За да научите повече за посетителите на вашия сайт, изберете "аудитория" в лявото меню, след това "демографски данни". Ще видите разбивка на вашите потребители по възрастови групи и пол. Кликнете върху "възраст" или "пол", за да видите как различните групи взаимодействат с вашия сайт.

  • Местоположение

Вие сте местен бизнес и търсите да се разширите или да достигнете нови пазари? Географският раздел на Google Analytics ще ви каже къде се намират посетителите на вашия сайт. Изберете "аудитория", след това "гео", след това "местоположение", за да видите списък с държавите, и продължете да кликвате върху областта, за която искате да научите повече, за да видите градовете.

  • Мобилни

Повече от 50% от целия интернет трафик вече е на мобилни устройства. Проследяването на това какъв тип устройства използват посетителите ви, може да ви помогне да решите дали трябва да дадете приоритет на мобилния формат. За да видите какъв процент са на настолни компютри спрямо смартфони срещу таблети, изберете аудитория> мобилни> общ преглед.

 

 С Google Analytics можете да проследявате и анализирате, както посочените показатели, така и други маркетингови резултати!

Препоръчваме още:

5 неща, които трябва да направите, след стартиране на уебсайтa 5 неща, които трябва да направите, след стартиране на уебсайтa Прочети повече
Какво представлява дигиталният маркетинг за ресторанти? Какво представлява дигиталният маркетинг за ресторанти? Прочети повече
Играй и спечели Играй и спечели Прочети повече
нагоре