8 начина за оптимизиране на уебсайта ви за гласово търсене

    Гласовото търсене не е просто, то преминава към следващото дигитално ниво. Започна със Siri, но сега имаме множество гласови асистенти като Google Assistant, Alexa, Cortana, Bixby и др. Вие навигирате като използвате мобилния си телефон, и търсите в интернет, без да пишете.

ComScore съобщава, че повече от половината от всички потребители на смартфони се ангажират с технологията за гласово търсене през 2020г.

Не само тийнейджърите, но хората от различни възрастови групи използват гласово търсене. Според Google 41% от възрастните, заедно с 55% от тийнейджърите, използват гласово търсене, и 1 от 5 мобилни заявки е гласово търсене. Когато хората могат да завършат задача, без да вдигнат пръст, те разбира се биха се заели с нея.

Според Gartner 32 процента от хората обичат да използват технология „свободни ръце“, където могат да изпълняват задачи в движение. Хората смятат, че гласовите асистенти са необходимост, не само лукс.

Как да оптимизираме за гласови търсения

  • Фокусирайте се върху разговорни ключови думи

Както вече споменахме, можете да запазите традиционните си ключови думи като основни ключови думи и да създадете разговорни ключови думи за оптимизиране във вашия уебсайт. Повечето от гласовите търсения са въпроси, така че намерете списъка с въпроси, които вашите потребители ще задават на помощници за търсене въз основа на традиционните ви ключови думи. За да намерите въпроси, можете да използвате инструменти като анализатор на въпроси на Buzzsumo.

При традиционните търсения потребителите могат да пишат: техники за отслабване, рецепта за торта с лимон, времето утре

При гласово търсене потребителите могат да попитат: как да намалим теглото, как да си направим лимонов сладкиш, какво е времето утре

Когато въведете целевите си ключови думи, инструментът ще ви даде списък на свързани въпроси около основните ви ключови думи, които можете да изберете и оптимизирате на вашия уебсайт за гласово търсене.

  • Използвайте маркиране на схема

   Както установихме, че Google използва представен фрагмент, за да намери отговора на заявките за търсене, класирането за нулева позиция става по-важно. Използвайте различни маркировки на схеми, за да помогнете на Google да разбере какво представлява вашето съдържание. Разпределението на схемата помага на търсачките да разберат вашия сайт и ви помага да се класирате на нулева позиция.

Важно е да изберете правилната схема за уеб страницата. За това проверете какъв е съществуващият представен фрагмент за вашата ключова дума като "Списък", "Таблица", "Параграф", "Рецепта" и др. Оптимизирането за конкретния тип схема ви помага да се класирате и да получите съдържанието си по-бързо.

  • Мобилност

Повече от 50 процента от гласовите търсения се извършват на мобилни устройства и доминирането ще продължи дълго време, докато хората правят търсения в движение. Така че, оптимизирането на вашето съдържание за мобилни устройства е една от важните задачи. Гласови търсения или традиционни търсения, поддържането на вашия уебсайт удобен за мобилни устройства е задължително, ако искате мобилен трафик.

Уверете се, че вашият уебсайт е удобен и отзивчив за мобилни устройства, независимо от размера на екрана.

  • Потребителско намерение

Разбирането на намерението на потребителя е критична стъпка, без да знаете, не можете да дадете отговора, който потребителят търси. Преди не беше лесно да се разбере точно намерението на потребителите с техните заявки за търсене, но това сега за Google няма проблем. Разбирайки намерението, можете да дадете по-добри отговори на потребителите, отколкото да дадете много общ отговор.

  • Актуализирайте Google My Business Listing

Актуализирането на малката ви обява в Google My Business е важна задача, като същевременно оптимизирате за гласово търсене. Актуализирайте всеки елемент в списъка си, за да сте сигурни, че детайлите са верни, като например време за отваряне, време за затваряне, паркиране, празници и т.н.Може би не искате разгневен клиент да остави отрицателен отзив, след като получи неточна информация.

  • Оптимизирайте за локални търсения

Мобилните и местните търсения вървят ръка за ръка. Тъй като все повече гласови търсения се случват, чрез мобилни устройства, това прави място за повече локални търсения чрез гласови команди. Оптимизирайте съдържанието си за запитвания от "близо до мен", ако сте местен бизнес. Колкото повече оптимизирате уебсайта си за локални търсения, толкова по-добри резултати можете да получите за тези видове заявки.

  • Подобряване скоростта на уебсайта

Гласовото търсене е по-бързо от традиционното търсене и вашият уебсайт трябва да бъде достатъчно бърз, иначе не можете да получите целевите резултати. Традиционен или гласов, задължително е наличието на бързо зареждащ се уебсайт.

  • Създайте страница с често задавани въпроси

След като имате списък с въпроси за гласово търсене, към които искате да се насочите, създаването на страница с "често задавани въпроси" ще бъде добра идея да ги съберете на една страница. Можете също да включите раздел с "често задавани въпроси" към съществуващата си статия, продуктови страници, за да отговорите на въпроси, които потребителите може да задават. Уверете се, че сте добавили схема към тези страници за по-добри резултати.

 

SEO е много бързо развиваща се индустрия. Ако не продължиш напред, ще останеш назад. Оптимизирането за гласово търсене може да задържи уебсайта ви пред конкурентите. Популярността и използването ще се увеличават само през следващите години. Надявам се стъпките за оптимизация да ви помогнат да оптимизирате уебсайта си за гласово търсене.

Ако имате нужда от помощ, свържете се с нас!

Препоръчваме още:

8 личностни черти на успешните предприемачи 8 личностни черти на успешните предприемачи Прочети повече
Най-добри практики за URL пренасочвания Най-добри практики за URL пренасочвания Прочети повече
Кибернация - криптовалути, блокчейн, море, яхти и запознанства, събрани на едно място Кибернация - криптовалути, блокчейн, море, яхти и запознанства, събрани на едно място Прочети повече
нагоре