Светът се променя. Неотдавнашните глобални събития промениха начина, по който работят бизнесите – някои краткосрочно, а други завинаги. Като предприемач или собственик на бизнес трябва да разпознаете тези тенденции и да се адаптирате по съответния начин. Някои от вас може да притежават бизнес в категория приложения, която не е изисквала приложение в миналото. Но въз основа на обстоятелства извън вашия контрол, потребителите сега очакват да видят приложения в тази категория. Други предприемачи може да търсят предимство в нова индустрия или бизнес начинание и някои видове приложения са по-добри от други. Създадохме това ръководство, за да ви покажем типовете приложения, които правят пари въз основа на скорошни и бъдещи тенденции. Можете да използвате това ръководство, за да обмислите идеи за приложения и да изведете бизнеса си на следващото ниво, като създадете ново приложение в популярна категория. Нека разгледаме кои са тези категории!
В тази категория има значително търсене на мобилни приложения с широк спектър от случаи на употреба. Лекарите могат да използват мобилни приложения за насрочване на срещи, регистриране, напомняне за срещи и др. Приложения, чудесни и за проучвания след назначаване. Една популярна функция, която виждаме в тази категория, е здравното образование. В мрежата има толкова много дезинформация относно различни заболявания, ваксини и т.н. Така че медицинските специалисти използват мобилни приложения, за да предоставят на пациентите точна и относителна информация.
Например, можете да създадете контролен списък със симптоми за различни заболявания. Можете също така да предоставите полезни ресурси за това какво трябва да правят пациентите, ако изпитват определени симптоми. Приложенията могат също така да служат като ресурс за лекарска информация, адреси, телефонни номера и дори лекарски биографии.
Според скорошно проучване 90% от възрастните в САЩ използват поне един дигитален здравен инструмент. Statista изчислява, че пазарът на мобилно здравеопазване ще достигне 189 милиарда долара до 2025 г. Това не е всичко. Огромните 93% от лекарите вярват, че мобилните здравни приложения действително могат да подобрят здравето на пациентите. Статистика и тенденции като тази наистина говорят сами за себе си. Ако сте лекар, зъболекар, акушер/гинеколог, педиатър, ортопед, дерматолог – всъщност всеки професионалист в областта на медицината, вашата практика може да се възползва от медицинско приложение.
Нека се придържаме към подобна тенденция, но с различен акцент. Освен медицинските приложения за лекари, няколко други вида бизнес могат да доминират в областта на здравеопазването и уелнеса. Всеки, който управлява фитнес бизнес, трябва да се стреми да стане мобилен. Възможностите тук в пространството за здраве и фитнес изглеждат безкрайни. Случаите на употреба и примерите в тази категория приложения включват:
Приложения за фитнес
Приложения за персонално обучение
Приложения за готвене
Приложения за диетолози и диетолози
Приложения за отслабване
Приложения за медитация
Приложения за йога
Списъкът продължава и продължава. Има безброй начини да разширите бизнеса си с фитнес и да печелите пари в тази категория приложения . Набързо ще разгледам няколко конкретни сценария, които видяхме да експлодират през последната година или нещо такова. Виртуалното лично обучение е във възход. Обучителите използват приложения, за да създават предизвикателства за 30-дневни тренировки с персонализирани видеоклипове и уроци. Потребителите на приложението намират това за изключително полезно, тъй като имат достъп до тези обучителни сесии при поискване. Собствениците на фитнес зали използват приложения за управление на членства, споделяне на графици на класове, настройване на тренировъчни сесии и улесняване на мобилните регистрации. Според Statista 86,3 милиона души в САЩ използват приложения за здраве и фитнес. Това е увеличение от 68,7 милиона потребители през 2019 г. Както можете да видите от траекторията на тази тенденция, приложенията за здраве и фитнес могат да донесат огромни пари в бъдеще.
Преди години поръчването на хранителни стоки онлайн беше доста ниша категория. Но това вече не е така. Тъй като големи играчи като Amazon, Walmart и Target започнаха да предлагат услуги за доставка и вземане на хранителни стоки, потребителите бързо се адаптираха. Днес всеки, който има магазин за хранителни стоки, трябва да разработва мобилно приложение. От големи вериги до малки магазини за мама и поп, специализирани магазини и всичко между тях. Просто погледнете как онлайн пазаруването на хранителни стоки е навлязло на американския пазар въз основа на скорошно проучване на Business Insider . Мобилните приложения дават на бизнеса значително предимство в това пространство.
На първо място, принуждаването на хората да отварят лаптоп или настолен компютър за вземане или доставка на хранителни стоки е болка - всеки иска да използва телефоните си. Само с мобилни сайтове няма да се справите. Те не са толкова лесни за използване като приложение и могат да доведат до разочарование на купувачите. Може би най-голямата печалба за магазините за хранителни стоки е възможността потребителите да запазват информация в приложението. Това опростява процеса на плащане и позволява по-високи проценти на реализация.
Името, адресът, телефонният номер, имейл адресът и информацията за плащане на потребителя могат да бъдат безопасно съхранени в профила на потребителя. Така че, когато дойде време да направите поръчка за получаване и доставка, е просто да щракнете върху бутона за купуване – няма нужда да въвеждате отново тази информация за всяка поръчка. Има нарастващо търсене на мобилни приложения в магазините за хранителни стоки. Бизнеси, които се адаптират бързо, могат да спечелят много пари в тази категория приложения.
Тенденциите за дистанционно обучение се увеличават. Това увеличи търсенето на приложения за образование и електронно обучение. Освен традиционните училища и университети, има много случаи на използване на образователни приложения.
Тонове хора използват приложения за електронно обучение, за да придобият нови умения или пълномощия. Например Udemy отчете 425% увеличение на записаните онлайн курсове миналата година. Duolingo, мобилно приложение за изучаване на нови езици, отчете 148% увеличение на регистрациите на нови потребители за един месец през 2020 г.
Има дори много нови образователни и електронни приложения на пазара, насочени към деца. Kids Learning Tube е чудесен пример за това. Kids Learning Tube е онлайн учебен ресурс за деца. Децата учат за теми като география, хранене, слънчевата система и други чрез анимирани видеоклипове и музика. Тези видеоклипове имат повече от 615+ милиона гледания само в YouTube. Видеоклиповете бяха толкова успешни, че компанията за онлайн обучение реши да пусне свое собствено специално мобилно приложение за електронно обучение. С толкова много възможности в пространството за онлайн обучение, ние едва сме надраскали повърхността по отношение на потенциала за образователни приложения. Очаквайте значителен скок в издаването и възприемането от потребителите на тези приложения през следващите години.
Индустрията на храните и напитките беше изправена пред значителни предизвикателства през последната година. Повечето от това се дължат на блокиране, правителствени разпоредби и поведение на потребителите. Но ресторантите, които са се адаптирали, ще продължат да оцеляват и да процъфтяват напред. Просто погледнете приходите от приложението за доставка на храна в САЩ за последните шест години. Приходите достигнаха 26,5 милиарда долара през 2020 г. спрямо скромните 8,7 милиарда долара през 2015 г. Както можете да видите от графиката, тези цифри се увеличават много преди глобалната пандемия да разтърси света. Това е страхотна новина за собствениците на ресторанти в цялата страна. Това ви дава пълен контрол върху вашите маржове, тъй като няма да се налага да плащате таксите, свързани с услуги на трети страни. Специално приложение за ресторант също ви позволява да управлявате резервации, да изпращате целеви промоции, да настройвате програма за лоялност на клиентите и др. Клиентите могат да запазят своята информация за плащане и адрес във файла за бързо плащане и също така.
Търсенето на финансови приложения рязко расте. През последните няколко години общият финтех пазар се развива нагоре. Приложенията за мобилно банкиране, приложенията за мобилни плащания, приложенията за управление на активи, приложенията за лични финанси – всички те отбелязват нарастване на възприемането и използването от страна на потребителите. Според Google 73% от потребителите на смартфони са използвали мобилно приложение, за да управляват финансите си през последния месец. Търсенията на мобилни приложения за инвестиции и търговия с акции нарастват със 115% на годишна база. През 2020 г. финансовите приложения отбелязаха 90% увеличение на пазарния дял за инсталиране в световен мащаб. Хората харесват идеята за използване на приложение за проследяване на разходи, плащане на сметки, спестяване за големи покупки, търговия с акции и др. Тези приложения позволяват на обикновения човек да се чувства по-контролиран над финансите си и това ще продължи да се развива в обозримо бъдеще. От приложенията за Android в магазина на Google Play и приложенията за iOS в Apple App Store – финансовите приложения и подкатегориите в това пространство са популярни във всяка операционна система.
Не би трябвало да е изненада да видим приложения за електронна търговия в нашия списък. Това е категория, която расте експоненциално от години, без признаци на забавяне. В сравнение с онлайн пазаруването от мобилен сайт или настолен браузър, приложението предлага значително повече предимства както за потребителите, така и за бизнеса. За тези от вас с присъствие в електронната търговия мобилното приложение се превърна в задължителна функция. Дори ако сте малък търговец на дребно, който се интересува от увеличаване на вашето онлайн присъствие, платформи за електронна търговия като EXPOZY позволяват на всеки да създаде сайт за електронна търговия с лекота.
Освен приложенията за обикновените потребители, виждаме огромен скок в търсенето на вътрешни бизнес приложения и приложения за работната сила. Приложенията за човешки ресурси и приложенията за комуникация на служителите се превърнаха в новото нормално за съвременната работна сила. С толкова много отдалечени служители и работници на място, приложенията улесняват бизнеса да поддържа постоянна комуникация със своите служители отвсякъде. Работниците харесват функционалността за самообслужване на служителите на приложенията, като бърз достъп до важна информация, фирмени новини и др. Много фирми дори добавят функция за стил на социални медии към приложението, където служителите могат да общуват неофициално и да споделят истории. Можете да използвате тези приложения, за да улесните промените в графика, уроците за обучение, безопасността на служителите, спазването на правилата, включването на служителите и т.н.
Има много начини да печелите пари с мобилни приложения, но насочването към категории приложения, които се развиват, е най-доброто място да започнете. Както можете да видите, тези категории не са просто извадени от нищото. Всички те се основават на последните тенденции и статистика. Това, което отличава най-добрите собственици на бизнес и най-успешните предприемачи от средните, е идентифицирането на тези възможности и съответното им адаптиране!