72 функции, които трябва да има онлайн магазинът ви, за да е успешен! (Първа част)

Успехът на всеки един онлайн магазин зависи не само от качеството на продуктите, представени в него, но и от редица други фактори. Две от най-важните са как сайтът се предлага на пазара и как е проектиран.

Има определени функции, които могат да помогнат да направите своя онлайн магазина по-удобен за потребителите и лесен за управление от гледна точка на администраторите. При проектирането на сайт може да е трудно да се фиксират всички тези основни функции  и стилистични елементи. За щастие, нашият екип е тук, за да ви помогне!

В настоящата статия ще ви запознаем с половината от всички тези 72 основни функции, които всеки успешен онлайн магазин трябва да притежава. Ако създавате нов сайт за онлайн търговия или прехвърляте настоящия си, тази статия със сигурност ще ви бъде много полезна.

1. Домен от най-високо ниво с HTTPs протокол за защитa
Онлайн магазинът трябва да има домейн със защитена връзка. Ако вашият сайт е насочен за определена държава, тогава използвайте домейн с код на държавата.

2. Бизнес лого
Поставете своето корпоративното лого на видно място. За предпочитане в горната лява част на сайта.

3. Лесна за ползване навигация
Ясната лента за навигация подобрява UX (потребителския опит) на вашия онлайн магазин, ето защо е задължителна.

4. Категория "Любими"
Понякога клиентът може да се интересува от даден продукт, но да реши да го купи по-късно. Също така клиентът може да намери даден продукт за интересен, но да стави за по-късно да провери за повече подробности. Категорията с "Любими" им позволява да запазят списък с продукти, така че да могат лесно да ги намерят следващия път, когато посетят вашия онлайн магазин.

5. Вход за клиенти
Вашият сайт за електронна търговия определено трябва да позволи на клиентите да се регистрират и да влязат в своя потребителски профил. Най-добре е да поставите тази опция (бутон) в горната лента за бърз достъп.

6. Търсачка за физически магазини
Ако имате офлайн магазини или физически офис, то поставянето на локатор в горната лента може да улесни клиентите ви за откриването и получаването на адресите им.

7. Езикови версии
Ако вашият онлайн магазин е насочен за потребители от няколко държави е препоръчително да разполага с мултиезичност, позволявайки на потребителите да превключват между различните езици според държавата, в която се намират.

8. Количка за пазаруване
Очевидно кошницата е неразделна част от всеки сайт за електронна търговия. Най-добрата позиция за поставяне е в горния десен ъгъл.

9. Лента за търсене
Ако оптимизирате правилно лентата си за търсене, тя може да се превърне в мощен инструмент за реализации на продажби.

10. Телефонен номер
Независимо дали става въпрос за конкретен продукт или уточняване на работното време, клиентите може да имат нужда да се свържат с вас по телефона. Поставянето на телефон за контакт в горната част ги улеснява изключително много.

11. Предложение за уникална стойност 
Защо клиентът трябва да купува от вас, а не от вашите конкуренти? Използвайте уникални предложения или обяснете ясно на посетителите на сайта каква е ползата от продукта, който предлагате и защо вашият бизнес е специален.

12. Намаляване на риска
Включете няколко елемента, които ще вдъхнат сигурност на потребителите, като например безплатна доставка и право на връщане или замяна, за да спечелите потенциалните си клиенти.

13. Програма за лоялност
Споменете неща като наградни точки и други специални оферти за вашите клиенти. Включете връзка, която ги отвежда към страница с по-подробна информация относно офертите.

14. Призив за действие
Тук трябва да включите текст, който насърчава потребителите да предприемат бързи действия чрез съответните бутони Call To Action (като например "обади се сега", "купи", "научи повече" и т.н.). Можете също така да предоставите връзки към категориите с продукти или други важни страници и специални оферти.

15. "Препоръчани", "Най-продавани" или "Най-нови" продукти
Можете ръчно да добавите някои от най-популярние или най-новите продукти, както и да автоматизирате целия процес, за да покажете списък с най-продаваните продукти на своите клиенти.

16. Персонализирани елементи
Можете да показвате персонализирана информация на потенциалните си клиенти на база на тяхната историята на търсенето или покупките им. Това е много ефективен начин за увеличаване на продажбите.

17. Текстово съдържание
Включването на някакво описание за вашия бизнес е важно от SEO гледна точка. Също така всеки нов потенциален клиент ще може бързо и лесно да научи повече за вас като фирма, с какво се занимавате и каква е вашата мисия.

18. Често задавани въпроси, връщанеи замяна, информация за доставка, проследяване на поръчки и т.н.
Тези страници са важни за вашите клиенти. Затова сложете връзки към тях в долната част на сайта, за да предоставте пълна инфомация на всеки онлайн посетител на сайта относно всички въпроси, които биха го интересували.

19. Свържете се с нас
Добре е да предоставите няколко начина на потребителите да се вържат с вас, като например телефонен номер, имейл и формуляр за изпращане на запитване са три често срещани опции.

20. Регистрация за бюлетини
Всеки модерен онлайн магазин трябва да има формуляр за абониране за бюлетин, който събира база данни с имейл адресите на вашите клиенти. Благодарение на тези данни ще можете да им изпращате специални оферти и да ги информирате за зареждане на нови продукти.

21. Иконки на платежните системи
Препоръчително е да се включват иконите на платежните системи в края на страницата. Това позволява на клиентите ви бързо да разберат всички начини за плащане, с които разполага онлайн магазинът ви.

22. Връзки към социалните мрежи
Предоставянето на връзки към вашите акаунти в социалните мрежи в края на страницата позволява на клиентите ви да се свържат лесно с вашия бранд и да изградите здрава връзка с тях.

23. Връзки към информационни страници
Хубаво е да включите линк към вашата страница "За нас", включително към партньорски и кариерни страници.

24. Общи условия, Политика за поверителност и Карта на сайта
Тези стандартни документи и карта на сайта могат да бъдат поставени в долната част на страницата.

25. Live чат 
Днес чатът с екипа в реално време е често срещан начин за комуникация между клиентите и бранда, но за прилагане и поддържане на подходяща опция за чат на живо се изисква внимателно планиране и осигуряване на необходимите ресурси.

26. Еднакъв размер на изображенията
Изображенията на продуктите в страниците с категории трябва да бъдат с еднакъв размер. Не става въпрос само за резолюцията, те трябва да имат подобно количество и равно празно пространство около тях.

27. Навигация с "трохи"
Навигацията с "трохи" помага на посетителите да разглеждат продуктовите категории и им позволява лесно да се върнат към предишната или началната страница. Можете да го включите точно под основната лента за навигация.

28. Брой на показваните продукти на страницата
По принцип една страница не може да визуализира всички продукти, които се намират в определена категория, но е задължително всяка страница да показва на клиентите общия брой продукти и обхвата, който преглеждат.

29. Филтриране и сортиране на продукти
Филтрирането на продукти позволява на клиентите да достигнат до продукти, отговаряи на тяхните изисквания относно различни параметри. Например в онлайн магазина може да се използват пол, размер, цвят и т.н. като опции за филтриране. Сортирането позволява разглеждането на продуктите във възходящ или низходящ ред по цена, дата на зареждане и т.н

30. Поле за описание
В тази част е препоръчително да включите кратко описание на категорията. Това е водещо главно за оптимизацията на онлайн магазина и излизане на предни позиции в търсачките.

 

Product Customization for Online Fashion Stores


31. Заглавие на продукта
Името на всеки продукт определено трябва да е уникално, но може и да е общо за продукти от една категория с допълнение на различни цветове и размери, ако е приложимо.

32. Добро качество на изображенията
На продуктовите страници трябва да има висококачествени изображения, които отребителите да могат да увеличават, за да видят по-добре определени части от продукта.

33. Информация за цените и отстъпките
Освен споменаването на цената на продукта, добре е да споменете дали има някакви отстъпки или специални оферти. Често срещана практика е да се зачеркне предишната цена и да се напише новата с процента на отстъпката в скоби.

34. Поле за промяна на количествата 
Точно под цената на продукта трябва да има опция за промяна на желаното количество за поръчка. По този начин клиентите могат лесно да изберат броя артикули, които искат да закупят.

35. Променливи на продукта (ако е необходимо)
Променливите за всеки продукт като цвят и размер трябва да се избират от страницата на съответния продукт.


36. Бутон за добавяне в количката
Бутонът „Добави в количката“ трябва да бъде достатъчно голям, за да се вижда добре като е хубаво да се намира до изображението на продукта.
 

Това бяха най-важните функции, необходими на всеки един онлайн магазин, за да е успешен. Разбира се, в зависимост от сферата на вашия бизнес и продуктите, които предлагате можете да промените тези функции или да добавите други. Независимо от това, този списък ще ви даде съществен преглед на нещата, които стандартният онлайн магазин трябва да съдържа.

 

Ако имате въпроси относно разработването на успешен онлайн магазин или искате да подобрите сегашния си не се колебайте да се свържете с нас на: info@studioweb.bg или да ни изпратите своето запитване тук.

Свързано изображение

Препоръчваме още:

Деклариране на онлайн магазините съгласно чл. 52м от  Наредба Н-18 Деклариране на онлайн магазините съгласно чл. 52м от Наредба Н-18 Прочети повече
Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Първа част)	Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Първа част) Прочети повече
Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Трета част)	Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Трета част) Прочети повече
нагоре