Измислянето на уникално и грандиозно име за проект, събитие или марка не е лесна задача, но тъй като това е стратегическа и творческа работа, бихме искали да представим 7 въпроса, на които името на марката трябва да отговори, за да бъде одобрено.
Доброто име е уникално. Освен оригинално, уникалното име трябва да изпъква...по добър начин, разбира се!
Ако сте успели да измислите различно и необичайно име, което да се откроява по правилните и положителни страни, тогава поздравления, вие сте на прав път!
Името, което обмисляте за вашата марка или проект, има ли 4 срички или по-малко? Истината е, че краткото име е по-привлекателно, по-запомнящо се и има по-голяма вероятност да се запечата в умовете на клиентите.
Името, което обмисляте, съвпада ли наистина с марката? Съответства ли на продукта/услугата, която марката предлага? Отговаря ли на концепцията, мисията, ценностите, определени от и за марката? Изразява ли някаква конотация или чувство, което може да се тълкува по отрицателен начин?
Не можете да спрете да повтаряте името, за което току-що се сетихте, защото е толкова приятелско/сладко/готино/фонетично приятно? Просто ви се иска да го казвате отново и отново и да го крещите?
Поздравления, най-вероятно току-що сте намерили страхотно име за вашата марка!
Сега няма значение дали имате супер готино име, ако не е лесно за произнасяне! Когато става въпрос за мозъчна атака на имена, всички възможни идеи трябва да се тестват на глас и дори да се дават на други хора, за да могат те да ги прочетат спонтанно.
Представяте ли си името, свързано с лого, витрина, опаковка на продукта, уебсайт, мърчандайзинг и т.н.? Има ли последователна линия между името и марката? И ако има планове за интернационализация на марката, ще работи ли името в четирите краища на света?
Няма смисъл да имате оригинално, кратко и подходящо име, такова, което се откроява, което е лесно за произнасяне, ако не е свободно да бъде регистрирано като ваше! Консултирайте се със службата за регистрация на търговска марка, преди да вземете решение за окончателно име. В противен случай може да се наложи да се върнете към изходното!
Какво е името на вашата марка?