6 трендове, които ще са модерни в дигиталния маркетинг през 2021 година

   2020 година беше предизвикателна за много индустрии и маркетингът не беше изключение. Цялостните бюджети бяха намалени и пандемията предизвика значителни промени в поведението на потребителите, което наложи марките да реагират бързо. Фокусът беше върху устойчивостта и дигиталната трансформация, като цифровите марки надминаха останалите.

С настъпването на нова година пъргавината и дигиталните инвестиции останат основни приоритети за търговците, тъй като команиите се опитват да наваксат загубеното. Forrester прогнозира, че 2021 г. ще бъде годината, в която всяка компания дава приоритет на технологичния опит, операции, продукти и екосистеми, за да остане напред.

През 2020 г. 45% от марките нямаха ясно определен план за дигитален маркетинг. Солидният план е от съществено значение, тъй като всички са по-наясно с ползите, както и с рисковете от него.

Поставянето на цели и очертаването на стратегията ще бъдат от решаващо значение, като например идентифициране на какви канали работят за вас и оптимизиране на вашите съществуващи усилия. Ето някои от основните тенденции, към които трябва да се насочите през 2021 г.

  • Данни и анализ

Маркетингът, подкрепен от данни, ще продължи да води до конкурентни предимства през 2021 г. Чрез събирането на масивни данни и използването на инструменти за анализ, можете да получите ценна информация за всеки аспект на вашия бизнес и да стимулира по-интелигентни и по-печеливши действия.

Едно нещо стана ясно от несигурността през 2020 г. - необходимостта да бъдем пъргави. Чрез съпоставяне на всички ваши данни от различни източници можете да получите единна представа за вашите клиенти и марка, за да вземете по-добри решения и да подобрите клиентското обслужване.

Според проучване на Gartner 73% от анкетираните заявяват, че планират да увеличат инвестициите в анализ на данни през 2021г.

През 2021 г. ще нарастнат глобалните разходи за прогностична аналитика и ще достигнат 35,45 млрд. Умните търговци ще използват данни и инструменти за предсказуем анализ, за ​​да прогнозират бъдещото поведение на клиентите.

Приоритизирането на данните от първа страна ще бъде от ключово значение, като Google прекратява своята поддръжка на бисквитки на трети страни. Освен това поверителността на данните ще продължи да бъде проблем, така че трябва да сте сигурни, че използвате и събирате данни по прозрачен, етичен и законен начин.

  • Омниканелен опит

С изследванията на McKinsey, които предполагат, че повече от половината потребители се ангажират с три до пет канала, разбирането как да се приложат и оптимизират кампаниите от различни канали ще бъде от решаващо значение през 2021г.

В доклад за 2020 г. PWC установява, че е имало скок от 20 на 80 процента в броя на компаниите, инвестиращи в опита с многоканали. В допълнение, Adobe установи, че компаниите със стабилни стратегии за многоканални програми имат 10% ръст на годишна база, 10% увеличение на средните стойности на поръчките и 25% увеличение на реализациите.

Хората се ангажират по различни начини на различни платформи. Това означава, че трябва каналите ви да работят заедно, вместо да работят един срещу друг.

За да постигнете това, първо трябва да обедините данните си от различни канали, за да създадете 360-градусови изгледи на клиенти и да ги съберете в реално време. Следващата стъпка е да използвате машинно обучение, за вашите собствени данни и данни на трети страни, за да научите потребителските модели за пазаруване, предпочитанията и поведението между устройствата, и да ги сегментирате според стойността. Използвайки тези прозрения, можете след това да прецизирате вашите персони, да предвидите поведенията на клиентите през различни канали, да насочите потребителите с висока стойност, и да промените промоциите и съобщенията си, за да отговарят на всеки етап от жизнения цикъл на клиентите си.

  • Видео маркетинг

През 2020г. 92 процента от търговците заявиха, че видеото е важна част от тяхната маркетингова стратегия. Всъщност видеото сега е най-популярният тип съдържание, като промоционалните видеоклипове и разказването на истории са предпочитаните формати.

Тъй като популярността на видеото продължава, това ще остане приоритет за търговците през 2021 г. Изследванията прогнозират, че до 2022 г. то ще представлява 82 процента от световния интернет трафик. Той не само е силно консумиран, но и дава впечатляващи резултати, като 80 процента от видео маркетолозите твърдят, че е увеличил директно продажбите, докато 89 процента казват, че предлага добра възвръщаемост на инвестициите като цяло.

И така, как можете да осигурите ефективно използване на видео маркетинга през 2021г.?

Фокусирането върху това, което иска вашата аудитория, е от решаващо значение, както гарантирането на скоростта и качеството на видеото. Използвайки машинно обучение, можете да идентифицирате пътувания на различни екрани, за да доставяте видеоклипове в точното време на правилното устройство.

  • Социални медии и реклама

Тъй като се очакват бюджетите за маркетинг да се възстановят след COVID-19, проучването на Gartner установи, че 74% от ООП планират да харчат повече за дигитална реклама и 66% планират да харчат за платено търсене през 2021г.

Обемът на заявките за търсене в Google нараства с повече от 3,5 милиарда търсения всеки ден, затова рекламирането в търсене има смисъл. Според текущата статистика на Wordstream процентът на конверсия в мрежата за търсене е 4,4 процента и се увеличава.

По същия начин с продължаващата популярност на социалните канали рекламата продължава да бъде ефективна, като импресиите на социалните реклами се увеличават с 20 процента на годишна база. За рекламиране в социални медии използвайте услугите на STUDIOWEB, за да определите най-отзивчивите реклами за прогнозно сегментиране.

За да оптимизирате използването на ключовите си думи в рекламата и мрежата за търсене, използвайте STUDIOWEB, като ние ще открием кои думи и фрази са най- търсени и популярни.

  • Персонализация

Персонализацията е голяма част от маркетинговата стратегия от години. Благодарение на напредъка в технологиите за данни, персонализирането стана много по-лесно за постигане. Персонализацията доставя съобщения за марка и съдържание, съобразени с индивидуалния клиент. Многобройните предимства включват повече ангажираност и лоялност и по-малко разочарование. Това може също да увеличи конверсиите, като според изследванията на Epsilon 80% от потребителите са по-склонни да купуват от марки, които предлагат персонализирани обръщения.

Анализът на данни, изкуственият интелект и машинното обучение позволяват не само персонализация, но и хипер-персонализация в мащаб. Чрез извличане на по-полезни статистически данни, тези технологии могат да ви помогнат да приспособите всичко от вашето съдържание, канали и рекламни послания.

Според Gartner, марките, които инвестират във всички видове онлайн персонализация, могат да надминат конкурентите си с повече от 30 процента.

  • Мобилен маркетинг

Бъдещето на дигиталния маркетинг продължава да бъде мобилно с 5,2 милиарда уникални мобилни потребители по целия свят, а над 52 процента от целия интернет трафик идва от малкия екран. Ето защо, ако искате да бъдете ориентирани към клиентите, трябва да дадете приоритет на мобилния маркетинг през 2021г.

Една специфична тенденция в мобилния маркетинг, която се открои през 2020г., отчасти поради въздействието на пандемията, беше възходът на м-търговията, включително социалната търговия. Според Statista, 79 процента от всички продажби на електронна търговия на дребно се очаква да бъдат генерирани чрез m-commerce през 2021 година.

Уверението, че оптимизирате каналите си за мобилни устройства, е от съществено значение за успеха. Не само сайтовете ви трябва да реагират на мобилни устройства, но трябва да вземете предвид и навигацията, търсенето и времето за зареждане, тъй като хората очакват повече от вас.

Налице е също така увеличаване на употребата на мобилни приложения и приложение за търговия, стимулирана от пандемията. Трябва да се уверите, че имате стабилна стратегия за придобиване, ангажиране и задържане на приложения.

С тези прозрения можете да предоставяте навременни и съответни известия за ремаркетинг с насочени ключови думи, за да стимулирате придобиването и реализацията. Можете също така да използвате инструменти за изкуствен интелект, за да сегментирате и насочвате съществуващите потребители с персонализирано съдържание, за да ги ангажирате.

2021 г. може да продължи да бъде предизвикателна година в маркетинга, но с целенасочени цифрови инвестиции, интелигентно използване на данни и дигитални маркетингови технологии ще успеете да се приспособите в пандемичната обстановка.

Свържете се с нас, за да разработим дигиталния маркетинг за вашия бизнес през настоящата година!

Препоръчваме още:

Доверието е активна съставка за страхотна маркетингова стратегия Доверието е активна съставка за страхотна маркетингова стратегия Прочети повече
Как да се подготвим за разработка на мобилни приложения ? Как да се подготвим за разработка на мобилни приложения ? Прочети повече
5 начина да коригирате маркетинговата си стратегия по време на COVID-19 5 начина да коригирате маркетинговата си стратегия по време на COVID-19 Прочети повече
нагоре