Разработването на мобилни приложения се превръща в огромен бизнес. Работата, която включва създаването, разработването, стартирането и популяризирането на приложение, е повече от много, така че монетизирането му, за да се възстанови първоначалната инвестиция, е напълно логично. И как се правят пари с приложение?
Има няколко бизнес модела, които трябва да се вземат предвид. Бизнес моделите, които могат да бъдат приложени за осигуряване на приходи от мобилно приложение, са разнообразни, но не винаги лесен избор. Сред най-актуалните и популярни избори акцентът е върху: реклама, продажба на самото приложение, услугите/функциите, които могат да бъдат закупени в приложението (покупки в приложението), абонамент, транзакции и референтни комисионни.
Когато става въпрос за осигуряване на приходи от мобилно приложение, най-популярният бизнес модел от всички вероятно е рекламата. Защо?
Не само поради лесното му прилагане, но и поради широкото му приемане от потребителите на мобилни приложения.
Платеното приложение, което означава обикновена покупка на приложение, което се извършва като еднократно плащане, е друг много често срещан бизнес модел, когато се разглежда възможността за приходи от мобилни приложения. Изборът на този източник на доходи обаче значително влияе върху броя на изтеглянията на мобилни приложения, тъй като има изключително висока конкуренция между безплатни приложения, които предлагат подобни услуги. Естествено, потребителите са склонни да са много чувствителни към цената и като такива, техният избор обикновено клони към безплатната опция.
Поради естествената тенденция, че потребителите трябва да изтеглят безплатни приложения, производителите също са еднакво склонни да предоставят своите приложения безплатно, позволявайки закупуването на допълнителни функции в приложението.
Друг бизнес модел, който също позволява безплатни приложения, е абонаментният модел. Този модел може да има много вариации по отношение на изпълнението и обикновено се прилага по следния начин: предоставя се безплатна версия на приложението, но с намалени функции и след това потребителите се убеждават да се абонират за пълната услуга, чрез периодично плащане (месечно, тримесечно, годишно и т.н.) на абонамента. Този специфичен тип модел е известен като freemium.
Друг източник на доходи, който приложенията могат да приемат, е свързан с комисионни за транзакции и справки за продажба на стоки и услуги от други компании. Какво точно означава това?
Приложение, което улеснява изгодна транзакция между двама потребители, може да донесе такса за транзакция на производителя на приложението. В края на игра, покана за изтегляне на подобна игра може да доведе до комисионна за препоръчане собственика на приложението.
Как да изберете правилния бизнес модел за вашето мобилно приложение
Изборът на бизнес модел за осигуряване на приходи от приложението не трябва да се ограничава само до една от изброените опции. Истината е, че този бизнес модел може да включва комбинация от няколко или дори всички опции едновременно. Може да експериментирате и да откриете кой от тях може да донесе по-добри резултати!
Ако имате идея за мобилно приложение, ние сме на среща да я разработим!