30 причини "Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин?" - (Първа част)

Ако се чудите защо онлайн магазинът ви не достига очакваните от вас продажби ние ще ви представим списък с причини за неуспеха ви и стъпки, които можете да предприемете, за да подобрите процента на реализация.Правенето на промени, които ви се струват малки или незабележими, може да помогне на потенциалните клиенти да се ангажират по-добре с вашия сайт. Често ние несъзнателно правим грешки, които създават ненужни бариери за потенциалните клиенти, а ние сме объркани от липсата на продажби.

Когато хората пазаруват онлайн не е задължително да търсят конкретно вашата марка, а е по-вероятно те просто да търсят онлайн магазин, който най-добре отговаря на техните нужди. Поради тази причина е важно уеб сайтът ви за електронна търговия да изглежда, че ще изпълни това, което потенциалният клиент желае и ще задоволи напълно неговите нужди.

Според проучване, при гледане на даден Уеб сайт потребителите формират своите първи впечатления в рамките на няколко милисекунди и тези първи впечатления са силно повлияни от няколко елемента по дизайна като използваните цветове, шрифт и размер на шрифта, използване на изображения и лесна навигация. Добрата новина тук е, че дори в онлайн магазинът ви да са налице един или повече от споменатите по-долу проблеми не е фатално, защото повечето от тях могат да бъдат отстранени в рамките на няколко часа.

Ето го и нашият списък с първите 10/30 възможни проблема, които спират онлайн успеха ви:

 

1. Финализирането на поръчка е трудно
Без значение колко трафик получава вашият уеб сайт за електронна търговия, ако процесът на преминаване през всяка стъпка за финализиране на поръчка не е лесен, то трафикът нямам никакво значение. Трябва да се акцентира върху удобното и лесно разплащане, като същевременно се предоставя на клиента лесен достъп до всички форми и информация, от които се нуждае.

 

 

2. Сложен процес на плащане
Когато се сблъскат със сложен процес на плащане, клиентите често ще се откажат от покупката си и това може да повлияе на решението на клиента ви да купува от вашия магазин и за в бъдеще. Ако е задължителна регистрация и няма опция за поръчка като гост, има прекомерни изисквания за въвеждане на информация, налични са дълги формуляри за поръчки, липса на автоматично въвеждане на повтарящи се идентификационни данни като адрес за фактуриране или доставка, то клиентът ви със сигурност ще напусне сайта без да поръча. Според проучване, 47% от купувачите не завършват покупката си, ако процесът на плащане отнема твърде много време. Най-добрият начин да се избегне това е да се гарантират възможно най-малко стъпки при извършване на поръчката.

 

 

3. Цените ви не са конкурентни, не сте проучили добре пазара
Конкурентното ценообразуване е един от най-важните фактори, определящи дали даден клиент ще купи от вас. Поради наличието на интернет, сега е много лесно клиентите да сравняват цените и да избират от многобройни алтернативни търговци на дребно за конкретен продукт.  36% от онлайн купувачите ще напуснат един онлайн магазин и ще поръчат от друг, ако намерят същия продукт на по-ниска цена. Важно е да знаете кои са конкурентите ви и да правите адекватни изследвания на пазара, за да определите търсенето на продуктите и най-ниската цена, на която можете да си позволите да продавате.

 

 

4. Липса на прозрачност на плащанията, наличие на скрити такси
Липсата на прозрачност в процеса на плащане ще накара клиентите да напускат онлайн магазина ви на страницата за плащане. Дори може да оставите лоши впечатления в съзнанието им, така че да не се върнат скоро. Според проучване, 56% от онлайн купувачите са напуснали уеб сайт без да платят, тъй като са били изненадани с неочаквани разходи в края на процеса, което доказва, че уеб сайтовете за електронна търговия, които не споменават разходи за доставка и/или ДДС при закупуване на продукт, в крайна сметка губят от потенциалните си клиенти.

 

 

5. Допълнителни такси гарантират допълнително недоволство
Допълнителните такси водят до загубата на много от клиентите. За сметка на това онлайн магазини, предоставящи отстъпки и оферти, печелят много нови клиенти и увеличават своята клиентска база. Предлагането на безплатна доставка, но фактурирането и в крайната цена е чудесен начин да накарате хората да се чувстват, че получават добра сделка, без това да влияе на печалбата ви.

 

6. Пренебрегване на опасенията за сигурност
Когато отидете във физически магазин, разглеждате продукти или услуги, вземате това, от което се нуждаете, и плащате общата сума при касата. На уебсайтовете за електронна търговия обаче е точно обратното, опитът не е осезаем, така че изисква специална достоверност на доверието на клиентите.

Притесненията като кражба на самоличност, защита на личната информация и злоупотреба с лични данни на потребителите възпират хората да извършват транзакции онлайн.

Ето защо е от съществено значение да се уверите клиентите, че тяхната информация няма да бъде използвана за други цели, като изясните вашата политика за поверителност на клиентите, което ще облекчи загрижеността на потребителите относно тяхната идентифицирана сигурност.

електронна търговия доверие сигнали цитат

7. Липса на интеграция на доверителни сигнали
Добрият уебсайт има за цел да повиши факторите за достоверност за клиентите чрез включване на доверителни сигнали, като препоръки и отзиви, проверка и оценки на продавача, отзиви на емисии и др

Проучване показва, че 88% от потребителите се доверяват на онлайн прегледите, колкото на личните препоръки.

8. Пропускане на установената идентичност
Онлайн доверието е един от най-критичните проблеми, които засягат успеха или провала на онлайн магазините. Въпреки виртуалната форма и функционалност на уебсайт за електронна търговия, надеждните идентификационни данни като физическо местоположение, номер за контакт и имейл адрес генерират доверие у клиентите. Втората най-посещавана страница на повечето уебсайтове за електронна търговия се оказва страницата „За нас“.

Ето защо е много важно да имате и страница „За нас“ и „Свържете се с нас“, която включва точни данни за компанията и чист формуляр за контакт с всички данни за контакт.

9. Не е толкова социален
Наличието на акаунти в социалните медии също може да бъде жизненоважен фактор за повишаване на доверието в уебсайта за електронна търговия, особено като се вземе предвид тази ера на социалните медии. Когато уебсайтът за електронна търговия няма присъствие в социални медии или има липса на дейности в социалните медии, клиентите не усещат повишеното ниво на доверие и свързаност.

Изследванията показват, че 84% от онлайн купувачите се позовават на поне един сайт за социални медии за препоръки преди да пазаруват онлайн.

10. Без гаранция за плащане
Независимо дали е физическо или онлайн, винаги, когато хората трябва да харчат пари, те изискват увереност и елементи на доверие. Случаят с транзакциите в електронната търговия не се различава. Добрите уебсайтове за електронна търговия трябва да предоставят, ако не всички, повечето от предпочитаните и известни методи за плащане за своите клиенти.

Дори ако някои от методите са по-малко използвани, колкото повече избор на методи, толкова по-голямо ще бъде доверието на клиентите ви в вашия сайт. Сайтът за електронна търговия, който не разполага с широк спектър от методи за плащане, не успява да увеличи степента на афинитет и доверие на клиентите.

Препоръчваме още:

Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Втора част)	Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Втора част) Прочети повече
Деклариране на онлайн магазините съгласно чл. 52м от  Наредба Н-18 Деклариране на онлайн магазините съгласно чл. 52м от Наредба Н-18 Прочети повече
Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Трета част)	Защо хората не купуват от моя Онлайн магазин? - (Трета част) Прочети повече
нагоре