Защо толкова много марки сменят логото си и изглеждат като всички останали?

Предишното лого на Revolut имаше уникален шрифт, разпознаваем цветен градиент и беше наклонено. Ако трябваше да поставите лога на 100 финансови или технологични компании един до друг, старото лого би било лесно да се намери с един поглед.Ако поставите новия в същата купчина от 100 логотипа, той ще се удави в морето на еднаквостта.Има тенденция в дизайна на лого, която започна около 2017-2018. Сякаш много компании решиха, че да бъдеш уникален е недостатък и че е по-добре да бъдеш като всички останали. Или поне така ми се струва.Тенденцията започна с модни лога. Много емблематични модни компании се отказаха от разпознаваемите си лога и преминаха към скучна и много подобна версия на шрифт без серифи.Скоро след това последва технологичният сектор.Всички странности и особености както на технологичните, така и на модните лога бяха отхвърлени и заменени с обикновен шрифт без серифи.Изглеждаше, че две огромни индустрии са решили да използват услугите на един дизайнер, и то не особено изобретателен.Технологичната индустрия е в малко по-добра форма, тъй като те не се включиха и поне запазиха цветовете. 

Serif и sans serif - каква е разликата?

Първо, каква е разликата между шрифтовете на serif и sans serif? Малките черти в краищата на щриховете в някои шрифтове са известни като „serifs“.Шрифтовете без тези малки характеристики се наричат ​​„sans serif“ („sans“ означава „без“ на френски). Без серифи липсват някои от типичните анатомични характеристики (серифи, шпори, суаши и други процъфтяващи). Поради това на този шрифт липсва нивото на детайлност и диференциация на дизайна, което шрифтовете на serif могат да имат. Докато простотата на безсерифните шрифтове ги прави четливи и гъвкави, той има своите недостатъци. Без допълнителни подробности и функции, безсерифните шрифтове имат много по-малко възможности за разграничаване. Въпреки че можете да променяте неща като височина, тегло и наклон, безсерифните шрифтове просто имат по-малко функции, с които да работите, отколкото техните по-сложни колеги. Това води до лога, които изглеждат много сходни. Изчезнаха всички сложни малки подробности от предишната ера.Когато добавите тенденцията на марките да стават черно-бели, в крайна сметка получавате море от еднаквост на логото, което е противоположно на това, което трябва да бъде логото. Целта на логото е да бъде незабавно разпознаваемо, различно, запомнящо се и ако е възможно, да се позовем на стойностите на марката. Сливането с всички останали не постига нито едно от тези неща.

История на SANS SERIF!

Тези шрифтове, създадени за първи път през 1816 г., са популярни със своята яснота и четливост на разстояние при рекламиране и използване на дисплей, когато се отпечатват много големи или малки.Тъй като sans serif типът често се използва за заглавия и търговски печат, много от ранните sans serif дизайни не съдържат малки букви.Простите шрофтиве и главни букви, без използването на малки букви, станаха много разпространени при употреби като надгробни камъни от викторианския период във Великобритания.Също така, значителна причина за засечените лица в по-старите дни на неточен висок печат и по-малко последователно оразмеряване на повърхността на хартията е да компенсира разпространението на мастилото и отклоненията. Серифите върху шрифтовете помагат в случаите, когато ъгли иначе не биха могли да се отпечатат напълно.

Съвременна полезност

Специалистите по брандиране посочват практическите ползи от това, което те наричат ​​„модерна полезност“ на шрифтовете без сериф. По-чисти и по-четливи, те са по-подходящи за различни медии и работят особено добре онлайн. Чистотата на тези шрифтове позволява на марките да бъдат празен съд, готов да отговори на бързо променящите се тенденции.Това може да е вярно, но не е ли цялата стойност на една марка да не е празен съд? Големите марки са работили десетилетия за своята идентичност и признание, само за да изхвърлят по-голямата част от тях?

Опростяване

Друга причина, цитирана от специалистите по марките, е, че това е естествена стъпка за марките, които те предприемат, докато растат от оскъдни стартиращи фирми до утвърдени марки. Целите се изместиха от вдигане на шум и открояване към доверена и надеждна част от ежедневието на хората. Тази сърдечна личност и идиосинкразия, които определят марката още от началото и спечелването на ранните им осиновители, могат да бъдат ограничение, тъй като целят широка привлекателност и по-големи приходи.Опростяването като причина за смесване за широко обжалване?Логотата трябва да са прости, да, но те трябва да бъдат прости по запомнящ се начин.Хората начело на мощни марки знаят, че те вече не се определят от тяхното лого, а от продукта или услугата, които предоставят. Те са силни благодарение на това, което ви позволяват да правите с тях.Преди дизайнерите на лого щяха да търсят „концепция“ при проектирането на лого. Това вече не е необходимо,  марката е концепцията.Тяхното мислене е, че логата може да изглеждат сходно, но това, което предлагат, е напълно различно и ефективно и в крайна сметка това е от значение за потребителя.Тъй като някои марки стават думи (или дори по-добре глаголи) в ежедневния ни език (за Google, за Uber, за Skype), те имат по-малка нужда от разпознаваемо лого. Много от тези марки сега харчат за проектиране на персонализирани шрифтове вместо лога: персонализиран шрифт става разпознаваем глас на всяка платформа или устройство.

Контракт

Някои големи марки наистина могат да имат по-малка нужда от много различно лого, но това не означава, че трябва да се отърват от важен диференциатор.

Разчитане

Една от основните причини за тенденцията на лого без sarif е разчитането. Особено на мобилни устройства, но и навсякъде другаде: от огромни билбордове до малки връзки в долния колонтитул в долната част на мобилните уебсайтове.В края на краищата това е причината, поради която са измислени безсерифни шрифтове: за по-добра четливост в рекламни заглавия.

Ясноста

Ясността е очевидно важна. Мобилни също - там е всичко, което се случва в днешно време. Но това става все по-малко проблем, тъй като подобренията в технологии като дисплеи на ретината и 4k екрани стават популярни.Ако е лесно да поставите 30 прилично изглеждащи лога на една трета от екрана на телефона, би трябвало да е тривиално да направите едно лого, колкото и странно да изглежда перфектно на мобилни устройства.

Какво следва?

Няма нищо лошо в това да искате вашето лого да изглежда по-просто, по-добро, готово за мобилни устройства или достатъчно универсално, за да се хареса на възможно най-широката аудитория, но не бързайте толкова!Снимайте за простота и четливост, но запазете отличителните си черти. Не изхвърляйте това, върху което марката работи от десетилетия.В противен случай може да се окажете в ситуация, в която можете да зашлевите всяко лого на който и да е продукт и едва ли някой ще забележи разликата.

Препоръчваме още:

10 съвета за успешно внедряване на корпоративен софтуер ! 10 съвета за успешно внедряване на корпоративен софтуер ! Прочети повече
5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година 5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година Прочети повече
Топ 6 техники за имейл маркетинг, които трябва да следвате през 2021 година Топ 6 техники за имейл маркетинг, които трябва да следвате през 2021 година Прочети повече
нагоре