TikTok бързо се превърна в една от най-горещите точки онлайн. Очаква се броят на потребителите на TikTok по света да надхвърли 800 милиона през 2023 г. и 900 милиона през 2024 г. Популярността и обхватът му означават, че това е идеалното място за маркетинг на вашия бизнес или продукт. Но както при всеки маркетингов канал, вие работите на тъмно, ако не проследявате правилните показатели. В тази част ще ви преведем през основните показатели на TikTok, които да проследявате, за да можете да разберете по-добре как се представя вашето съдържание и да надстроите стратегията си за TikTok.
Как да получите достъп до анализите на TikTok
След като преминете към TikTok Business акаунт, можете да получите достъп до анализи от приложението. Можете също да използвате инструмент за анализ на трета страна, за да получите по-подробен анализ и да сравните ефективността в социалните платформи. Някои популярни инструменти включват:
Ето някои важни показатели, които трябва да проследявате, за да разберете по-задълбочено ефективността си в TikTok!
Това е може би най-простият показател на TikTok. Обемът има значение, така че се уверете, че публикувате ангажиращо съдържание редовно и последователно. Самият TikTok препоръчва публикуване 1-4 пъти на ден.
Този показател показва колко бързо вашият акаунт привлича нови последователи. Здравият темп на растеж на последователите означава, че предоставяте съдържание, което резонира с вашата целева аудитория. За да изчислите темпа на нарастване на последователите си за персонализиран период от време, просто извадете броя на последователите в началото на периода от броя на последователите в края. След това разделете отговора на началния брой последователи. За да изразите темпа на растеж като процент, умножете резултата по 100.
Например:
Започвате месеца с 200 последователи
Завършвате месеца с 250 последователи
250 - 200 = 50
50/200 = 0,25
Вашият темп на растеж този месец е 25%
Този показател измерва колко взаимодействие получават вашите публикации по отношение на броя на коментарите и харесванията. Това е добра мярка за това колко добре вашето съдържание резонира с вашите последователи. Вижте броя на ангажиментите, които получавате за гледане на видеоклип и последовател. Например, за да изчислите процента на ангажираност на гледане, разделете броя на ангажиранията на видеоклип на броя зрители и умножете резултата по сто. Ако видеоклип с 200 гледания получи десет ангажирания, степента на ангажираност е 5%. Сравнете процента на ангажираност във вашите видеоклипове, за да видите кои се представят най-добре.
Този показател показва колко общо време прекарват вашите последователи в гледане на вашите видеоклипове. Колкото по-дълго е времето за игра, толкова по-ангажирани са хората с вашето съдържание. Това е чудесен индикатор за това колко интересно и ангажиращо е вашето съдържание.
Този показател показва колко често хората гледат цялото ви видео докрай. Важно е да разгледате този показател в сравнение с общите гледания на видеоклипове, тъй като ви дава по-добро разбиране за това колко добре вашето съдържание резонира сред зрителите. Например нисък процент на задържане може да означава, че хората бързо губят интерес към видеоклиповете ви или че видеоклиповете ви са твърде дълги.
Вашите видеоклипове в TikTok също се показват в емисиите на хора, които не ви следват. За да изчислите видеоклиповете на последовател, разделете показванията, които всеки видеоклип получава, на броя последователи, които имате. Например, ако видеоклипът ви има 10 000 гледания и имате 1000 последователи, видеоклиповете на последовател са десет. Този показател е добър показател за това доколко вашето съдържание достига отвъд вашите последователи.
Показатели на раздела за последователи
Разделът Последователи в TikTok analytics ще ви даде повече информация за вашата аудитория. Разбирането на вашата аудитория е от съществено значение за всяка успешна маркетингова стратегия. Като имате подробно разбиране за вашите последователи, можете да приспособите публикациите си, за да ги ангажирате по-добре.
„Пол“ и „територия“ ви дават основна информация за половия състав на вашата аудитория и къде се намират. Можете също така да откриете друга информация за вашата аудитория въз основа на тяхното поведение в TikTok.
Този показател показва часовете и дните, когато вашите последователи са най-активни. Познаването на тази информация може да ви помогне да планирате публикациите си за максимално излагане.
Този показател показва кои видеоклипове от различни акаунти са гледали вашите последователи. Като проследявате кой какво гледа, получавате по-добро разбиране за типа съдържание, от което вашите последователи се интересуват най-много.
Много различни видеоклипове в TikTok използват едни и същи песни или звуци. Проверете кои звуци са слушали вашите последователи, след което използвайте тези популярни аудиозаписи в собствените си видеоклипове.
Най-добри практики за разрастване на акаунта ви в TikTok
След като разберете вашата аудитория и нейните интереси, е време да започнете да създавате съдържание. Ето някои от най-добрите практики за разрастване на вашия TikTok акаунт.
Създавайте брандирани предизвикателства за хаштаг. Предизвикателствата с брандирани хаштагове са чудесен начин да накарате хората да говорят за вашата марка и насърчава генерираното от потребителите съдържание.
Сътрудничете с инфлуенсъри. Свържете се с инфлуенсъри във вашето пространство, които вече имат ангажирана аудитория, и ги помолете да си сътрудничат с вас.
Използвайте популяризирани публикации и TikTok реклами. Популяризираните публикации и реклами могат да помогнат за увеличаване на обхвата на вашето съдържание, представяйки го пред по-широка аудитория.
Когато публикувате в TikTok, оставете индивидуалността на вашата марка да блесне! Покажете своята уникална гледна точка и бъдете креативни. Съдържанието не винаги трябва да бъде перфектно изпипано – автентичността е ключова.
Създавайте маркови ефекти за потребителите на TikTok. Марковите ефекти са чудесен начин да накарате хората да използват вашето съдържание в собствените си видеоклипове.
TikTok е само един от многото социални медийни канали и е важно да присъствате в множество канали. Но всяка платформа има свои уникални характеристики и предимства. За да ви помогнем да извлечете максимума от всеки канал, ние създаваме ръководства за най-популярните платформи!
Създайте кратък заглавие, описващ ключови аспекти, използвайки максимум 20 думи.
Създаване на кратък заглавие, обединяващ ключовите моменти, използвайки максимум 20 думи.
Важността на инклузивността в мобилните приложения за равен достъп до технологии