ТОП 10 Развенчани SEO митове и легенди!

SEO се променя невероятно бързо и, честно казано, това е работа на пълен работен ден, в крак с постоянните промени.Има много теории, които всъщност не са верни.Прекалено лесно е за собствениците на бизнеси и маркетинговите мениджъри да станат жертва на „факти“ за оптимизация на търсачките, като правят обиколки във форуми и групи във Facebook, които са изключително неточни.

Мит №1:”Не се притеснявайте за SEO, просто направете страхотно съдържание.”

Това, което Google всъщност се опитва да направи, е да осигури най-добрите резултати за всяка дадена заявка за търсене, създавайки по-добро потребителско изживяване. Никой не иска да търси нещо, след което не успява да намери нещо, което действително отговаря на въпросите му.Страниците, класирани в Google, имат страхотно съдържание. Но има нещо повече от това. Не можете да пренебрегнете напълно SEO, след което очаквайте да получите някакъв органичен трафик.Има много уебсайтове, които насочват трафик предимно чрез други канали като PPC, платени реклами във Facebook или показват реклами на други уебсайтове. Но вероятно е безопасно да се каже, че за повечето уебсайтове съсредоточаването върху SEO определено си заслужава.

Мит №2: „Трябва да използвам ключови думи с точно съвпадение в съдържанието си.“

Определено имаше време, когато това беше вярно, но тъй като Google стана по-сложен, това вече не е проблем. Последните технически разработки, като латентно семантично индексиране, помогнаха на търсачката да придобие по-добро разбиране на контекста и уместността.Въпреки че все още не може да чете съдържанието ви точно както човек би могъл, Google може да разбере, че например „дигитален маркетинг“ и „уеб маркетинг“ са различни термини за едно и също нещо.Това всъщност е чудесна новина за създателите на съдържание. Това означава, че не е нужно да пишете ключови думи като „как да премахна плесента от покрива си“, за да намерите резултати.

Мит №3: „Мета описанията са наистина важни за SEO.“

Знаете ли този малък фрагмент от текст под всяка връзка в резултатите от търсенето с Google? Това се нарича мета описание.Ако не създадете определено мета описание, Google автоматично ще генерира такова от първите няколко изречения от вашето съдържание.Можете да използвате SEO плъгини за WordPress, като Yoast и All-in-One SEO, за да персонализирате мета описанието, както и мета заглавието, което ще се показва в резултатите от търсенето с Google.В миналото мета описанията наистина бяха фактор за класиране. Важно беше да оптимизирате тези фрагменти от текст за вашата целева ключова дума. Но това всъщност не е вярно от 2009 г. насам.Но това не означава, че не трябва да пишете добро мета описание. Това може да няма значение за алгоритмите на Google, но има значение за хората, които виждат уебсайта ви на първата страница.Трябва да създадете мета описанието за хора, а не за машини.

Мит №4: „Оптимизирането на ключови думи е най-важната част от SEO.“

Това е друго нещо, което преди беше вярно, но вече не е така. Преди беше, че за да спечелите SEO, трябваше да оптимизирате  вашата точна ключова дума. Правехме неща като създаване на отделни публикации от 500 думи или страници за подобни ключови думи като „зъболекар в Бристол“ срещу „стоматологична практика в Бристол“, защото това наистина бяха две отделни заявки.Но тъй като Google стана по-добър в разпознаването на контекста, темите на ключовите думи, които са свързани помежду си, все още могат да излязат за търсения, които не съвпадат точно. Това е добре, защото означава, че вместо това можете да оптимизирате за вашите човешки читатели. Можете да използвате синоними и свързани термини, за да направите съдържанието да се чете по-естествено.

Мит №5: „Изграждането на връзки вече не е важно за SEO.“

Изграждането на връзки днес е много по-различно от това, което е било в миналото, но този мит не може да бъде по-далеч от истината. Връзките все още са огромна част от начина, по който Google решава кои сайтове да се показват на първата страница. Получаването на добри обратни връзки отнема много време и определено не е евтино или безплатно. Но освен ако не се опитвате да се класирате за изключително ниска конкуренция, това е една от най-важните части на SEO.

Мит №6: „Повече страници ще помогнат на уебсайта ми да се класира по-добре.“

Има сайтове, които се класират високо по целевите си ключови думи, въпреки че имат само няколко страници съдържание. Качеството е много по-важно от количеството, когато става въпрос за SEO.Създавайте страници, ако те добавят стойност към вашия сайт, но самото им съществуване няма да помогне на сайта ви да се класира.Вярно е, че Google благоприятства „ново съдържание“ и относително скорошни актуализации. Тук идва вашият блог. Не е нужно да публикувате всеки ден, но блогът е чудесен начин да продължите да добавяте ново съдържание към вашия сайт, без да създавате бъркотия.

Мит №7: „Имам нужда от колкото се може повече съдържание на началната си страница.“

Едно от големите развития в SEO през последните няколко години е преминаването към по-дълго и по-задълбочено съдържание. По-рано 500 думи бяха златният стандарт за публикация в блог и ние щяхме да създаваме доста статии и да публикуваме често.Но в началото на 2016 г. Брайън Дийн от Backlinko установи, че страниците, класирани на първо място в Google, са по-близо до 2000 думи.Това има смисъл. Google не само е по-добър в разбирането на контекста и намеренията - елиминирайки нуждата от тонове отделни публикации и страници за свързани ключови думи - но по-дългото съдържание обикновено осигурява по-голяма стойност.Но с всичко казано, нищо от това не означава, че трябва да попълните началната си страница с 3000 думи текст.Помислете за началната си страница като за врата към останалата част от уебсайта ви. Когато някой отиде там, той вероятно иска да навигира някъде другаде на вашия сайт, като страницата за услуги или страницата за ценообразуване.Никой не дърпа началната ви страница, за да чете абзац след абзац на изчерпателно текстово съдържание.Фокусирайте се върху това как вашите потребители ще подхождат към вашия сайт. В много случаи простотата създава по-добро потребителско изживяване на началната страница.

Мит №8: „Трябва да се съсредоточа изключително върху изграждането на повече връзки, а не върху създаването на повече съдържание.“

Както съдържанието, така и връзките са жизненоважни за SEO, но без добро съдържание, към какво точно хората ще правят връзки? Наистина трябва да отделите време и ресурси за създаване на съдържание.Не забравяйте, че Google се грижи повече за качеството на вашите препратки, отколкото за количеството. Една убийствена връзка от уважаван уебсайт с висок авторитет може да означава много повече за вас, отколкото десетки връзки, които са лесни за получаване.Съдържанието не е само за SEO. Това е част от входящия маркетинг като цяло - това означава да привлечете хората към вашия сайт със съдържание, което те искат да видят. Създаването на публикации в блогове, уеб страници, публикации в социални мрежи и публикации за гости на други уебсайтове може да ви помогне да привлечете потенциални клиенти и да изградите доверие на потребителите.

Мит №9: „Не е нужно да се притеснявам за оптимизиране на изображенията си.“

Всеки път, когато вградите изображение в уебсайта си, можете да го оптимизирате за SEO, като използвате HTML атрибут, наречен alt tag. Alt таговете са това, което търсачките ще видят, тъй като все още не са достатъчно усъвършенствани, за да разглеждат снимки като хората.Добавянето на alt тагове към вашите изображения е изключително лесно, особено в WordPress. Например, ако сте водопроводна компания и имате начална снимка на служителите си на началната си страница, може да искате да добавите нещо като „екип на водопроводната компания на bob“ като алтернативен текст.

Мит № 10: „Не е нужно да се притеснявам от оптимизирането за мобилни устройства.“

Няма начин да го заобиколим: оптимизирането за мобилни устройства е фактор за класиране, който Google взема предвид. Ако вашият сайт не е удобен за мобилни устройства, това може да навреди на SEO.Имайте предвид, че хората използват своите смартфони и таблети по-често от всякога. За някои хора телефонът им може дори да е основният начин за достъп до интернет.Използването на мобилен интернет изпревари използването на настолни компютри още през 2016 г. и тази тенденция не показва признаци на забавяне. Вашият уебсайт трябва да бъде толкова лесен за използване на мобилни устройства, колкото и на настолен или преносим компютър.Ако не сте съвсем сигурни, Google предлага инструмент за тестване, удобен за мобилни устройства, който може да ви помогне да разберете дали уебсайтът ви се квалифицира като „удобен за мобилни устройства“.

Препоръчваме още:

Стъпки за привличане онлайн на потенциални клиенти Стъпки за привличане онлайн на потенциални клиенти Прочети повече
Най-добрите тенденции за B2B маркетинг, които да следвате през 2021 г. Най-добрите тенденции за B2B маркетинг, които да следвате през 2021 г. Прочети повече
9 стъпки, с които да превърнете отрицателните отзиви в положителни 9 стъпки, с които да превърнете отрицателните отзиви в положителни Прочети повече
нагоре