Стартиране и работа с автоматизирана маркетингова система !

Маркетингът винаги е бил решаваща част от правенето на бизнес. Независимо от това колко добър е даден продукт или услуга, ако правилните хора не го видят или не чуят за това, те няма да могат да решат да платят за това. Рискувате вашият продукт или услуга да умрат в неизвестност. От друга страна, маркетингът сега е много по-сложен от всякога. С много решения за покупка, които се вземат чрез социални медии, имейл, мобилни приложения и други канали, става все по-трудно да останете напълно ангажирани и ефективни във всички тези канали.Тук идва автоматизацията на маркетинга. Както подсказва името, целта е да се премахне необходимостта персоналът да бъде ангажиран с всеки един аспект от маркетинговата стратегия и вместо това да се възлагат, така да се каже, някои от тези задачи на софтуерни приложения. Правенето на това има безброй предимства, включително освобождаването на персонал, който да се съсредоточи върху стратегията, а не върху повтарящите се задачи, намаляването на разходите и възможността за събиране на по-обширен анализ. Също така, проучванията показват, че над 80% от клиентите забелязват персонализирането, оценяват го и го използват активно за вземане на решения за покупка. По същество това е от съществено значение за подобряване на продажбите. В днешно време е още по-важно, когато има тласък към минимизиране на присъствието на служители в офиса по здравословни причини.

Ето 4 стъпки за стартиране и работа на системата за автоматизация на маркетинга на вашата компания:

 

1. Определете правилните задачи!

Тъй като автоматизацията на маркетинга се превърна в толкова голяма работа, имаше много разпространени софтуерни решения, обещаващи да автоматизират почти всяка отделна маркетингова функция. Това обаче не означава, че трябва да автоматизирате всеки един. Важно е да оцените текущата си система, за да видите къде ще получите най-много предимства и къде все пак ще бъдете най-добре обслужвани, ако имате член на персонала, който отговаря. Например има смисъл за повечето фирми да внедрят имейли с автоматичен отговор, но автоматизирането на отговорите в чата на живо може да не е най-добрият вариант във всеки случай, тъй като разговорите обикновено са по-сложни и клиентите биха очаквали незабавни решения.

 

2. Изберете правилните инструменти!

Точно както има множество задачи, които бихте могли да автоматизирате, има множество инструменти, с които да внедрите автоматизацията. Не всички от тях обаче са създадени равни, нито пък всички те ще се впишат безпроблемно в текущата ви система. Първата стъпка е да се направят оценки на предлаганите продукти, за да се изследват характеристиките, като същевременно се посочат конкретните задачи, които искате да автоматизирате, както е описано по-рано. След това можете да стесните опциите до кратък списък и да опитате всяка една. Повечето продукти използват модела SaaS и обикновено ви позволяват да го тествате поне седмица или две. На този етап е изключително важно да се съсредоточим върху способността на платформата да интегрира и споделя информация, тъй като CRM системата е толкова ценна, колкото и информацията, която съдържа. Искате да гарантирате, че вашите инструменти споделят цялата информация, за да ви дадат цялостен поглед върху всеки потенциален клиент, канал и самата маркетингова стратегия.

 

3. Тренирайте екипа си!

След като инструментите са на място, следващата стъпка е да се уверите, че вашият персонал може да увеличи функциите максимално. Много фирми пропускат тази част, тъй като приемат маркетинговото копие на инструментите по номинал и предполагат, че софтуерът наистина ще бъде „включи и пусни“. В действителност софтуерът за автоматизация на пазара често съдържа много сложни функции и въпреки че вашият персонал може да се ориентира в основните аспекти, няма да получите възможно най-голяма стойност, докато не организирате цялостно обучение за тях. В идеалния случай членовете на персонала, които ще използват инструментите, също трябва да имат известен принос при избора на инструментите, които да бъдат използвани от организацията, като ги пуснат тестово и да дадат обратна връзка, която ще ви помогне да направите правилния избор.

 

4. Актуализирайте стратегията си!

Друга често срещана грешка сред компаниите, прилагащи автоматизация на маркетинга, е да настроят системата и просто да я пуснат в действие. Ако направите това, няма да можете да получите най-важните прозрения, които са ви необходими, за да подобрите преживяването на потенциалните си клиенти или да гарантирате, че можете да превърнете повече от тях в плащащи клиенти. Отговорът не се крие и във вашия брой харесвания и последователи. Фирмите, които попадат в капана на фокусирането върху метриките на суетата, често пропускат по-важните, които действително ще повлияят на крайния резултат, като скоростта на реакция на запитванията на клиентите и колко органичен ангажимент се случва около вашата марка. Проследявайте съответно статистическите данни религиозно и направете корекции, ако е необходимо, и ще бъдете на път да увеличите максимално предимствата на автоматизацията на маркетинга, да увеличите продажбите си и да подобрите крайния резултат.

Препоръчваме още:

Как блоговете могат да помогнат на вашия бизнес? Как блоговете могат да помогнат на вашия бизнес? Прочети повече
Какво означава термина “КРАЙ на ЖИВОТА” (END OF LIFE) за вашия софтуерен продукт? Какво означава термина “КРАЙ на ЖИВОТА” (END OF LIFE) за вашия софтуерен продукт? Прочети повече
Важни макетингови тенденции в началото на пролетта! Важни макетингови тенденции в началото на пролетта! Прочети повече
нагоре