Старото, отново ще бъде ново в маркетинга за 2021г.

Каналите за дигитален маркетинг са пренаситени!

Почти без бариери за навлизане, основните цифрови канали за придобиване улесниха дори начинаещите търговци бързо и лесно да въртят и изтласкват реклами. Тъй като марките видяха успех в тези канали (Google, Facebook, Twitter, Instagram), повече марки се втурнаха.Докато много марки намаляха общите си маркетингови разходи през 2020 г., годината отбеляза явна промяна в приоритизирането: парите, похарчени тази година, бяха похарчени за дигитална реклама.

Потребителите са бомбардирани с все повече реклами в техните емисии. Това затрупване в крайна сметка ще десенсибилизира потребителите - ще намали процента на кликване и ще увеличи цената на придобиване.Повече марки осъзнават, че това, което прави всяка друга марка (на същите места, където го прави всяка друга марка) не е непременно печеливша стратегия.

 

Прекалената оптимизация отчуждава потребителите!

Докато пренасищането е един от основните фактори, които правят тези някога свръхгорещи цифрови канали все по-малко ефективни, има и друг, по-малко обсъждан за истината. Тъй като марките се фокусират върху оптимизирането на платени дигитални реклами и гадене, много от тях са загубили изкуството на маркетинга и връзката си с клиентите - кои са те, какво искат и как да се ангажират с тях.Изявленията за марките в цифровите канали са се отдалечили от внимателно изработените съобщения и вместо това се фокусират предимно върху продуктовите атрибути - фрази като „1G съхранение“ и „jet black finish“, които се представят добре при тестване.Все повече и повече реклами се изтласкват в бездна на безразличието, почти крещят на потребителите, докато прелистват своите емисии. Потребителите са наводнени от тези реклами, но все по-малко от тях са достатъчно запомнящи се, за да стимулират истинския афинитет към марката.2020 г. само увеличи значението на марката, а не на продукта, в живота на потребителите. В година, в която ужасяваща пандемия И расова несправедливост доминираха в заглавията и мислите на хората, маркетингът на марката става все повече и повече за стимулиране на връзката спрямо атрибутите на продукта.Всички потребители, особено по-младите  искат да знаят, че марките които покровителстват, означават нещо.

 

Възприятието на потребителите за самите канали се промени!

Сред многото заглавия през 2020 г. беше бойкот на Facebook от повече от 1000 рекламодатели. Бойкотът, наречен #StopHateForProfit от организациите за граждански права, които го организираха, призова компаниите да спрат да плащат за реклами във Facebook през юли, за да протестират срещу работата на платформата с речта на омразата и дезинформацията.С увеличеното използване на тези канали дойде по-голям контрол (с право). Недоверието, тревогата и неприязънта, които много потребители и марки имат към тези платформи и техните политики по отношение на потребителските данни и поверителността, са реален фактор, който върви напред.

 

 

Настъпва промяна в начина на работа на онлайн маркетинга!

Тогава бяха Топ 3 причини за промяна, която предстои през следващите няколко години, вероятно ще окаже огромно влияние върху това как марките използват цифровите платформи. Най-използваният браузър в света, Chrome, ще спре да поддържа бисквитки на трети страни до началото на 2022 г., значително променяйки начина на насочване и проследяване на цифровите реклами.И все пак, дори сред интелигентните дигитални търговци има значително объркване относно това как ще бъдат засегнати кампаниите. През 2021 г. търговците ще се подготвят за въздействието на бъдещето без бисквитки. Тази несигурност вероятно означава диверсификация далеч от цифровите канали, тъй като те стават по-трудни за проследяване и измерване.Взети заедно, тези четири фактора се комбинират, за да отдалечат повече марки от цифровите канали и търсенето на нов терен. Това търсене кара много търговци да се върнат към корените си и да съживят методите на старата школа за взаимодействие с клиентите си.Тези методи позволяват на марките да предлагат на потребителите нещата, които им липсват през 2020 г., а именно:лично преживяване, социални контакти и прекарано време навън.

Препоръчваме още:

Защо Google My Business е толкова важен за малкия бизнес? Защо Google My Business е толкова важен за малкия бизнес? Прочети повече
Как COVID-19 промени начина, по който бизнесът използва социалните медии? Как COVID-19 промени начина, по който бизнесът използва социалните медии? Прочети повече
Проучвания показват какво очакват клиентите от бизнеса по време на пандемия Проучвания показват какво очакват клиентите от бизнеса по време на пандемия Прочети повече
нагоре