Разходи за приложения през 2020 г. поставят нов рекорд!

2020 е рекордна година както за мобилни игри, така и за приложения - потребителските разходи в Apple App Store и Google Play поставят нови рекорди, тъй като все повече потребители се обръщат към своите мобилни устройства за обучение, работа и игра. По предварителни данни на Sensor Tower Store Intelligence потребителите по цял свят са похарчили близо 111 милиарда $ за покупки в приложения, абонаменти и първокласни приложения и на двете платформи. Това е увеличение с 30,2% спрямо 2019 г., когато магазините за приложения донесоха 85,2 милиарда $.

В световен мащаб потребителските разходи на App Store достигнаха 72,3 млрд. $, което е с 30,3% повече от 55,5 млрд. Долара през 2019 г. Както и през предходните години, това надвишава сумата, която потребителите са похарчили за Google Play, която е нарастнала с 30% от 29,7 млрд.$ през миналата година до 38,6 млрд.$ през 2020 г. Apple App Store е спечелил 87,3% повече от Google Play Store и двете платформи показаха приблизително същия годишен ръст. Разликата в разходите между платформите остава относително ниска в сравнение с 2019 г., като категорията Entertainment печели най-много в Apple App Store, с 29,3% до 5,3 млрд.$. В Google Play Social беше най-печелившата категория, нараствайки със 71,4% до 1,2 милиарда $. TikTok, включително Douyin за iOS в Китай, беше приложението, което спечели най-много приходи в App Store през 2020 г., нараствайки с повече от 600% на годишна база до 1,2 милиарда $. На устройства с Android Google One генерира най-големи приходи през миналата година, нараствайки с 41,9% на годишна база до 444 милиона $ през 2020 г., като първите инсталирания поставят нов рекорд през 2020 г. App Store и Google Play заедно осигуриха близо 143 милиарда инсталирания, което е с 23,7% повече от 115,5 милиарда през 2019 година. Този ръст е с около 14 процентни пункта по-висок от годишния ръст и в двата магазина.

Пет мобилни игри наведнъж спечелиха над 1 милиард $ през 2020 г. Категорията като цяло също достигна нови висоти, като спечели 79,5 милиарда долара през миналата година в двата магазина за приложения по целия свят. Това е с 26% повече в сравнение с 2019 г. и представлява приблизително 71,7% от всички разходи за приложения за годината. Докато мобилните игри генерират повече приходи тази година, техният дял от общите потребителски разходи намалява с около 2 процентни пункта спрямо 2019 г., отразявайки ръста в категории като Entertainment след пандемията COVID-19. Игрите обаче все още представляват по-голямата част от разходите и в двата магазина, представлявайки 65,8% от приходите на iOS и 82,6% от приходите на Google Play. В App Store потребителите са похарчили 47,6 милиарда долара, което е с 25,3% повече от 38 милиарда през 2019 година. Honor of Kings от Tencent беше най-печелившата игра за iOS, като спечели 2,5 милиарда долара на платформата миналата година, което е с 47% повече от миналата година. През 2020 г. глобалните потребителски разходи за игри на Google Play достигнаха близо 32 млрд.$, което е с 27% повече от 25 млрд.$ през предходната година. Най-печелившата публикация в платформата на Google беше Coin Master на Moon Active, която увеличи 122% до 799 милиарда приходи, като 56,2 милиарда мобилни игри бяха инсталирани за първи път в двата магазина през 2020 г., което е с 33% повече от миналата година. Поради нарастването на интереса към тази категория, годишният ръст през миналата година надмина този от предходната година с 23 процентни пункта. Около 82% от всички инсталирания на игри, или малко над 46 милиарда, идват от Google Play, с 39,3% повече в сравнение с 2019 г. На платформата на Google Garena Free Fire има най-много изтегляния с 254 милиона инсталирания, което е с 2,5% по-малко от 2019. През 2020 г. се наблюдава безпрецедентен ръст на пазара на мобилни приложения, тъй като пандемията драстично и може би завинаги ще промени нуждите и поведението на хората.

Препоръчваме още:

Какви са SEO ползите за бизнеса Какви са SEO ползите за бизнеса Прочети повече
5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година 5 типа доказано цифрово съдържание, което ще увеличи приходите ви през 2021 година Прочети повече
Как пренасочването може да върне клиентите към вашия уебсайт? Как пренасочването може да върне клиентите към вашия уебсайт? Прочети повече
нагоре