Ръководство, Step By Step за маркетинг на вашето мобилно приложение!

1. Определете дата на публикуване!

В сравнение с Google, Apple има строг процес на преглед, който може да забави издаването ви или да срещнете неуспех, който не сте очаквали. Планирането далеч предварително ще ви даде достатъчно време да се подготвите за твърдия старт на вашия продукт и ви позволява да предвидите и непредвидени ситуации, които могат да възникнат.

 

2. Проведете проучване на пазара, за да разберете клиентите си!

Една от най-често срещаните грешки преди стартирането е неправилното проучване на пазара. Преди да започнете каквато и да е разработка, трябва да идентифицирате ключовите играчи във вашата конкретна категория приложения. Няма значение колко задълбочени са вашите маркетингови усилия - ако приложението ви не адресира потребителска точка за болка или адресира болка, която вече има процъфтяващо решение за приложение на пазара, тогава вашият продукт просто няма да успее. App Annie предоставя значително количество полезни данни за пазара на приложения.

 

3. Създайте потребителски персонали!

Основна цел през етапа на осъзнаване е да откриете кой е вашият целеви потребител, какво те ценят и централната болезнена точка, която изпитват, към която ще се обърне вашият продукт. Може да има множество потребителски групи за мобилно приложение и всяка потребителска персона ще има своето уникално потребителско пътуване. Потребителска персона е частично фиктивно изображение на вашия идеален потребител. Потребителските персони включват всичко относно демографските данни на потребителя, фона, мобилните предпочитания, интереси и уникални идентификатори. Потребителските персони също се отнасят до централните цели на потребителя и предизвикателствата, пред които са изправени в момента. Задълбочените потребителски персони създават основата за дизайна на потребителското пътуване и ви помагат да персонализирате всеки аспект на вашия мобилен продукт според предпочитанията и нуждите на вашите потребители. Всичко, от брандиране и съдържание в приложението до функционалност, функции, избор на платформа и стратегия за осигуряване на приходи, трябва да резонира с вашия целеви потребител. Очертавайки изцяло целевата си аудитория с потребителски персони, вие ще отговорите на основни въпроси, които ще насочат цялата ви маркетингова стратегия.

Например:

  • Коя е централната болезнена точка, която тази аудитория преживява колективно?
  • Каква мобилна операционна система използва тази аудитория? iOS или Android?
  • С какви типове съдържание тази аудитория се ангажира онлайн?
  • Какъв тон, глас и стил на съдържание резонират добре с тази публика?
  • Има ли визуални модели на брандиране, които се появяват сред онлайн активността на тази аудитория?
  • Следват ли тези потребители някакви уважавани влиятелни лица във вертикалата на този продукт в социалните медии?
  • Какви платформи е най-добре да използвате за платена реклама?
  • Известно ли е, че тези потребители плащат за приложения или правят покупки в тях?

 

4. Провеждане на анализ на конкуренцията!

Вашето приложение ще има конкуренция. Направете списък с първите си 5 конкуренти, тяхната текуща цена, модел на осигуряване на приходи, класиране в магазина за приложения, плюсове и минуси на потребителския опит (UX) и забележителни отзиви. Можете дори да стигнете дотам, че да направите конкурентна матрица, за да определите как вашето приложение се сравнява. Уверете се, че приложението ви не повтаря лошо направени функции или UX елементи, които потребителите са прегледали отрицателно. Помислете какво би направило приложението ви да се откроява за разлика от конкурентите ви. Това са важни съображения, които трябва да повлияят на целия ви подход към маркетинга на приложения.

 

5. Създайте уебсайт или целева страница!

Мобилните уебсайтове са първоизточник за инсталиране на приложения. Създаването на целева страница преди стартиране или поне на тийзър видео за вашия продукт се превърна в стандартна практика. След като създадете видео за уебсайта си, можете да рециклирате съдържанието, като го поставите в магазините за приложения, в социалните платформи или дори да го използвате в платени реклами. В допълнение към създаването на шум около приложението ви, наличието на уебсайт преди стартиране е и чудесен начин да направите някои ранни оптимизации за търсачки (SEO), като започнете да изграждате авторитета на вашия домейн. Когато настройвате уебсайта си, събирайте имейли, за да можете да поддържате последователите си актуализирани и да ги уведомявате кога стартира мобилното ви приложение и кога имате нови актуализации и функции. Също така е полезно да се покажат 5-звездни отзиви на сайта; уверете се, че отзивите са автентични, иначе марката ви ще изглежда неискрена.

 

6. Инициативи за аутрич!

Един от най-пренебрегваните аспекти на маркетинга на нов мобилен продукт са информационните инициативи, като се свързват с влиятелни лица, публикации и блогъри, за да осигурят обратни връзки и да предоставят честни отзиви. Направете списък с контакти, които са подходящи за вашата индустрия или ниша, за които може да се интересувате да пишете и преглеждате приложението си. Поддържайте краткото представяне с връзка към пресата или целевата страница. По този начин, ако се интересуват от писане за приложението ви, ще разполагат с цялата необходима информация.

 

7. Насърчаване на социални медии!

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest и други социални платформи ви позволяват да разширите присъствието си в мрежата и да ви позволят да комуникирате директно с вашата целева аудитория. Ако приложението ви е насочено към конкретни възрастови групи, идентифицирайте социалните платформи, които са най-популярни сред хората в тази демографска група и се фокусирайте върху тях.

Не забравяйте да вземете предвид следното:

  • Ясно ли е, че имате приложение от първия поглед на вашия социален профил?
  • Очевидна ли е целта на приложението?
  • Има ли връзка за изтеглянето му?

Публикувайте фирмени актуализации и функции, които ще накарат последователите да се вълнуват от старта. Създайте хаштаг и го използвайте в публикации, когато е подходящо. Публикувайте и споделяйте не само промоционално, но забавно и ангажиращо съдържание, свързано с вашето приложение, за да изградите общност зад него.

 

8. Създайте стратегия за маркетинг на съдържание!

Започнете да пишете блог месеци преди стартирането. Когато дойде време за стартиране, вече ще бъдете авторитет във вашата ниша с последователи. Започнете просто и напишете стартово мнение, похвалите се с функциите на приложението, демонстрирайте екранни снимки и видеоклипове. Ето няколко предимства на маркетинга на съдържание за вашето приложение:

  • Стимулирайте трафик, реализации и осведоменост за марката със съдържание
  • Създайте марка около приложението си, като сте експерт във вашата ниша
  • Изградете доверие сред потребителите чрез съдържание

Съдържанието на блога може да се използва за имейл маркетинг за повторно ангажиране на контакти или за социални медии!

Препоръчваме още:

Как да популяризирате безплатно канала си в YouTube? Как да популяризирате безплатно канала си в YouTube? Прочети повече
Съвети за разработване на успешен бизнес! Съвети за разработване на успешен бизнес! Прочети повече
3 прости правила за по-ефективен B2B маркетинг. 3 прости правила за по-ефективен B2B маркетинг. Прочети повече
нагоре