Пълно ръководство как да създадем перфектната стратегия за дигитален маркетинг

    Създаването на дигитална маркетингова стратегия включва много планиране, поставяне на цели и организация. Но това е важен компонент на успеха, защото без стратегия няма да можете да проследявате своите маркетингови успехи или да определите къде и как да подобрите усилията си. Ето и главните стъпки за работеща дигитална стратегия:

  • Познайте своя идеален клиент

Преди да създадете стратегия за дигитален маркетинг, трябва да научите за идеалния си клиент. Знаейки кои са вашите клиенти, може да насочите маркетинговите си материали към определени групи. Елементите, които трябва да се вземат предвид, включват:

- възраст

- пол

- местоположение

- семеен размер

- професия

- доход

- интереси

Колкото по-добре разбирате кой е вашият идеален клиент, толкова по-лесно ще бъде да създадете маркетингово съдържание за него. Например, козметична компания за млади възрастни жени не би искала да използва същото копие като софтуерна компания, насочена към изпълнителни бизнесмени.

Докато предефинирате маркетинговия си план, трябва да се уверите, че новият вариант работи с клиентите, които искате да привлечете. По този начин вашият маркетинг може да доведе до повече реализации и продажби.

  • Определете какво ви отличава

След като разберете кой е вашият идеален клиент, трябва да погледнете конкурентите си. Помислете какво и как предлагат на пазара бизнеса си онлайн. Помислете какви изображения използват на своя уебсайт, както и акаунтите в социалните медии.

Използвайте намерената информация, за да откроите бизнеса си. Може би имате уникално преживяване, което липсва на вашите конкуренти. Или може би вашите продукти са с по-добро качество или са по-достъпни от конкуренцията.

Клиентите ще искат да знаят какво прави бизнеса ви различен, преди да купят от вас. Ако можете да включите тази информация във вашите маркетингови материали, ще убедите хората да станат ваши клиенти.

  • Задайте проследими цели

Задайте някои цели за вашата дигитална маркетингова кампания. Без тях няма да можете да проследите успеха на стратегията си. Вашата цел трябва да бъде конкретна и измерима, за да можете да разберете дали сте на път да я постигнете.

Въпреки че целта за увеличаване на реализациите е приятна, тя не е най-полезна. Вашата нова цел може да бъде да увеличите реализациите с 20% до края на годината.

Поставянето на цели е чудесно за пускане на пазара на електронна книга или друг отделен продукт. Можете обаче да използвате и цели, за да пласирате цялостния си бизнес. Ако не сте готови да продадете или лансирате нещо, вашите маркетингови цели могат да изглеждат по различен начин.

Вместо това можете да си поставите цели да увеличите трафика на своите последователи или уебсайт с 20% през следващата година. По този начин ще имате аудитория, на която да продавате, когато стартирате нещо.

Помислете за възлагане на външни изпълнители

В някои случаи можете сами да се справите с дигиталния си маркетинг, но възлагането на външни изпълнители може да бъде чудесен вариант. Работата с агенция по вашия маркетинг е полезна, ако можете да си позволите да наемете повече щатни служители.

Друго предимство на аутсорсинга е, че можете да наемете експерти. Можете да потърсите агенция, която има опит в маркетинга на социални медии, маркетинга по имейл и съдържанието на уебсайта. По този начин няма да се притеснявате дали спазвате най-добрите практики за конкретна платформа.

Ако дигитална маркетингова стратегия ще включва вашия уебсайт, имейл и социални медии, може да сте в състояние да се справите с нея. Но наемането на агенция с експерти в тези области може да ви спести много време и разочарование.

  • Присвояване на роли

Можете да възлагате роли и задачи на всички от вашия екип или да работите за агенцията, ако си партнирате с такава. Ако имате екип за дигитален маркетинг, може би вече знаете кой върху какво ще работи.

Например може да имате специалист по социални медии, който да се справи с вашия бизнес във Facebook и Instagram. Може да има и търговец на имейли или мениджър на съдържание на уебсайт, който да борави с тези елементи.

Ако вашият маркетинг екип няма тези специалности, можете да назначите хора в различни области. Тогава вашите служители ще знаят върху какво да работят, което означава, че вашият екип може да избегне забравянето на важни задачи.

  • Проучете и изберете технически инструменти

Друга важна стъпка в създаването на дигитална маркетингова стратегия са инструментите за маркетингови технологии (martech). Тези инструменти и програми са това, което ще използвате за създаване на съдържание и публикуване на вашите маркетингови кампании. Примери за инструменти са:

- уебсайт платформа

- мрежи от социални медии

- инструмент за планиране на социални медии

- софтуер за имейл маркетинг

- инструмент за управление на взаимоотношения с клиенти (CRM)

- софтуер за управление на проекти и сътрудничество

Помислете как можете да интегрирате тези различни инструменти, за да помогнете с вашия дигитален маркетинг. Например, може да искате да използвате инструмент за планиране на социални медии, който работи с всички ваши социални платформи. Или можете да изберете софтуер за имейл маркетинг, който се интегрира с вашия уебсайт.

  • Настройте маркетинговата си фуния

Ако още не сте го направили, трябва да настроите маркетинговата си фуния. Без фуния ще ви бъде много по-трудно да превърнете последователите в клиенти.

Фунията обикновено започва с безплатно съдържание, като например на вашия уебсайт или социални медии. Съдържанието, което публикувате безплатно, трябва да доведе до вашия платен продукт или услуга. Използвайте това безплатно съдържание, за да изградите информираност и да осигурите стойност.

Например можете да използвате вашия имейл списък, за да осигурите безплатно изтегляне. Изтеглянето може да обхване малко вашата платена оферта. След това можете да използвате вашия имейл маркетинг, за да насърчите клиентите да се извършат към покупка.

  • Разработване и публикуване на съдържание

Създадете съдържанието си и го публикувайте. Вашето съдържание е съществена част от вашата дигитална маркетингова стратегия и включва съдържание на вашия уебсайт, социални медии и имейли.

Уверете се, че публикувате съдържание там, където идеалният Ви клиент може да го види. Например жените съставляват по-голямата част от потребителите на Pinterest, така че това може да бъде чудесен вариант за някои компании. Но ако вашите идеални клиенти са мъже, може да искате да се съсредоточите върху Facebook или Twitter.

Помислете дали има моменти, в които публикуването или изпращането на имейл е най-добре. Ако вашият идеален клиент работи в корпоративния свят, може да искате да избягвате публикуването на съдържание между 9:00 и 17:00 часа.

  • Напишете съдържанието да звучи приятно

Когато публикувате съдържание, уверете се, че е приятно и лесно за четене. Вашето съдържание може да направи няколко неща, като например:

- информира

- бразова

- забавлява

Помислете за целта на всяко съдържание, докато го създавате и публикувате. Ако искате публикацията да доведе до продажби, включете покупката на нещо като подканваща фраза (CTA). Добрият CTA ще каже на посетителите и последователите какво да правят.

Уверете се, че CTA, която използвате, има отношение към съдържанието. Ако публикувате защо искате да използвате Instagram, помислете за свързване с ръководство за Instagram или вашата услуга за управление на Instagram. По този начин хората ще разберат връзката и ще искат да купят.

  • Фокусирайте се върху SEO

Когато създавате съдържание за вашия уебсайт, не забравяйте да включите оптимизация за търсачки (SEO) във вашата дигитална маркетингова стратегия. SEO включва стратегическо използване на ключови думи, за да ви помогне да повишите своите позиции в резултатите от търсачката.

Ако можете да се класирате добре по ключови думи, свързани с вашия бизнес, можете органично да привлечете идеалните си клиенти. Можете да използвате инструмент за изследване на ключови думи, за да ги намерите във вашата ниша.

След това можете да пишете публикации в блог или уеб страници, като използвате тези ключови думи. Когато някой търси ключова дума, която сте използвали, вашият уебсайт може да е един от първите резултати. SEO е чудесен начин да привлечете посетители и да трансформирате бизнеса си . Ако някой харесва вашето съдържание, той може да купи нещо или да се върне по-късно, за да довърши закупуването.

  • Прилагане на автоматизация

Ръчното стартиране на дигитална маркетингова стратегия може да бъде приятна задача. Автоматизацията обаче може да ви спести време и енергия. Автоматизацията на маркетинга включва софтуер, който да ви помогне да изпълните вашата дигитална маркетингова стратегия.

Един от най-добрите начини да започнете да използвате автоматизация, е чрез вашия имейл маркетинг. Когато някой се регистрира за вашия имейл списък, можете автоматично да му изпратите безплатно изтегляне. След софтуерът може да въведе поредица от имейли, за да го запознаят с вашата марка и бизнес.

Въпреки че трябва да отделите време за предварително създаване на автоматизацията, това е всичко, което трябва да направите. След като настроите автоматизацията, тя ще работи за вас.

  • Използвайте A/B тестване

Ако искате да сте сигурни, че вашата дигитална маркетингова стратегия е възможно най-успешна, използвайте A/B тестване в началото. A/B тестването включва пускане на две много подобни реклами или имейли и сравняване на резултатите, които постигат.

Когато правите A/B тест, оставете всичко едно и също, с изключение на едно нещо. Например можете да пуснете две реклами с различни изображения, но един и същи текст. Или можете да пуснете две реклами с едно и също изображение, но различни изречения.

Оставете рекламите да се показват няколко дни, за да видите коя е по-успешна. След това можете да знаете с кое изображение или текст вашите клиенти резонират повече за бъдещите Ви маркетингови кампании.

  • Прегледайте своя анализ

Разглеждането на вашите анализи може да ви обърка, особено ако не сте добре с цифрите. Но числата не лъжат, така че те са чудесен начин да проследите успеха на вашия дигитален маркетинг.

Сега трябва да дадете време на новата стратегия за работа, така че не гледайте анализите ден-два след като започне. Погледнете обаче анализа си след около месец. Вижте дали вашите публикации или имейли се преобразуват по начина, по който искате.

Ако не, можете да промените нещо в съдържанието си, графика за публикуване или нещо друго. Тогава можете да получите по-добри резултати от вашата дигитална маркетингова стратегия.

Преди да създадете следващата си стратегия за дигитален маркетинг, помислете как да я направите. По този начин можете да сте сигурни, че ще проследите напредъка си и ще осигурите успех.

Ако имате проблеми с изготвянето на маркетингова стратегия и искате да наемете експертен екип, който да ви помогне, свържете се с нас!

Препоръчваме още:

Проверка на AdWords - работи ли акаунтът ви гладко? Проверка на AdWords - работи ли акаунтът ви гладко? Прочети повече
Какво представляват търсенията с нулево кликване? Какво представляват търсенията с нулево кликване? Прочети повече
Как се пише блог? Как се пише блог? Прочети повече
нагоре