Запитването за успех, когато става въпрос за маркетинг в социалните мрежи, е най-често свързано с понятието "инфлуенсър". Този термин е станал основен като маркетингов buzzword, означавайки сливането на създатели и маркетинг специалисти с цел да се свържат с аудиторията по автентичен начин.
Инфлуенсърите, със своята експертиза и онлайн влияние, успешно участват с аудиторията по естествен начин, като се отклоняват от традиционните рекламни обяви. Марките, които използват гласовете на инфлуенсърите, ефективно подобряват кампаниите си, като влизат в контакт с доверието и ангажимента на потребителите.
Успешните марки разбират влиянието на маркетинга с инфлуенсъри при достигането на аудиториите чрез доверени личности.
Потребителите предпочитат да научават за продуктите чрез кратко видео съдържание, което води до нарастване на разходите за маркетинг с инфлуенсъри.
Бизнесът все по-често включва стратегии с инфлуенсъри в маркетинговите си планове, с прогнозирани нараствания на разходите за реклама до над 7 милиарда долара до 2024 година.
Въпреки че Instagram и TikTok са популярни платформи за инфлуенсъри, ефективният маркетинг с инфлуенсъри може да насочи вниманието към различни онлайн пространства.
Разбирането на динамиката на платформата и поведението на аудиторията е от съществено значение за успешното оформяне на кампании с инфлуенсъри.
Изборът на правилните инфлуенсъри включва сегментиране по големина на аудиторията, съобразено с целите на кампанията.
Ангажимента често корелира обратно към размера на аудиторията, като нано и микро инфлуенсърите развиват по-дълбоки връзки, докато макро инфлуенсърите предлагат по-широко покритие.
Интегрирането на маркетинга с инфлуенсъри в основните бизнес цели помага за максимизиране на влиянието му.
Типовете кампании като привличане на клиенти, стартиране на продукти, подобряване на осведомеността за марката и маркетинг на съдържание могат лесно да включат колаборации с инфлуенсъри.