Един от нещата, които няма да трябва да съобщаваме на нашите клиенти, когато напишем техните маркетингови прегледи за март следващата седмица, е отрицателните ефекти от Google 5-ти март Актуализация. Защо не? Защото не е засегнала нито един от нашите клиенти. И пак, защо не? Защото информативното, качествено съдържание не беше целта на последната основна актуализация.
На 5-ти март 2024 година Google обяви централна актуализация и цяла поредица нови политики срещу спам.
Google заяви, че актуализацията беше предназначена отново да подобри качеството на резултатите от търсенето.
Специално бяха споменати извеждането на съдържание, което е полезно, а не масовото съдържание, генерирано от изкуствен интелект, използвано за "махинации" в търсещите двигатели.
При Clever Marketing не считаме нито една от тези тактики за професионални и продължаваме да публикуваме качествено, информативно и обстойно съдържание за нас и за нашите клиенти.
Направихте ли се чувство от актуализацията?
Не, нито ние, нито нито един от нашите клиенти.
Причината, поради която не видяхме намаляване на впечатленията, кликове или позиции, е, че отделът ни за съдържание и SEO има философията, че съдържанието трябва да бъде информативно, качествено и обстойно. Консултирайки се с нашите клиенти, винаги сме ги насърчавали да пишат качествено съдържание.
Вземайки времето си, два пъти сега
ChatGPT и генеративният ИИ като цяло, са като всичко - могат да се използват за добро или за зло.
Google си взе време.
Да, ChatGPT беше пуснат през ноември 2022 г. и „запали света“.
Без изрично да го посочват, Google вероятно откриваше 1,2 трилиона страници за спам на ден през 2022 г., и с появата на публично достъпния генеративен ИИ, вероятно това число е... експлодирало!
Качественото съдържание на уебсайта владее над всичко
Съдържанието, което произвеждаме сами и копието, което създаваме за нашите клиенти, винаги е добре изследвано и хуманно редактирано. Качественото съдържание е полезно съдържание, а личните ценности на нашия главен мениджър по маркетинг са, че всичко, което се пише, трябва да бъде възможно най-обстойно за целевата аудитория, и тази философия остава непоколебима.