Научете се как да ръководите онлайн маркетинга в социалните медии

   Маркетингът в социалните медии се използва за растеж, при който бизнесите разпространяват съдържание, за да развият непрекъсната  връзка с аудиторията си. Независимо дали целите да повишите информираността за марката, да привлечете трафик към уебсайта си, да увеличите реализациите или да увеличите продажбите, вашето присъствие в социалните медии трябва да бъде на 3 фази:

Тази фаза е основата и започва с вътрешна проверка и проучване на конкуренти. По време на извършваната проверката трябва да дефинирате:

- Целева персона : Кой мислите, че иска да използва вашия продукт или услуга? Можете да имате множество сегменти от клиенти въз основа на разликите, определени от демографските и психографските данни

- Проблем с клиента : Какви са проблемите на вашите целеви пазари?

- Вашето решение : Какво е вашето решение за техните проблеми? Как може да решите проблемите им?

 - Уникално предложение за продажба : Защо потребителите биха избрали вашето решение пред конкурентите?

Докато анализирате конкурентите си, трябва да оцените тяхната позиция и маркетингови съобщения и как те комуникират с аудиторията си чрез своите социални медийни канали. Тя може да осигури вдъхновение или да бъде пример за това, което не искате да правите.

Досега сте установили коя е вашата аудитория. Разбрали сте техните нужди и желания, целите им, предизвикателствата, пред които са изправени, както и към какви социални мрежи принадлежат. Проучили сте своя конкурент и обещанието за неговата марка. Следващата стъпка е да опишете уникалното предложение за всеки сегмент, като надграждате прозренията, които сте придобили. Това ще ви накара да създадете ключовото маркетингово послание на вашата марка, което искате вашата целева аудитория да чуе и запомни. Добре дефинираните ключови съобщения ще направят вашата маркетингова комуникация в социалните медии по-лесна за управление и по-успешна.

Стратегията за социални медии трябва да включва вашите бизнес цели  и това, което искате да постигнете с маркетинга в тях. Има три основни начина, по които маркетингът в социалните канали води до успех:

  1. Изградете информираност за марката и увеличете обхвата си : Чрез маркетинг в социалните медии можете да спечелите трафик към уебсайта или да привлечете вниманието на вашата целева аудитория.

  2. Стимулирайте ангажираността на аудиторията си: Внимателно изработеният маркетинг в социалните платформи позволява на марките да се свързват със своите последователи.

  3. Увеличете конверсията и стимулирайте продажбите : Ефективната стратегия за социални канали увеличава възможностите и реализациите.

Следва да решите коя платформа за социални медии най-добре представя вашите цели и отговаря на вашата марка.

  • Планиране и публикуване на маркетинг в социалните медии

Знаете таргетите, с които ще говорите и кои платформа за социални медии ще използвате. Поставили сте си целите. Сега сте готови да започнете съответно планирането на социалните медии. Докато работите върху ключовите елементи на планирането на социалните медии, трябва да имате предвид следните точки:

Всяка социална мрежа има различна динамика : Instagram е всичко за висококачествени снимки и видеоклипове. Twitter е за кратки откъси от информация, хаштагове и споменавания. Възползвайте се от най-силните черти на всяка платформа. Може също да се наложи да преразгледате съобщенията леко, в зависимост от демографската аудитория на всяка платформа.

- целево ориентирани публикации (промоция, изграждане на марка и т.н.): Всичко в социалните медии е рекламно по един или друг начин. Това е или самореклама като статии в блога, или директна промоция като платена социална реклама.

- управлявайте внимателно взаимодействията: Независимо дали става дума за положителен или отрицателен коментар, отговаряйте своевременно на социални разговори на профилите ви в социалните медии.

Решете за контекста на социалните медии

Създайте контекст на социалните медии, който да ръководи планирането на социалните медии в дългосрочен план. И се уверете, че контекстът съответства на цялостната ви стратегия за дигитален маркетинг. Помислете за темите, в които искате да се включите, и дайте перспектива. Темите, които изследвате и споделяте във вашите социални медийни мрежи, могат да включват публикации в блогове, видеоклипове, инфографики, съобщения за марка, брандиране на служители и др. Вашият контекст в социалните медии може да изглежда така:

- информация за служители : Информация за настоящи служители, съобщения за нови служители, постижения на екипа и др.

- събития и семинари : Събития и семинари, в които вашата компания участва или организира. Споделяйте публикации преди / на живо и след събития по отношение на важността на тези събития.

- публикации в блога : Социалните медии едновременно поддържат и усилват вашите усилия за маркетинг на съдържание. Всеки път, когато публикувате ново съдържание, можете да се уверите, че аудиторията ви чете ново съдържание, като предоставяте публикациите си от блога чрез социалните платформи. Това също ще помогне за изграждането на последователи в социалните медии и ще позиционира вашата марка като лидер на полезна информация мисли в сектора. 

- брандиране: Публикации, насочени към свързани целеви страници за продукти / услуги.

- индустриални отчети и новини: Индустриални доклади и данни с коментари за марката.

Използвайте редакционен календар

Създайте месечен календар  и решете колко често да публикувате в социалните медии. Всяко проучване предлага различна оптимална честота на публикуване в социалните мрежи. И все пак  няма формула, подходяща за всички за честотата на публикуване . Тя варира в зависимост от сектора, местоположението, часовата зона и платформата за социални медии. Нещо, което работи за една марка, не работи за друга. Затова вместо това се стремете да публикувате редовно.

Поддържайте последователен имидж на марката в социалните медии

Може да бъде предизвикателство да създадете визуално зашеметяващи изображения на различните социални платформи. Започнете да създавате унифициран имидж на марка с изображението на вашия профил. Използването на определен избор от шрифтове и цветове за профила и изображенията на корицата, ще изиграе съществена роля за създаването на последователен имидж на марката. Можете да приложите една и съща цветова палитра върху графични елементи като текст, икони и фонове.В крайна сметка, разработването на силна визуална стратегия ще помогне на вашата марка да се открои и да засили разпознаването на марката.

Популяризирайте най-ефективните публикации в социалните медии

Трябва да се фокусирате върху публикуването на висококачествено съдържание, тъй като качеството превъзхожда количеството. Когато дадена публикация покаже засилена ангажираност, увеличете обхвата с реклами в социалните медии. Социалните платформи като Facebook ви позволяват да се насочвате към аудитории въз основа на характеристики като възраст, местоположение, интереси и поведение.

  • Отчитане в социалните медии

По пътя към успеха отстъпете минута назад и наблюдавайте как се представя вашият маркетинг в социалните медии. Можете ли да увеличите обхвата си? Колко нови последователи сте спечелили през последните 30 дни? Кои са най-ангажиращите публикации в социалните платформи? В основните социални канали като Facebook, Instagram, Linkedin и Twitter можете да следите статистическите данни. Ако искате да се  потопите по-дълбоко в данните си в социалните медии , можете да измервате успеха  с Google Analytics . Това ще ви помогне да проследите обема и стойността на уеб трафика, който генерират социалните медийни канали. 

Най-важните  показатели в социалните медии за измерване успеха на вашите публикации са:

- импресии: Това е броят пъти, в който вашата публикация в социалните медии се показва на хората, независимо дали кликват или не.

- обхват: Това е общият брой уникални хора, които виждат публикацията ви. Той съдържа както вашите последователи, така и потенциална аудитория.

- общо последователи : Това са последователите на страницата във вашия социален канал.

- демография на аудиторията : Тук става въпрос за пол, възраст, доход етническа принадлежност, образование, география и други. 

- посещения на профила : Това е броят на хората, които са разгледали страницата ви в социалните медии.

- процент на ангажираност: Това включва харесвания, коментари, кликвания, и споделяния.

- честота на кликване (CTR) : Това е процентът на кликванията спрямо импресиите. Този показател показва колко ангажиращи са публикациите ви в социалните медии.

 

И така, от решаващо значение е да разберете какво работи и какво не работи за вашата марка, защото това ще повлияе на всички ваши усилия за дигитален маркетинг. Трябва да анализирате редовно усилията си и да се адаптирате, докато вървите напред със стратегията си. Само такъв динамичен и гъвкав подход може да донесе солиден успех във непрекъснато развиващите се социални медии.  

Имате нужда от професионална маркетингова намеса, тогава се свържете с нас

Препоръчваме още:

6 причини, поради които бизнесът се нуждае от дигитален маркетинг 6 причини, поради които бизнесът се нуждае от дигитален маркетинг Прочети повече
9 начина, с които да увеличите запазените часове във вашия салон за красота 9 начина, с които да увеличите запазените часове във вашия салон за красота Прочети повече
Дигитален маркетинг в модната индустрия Дигитален маркетинг в модната индустрия Прочети повече
нагоре