На кои 6 платформи, да обърнат внимание маркетолозите?

Когато посетите App Store или Google Play и търсите в „социалните медии“, има стотици приложения, от които можете да избирате. Но с нарастването на набора от социални платформи, дали някоя от тях наистина ще промени играта за търговците тази година? Истината е, вероятно е така. 2020 г. промени начина, по който направихме почти всичко - включително и общуването. Социалното дистанциране се превърна в позната част от живота ни, оставяйки празнота за персонализираната комуникация, която някога имахме лично. Въпреки това хората са адаптивни и през последната година се появиха няколко нови социални мрежи, за да пресъздадат общностите, които имаме да изостави рязко.

 Тенденции в социалните медии през 2021 г.

 

1. TikTok

Година на стартиране:2017(Основана през 2016)

Брой потребители: 1 милиард активни потребители месечно!

През 2018 г. приложението за синхронизиране на устни, Musical.ly се сля с подобно едногодишно приложение, наречено TikTok. Оттогава се съобщава, че TikTok е достигнал 1 милиард активни месечни потребители. С повече от 2,6 милиарда изтегляния в световен мащаб, TikTok вече е по-популярен в магазините за приложения от Facebook, Instagram и други известни платформи за социални медии.За тези, които помнят Vine или Musical.ly, TikTok е като комбинация от двете. Платформата ви позволява да снимате кратки видеоклипове, които се възпроизвеждат на повтарящ се цикъл точно като Vine. Но, подобно на Musical.ly или Snapchat, можете да добавите забавни ефекти, AR филтри, текст и музикални наслагвания, за да извлечете нещата. Подобно на подобни видео платформи, той е приет предимно от потребители на възраст под 30 години.След като направите видеоклип, приложението също ви позволява да го оптимизирате, като добавите хаштагове, които могат да улеснят намирането чрез търсене.Един от начините, по които хештегите бяха възприети в TikTok, е неговият раздел „Предизвикателства“. Тази област на платформата ви подканва да предложите предизвикателство с тематичен хаштаг. Когато публикувате видеоклип, който отговаря на предизвикателство, можете да включите съответния хаштаг, така че тези, които следват предизвикателството, да виждат вашите видеоклипове. Вашингтон пост, както тя спомена, вече е събрал близо 850 000 последователи.В момента модните, издателските и развлекателните компании започват да играят с TikTok. Тъй като платформата се разраства, може да я видим да се разшири и към други индустрии, които са в състояние да станат креативни и визуални със своите маркетингови тактики.Въпреки че може би все още не искате да фокусирате всичките си ресурси в социалните медии върху TikTok, сега е чудесно време да се запознаете с приложението и да започнете да експериментирате с няколко забавни видеоклипа. Можете също така да опитате да обмислите няколко предизвикателства или видео идеи, които биха могли да се приведат добре във вашата марка и младата аудитория на платформата. Ако видите марки, които се намират в подобно пространство като вас, следвайте ги за допълнително вдъхновение.

 

2. Club House

Година на стартиране: 2020

Брой потребители: Неопределен

За разлика от традиционните сайтове за социални медии Facebook или Twitter, които осигуряват асинхронна платформа за комуникация и споделяне на съдържание, Clubhouse използва синхронна, само аудио свързаност между публиката и говорителите. Това не е съвсем подкаст, но по-личен начин да споделите информация с аудиторията си, която може да ви отговори в реално време. Може би се чудите „Какво всъщност се случва в Clubhouse?“ И истината е, по малко от всичко. Теми като стартиране на бизнес от топ VC, дискусии за отношения, организирани от известни личности, и дори комедийни клубове от новопоявили се комедианти, намират своя път пред публиката на живо. Преди да поговорим за това колко голяма вълнение е предизвикал Clubhouse в техническо пространство, трябва да ви кажем, че приложението е налично само в бета версия на устройства, които поддържат iOS. Това досега не е било пречка за платформата; Инвеститорите се редят в опашка, за да подкрепят развитието и разширяването на феномена само за аудио, дори без присъствие в Google Play Store.Част от внезапния шум около тази нова мрежа от социални медии произтича от начина, по който тя противоречи на всяка друга социална платформа, налична днес. Това е само покана - антитезата на това как сме разбрали и използваме социалните медии. Разработчиците на приложението казват, че искат да получат Clubhouse точно преди да го пуснат на обществеността, но потребителите, които вече са част от групата, действат като вратари на хиляди разговори, случващи се ежедневно. Ако не познавате някой, който желае да ви даде една от трите си покани, ще трябва да се присъедините към списъка с чакащи, докато Clubhouse не бъде официално пуснат. Как Clubhouse може да работи за търговци и марки? Това все още предстои да бъде определено, но професионалистите експериментират в момента. Състезанието за разбиване на кода на Clubhouse е бързо, тъй като създателите на съдържание изграждат бързо аудиторията си с надеждата да осигурят възможности за осигуряване на приходи, когато станат достъпни.Ако сте получили покана за Clubhouse, но не сте сигурни как да я използвате, помислете дали да не организирате неформална фокус група, да започнете разговор за публикация в блога с голям трафик или публикация в социалните медии, публикувана от вашата компания, или да допринесете разговор, вече организиран от лидер на мисълта във вашата индустрия.

 

3. Twitter Spaces

Година на стартиране: 2020

Брой потребители: Неопределен

Може би все още не сте чували за този (току-що беше пуснат през декември 2020 г.), но доста бързо набира пара. Подобно на Clubhouse, Twitter Spaces е бета версия на най-новата аудио функция на приложението. Тази алтернатива на гласовия чат на традиционните туитове от 280 знака на социалната платформа е отворена за всеки, който има устройство с iOS, но само избрана група от хора, избрани от Twitter, може да създаде свое собствено пространство за започване на разговор. Докато приложението е подобно по характер на Clubhouse , Twitter се впуска в тази нова само аудио територия, за да открие възможности и заплахи в този тип общност. Clubhouse се справи с предизвикателствата си с прилагането на стандартите на общността - възможност Twitter да разбере, за да направи платформата безопасна за всички.Стефани Морган, мениджър на социални медии в Social Lock, прогнозира някои обещаващи идеи за най-новата социална мрежа само за аудио от Twitter, „Spaces ще бъде чудесна функция в Twitter, тъй като това вече е диалогова, болшинска невизуална платформа.“ Тя очаква, че хостването на дискусии на живо, обучителни сесии и въпроси и отговори на клиентите може да бъде няколко случая на използване на бизнеса за използване на Twitter Spaces, след като бъде пуснато за обществеността.Въпреки че скоро този социален инструмент няма да е подходящ за вас или вашия бизнес, очарователно е да го гледате в реално време. Дори да не можете да използвате Twitter Spaces, може би ще се вдъхновите от човешкия подход на екипа за разработване на функцията.

 

4.Caffeine

Година на стартиране: Основана през 2016 г. и представена през 2018 г.

Брой потребители: Неопределен

Caffeine.tv, платформа, изградена от бивши дизайнери на Apple, ви позволява да създавате предавания на живо за приятели и последователи. Излъчванията се показват в емисия, където можете да дадете реакция на емотикони или да отговорите с коментари. Заедно с видео излъчванията на живо, можете също да предавате на екрана на компютъра или телевизора си, докато играете видео игри. Това прави кофеинът възможен конкурент на малко по-старата услуга за стрийминг на игри, Twitch.tv. Подобно на Twitch, който ви предлага пари за много гледания или абонаменти, Caffeine стартира програма за осигуряване на приходи, която възнаграждава ангажираните телевизионни оператори.Компанията все още не е посочила потребителски номера, но нейният профил на Crunchbase разкрива, че до момента има над 259 милиона долара инвестиции. Най-големият инвеститор на кофеин до момента е 21st Century Fox.Освен интереса на инвеститорите, платформата започва да прави вълни в света на забавленията и спорта. Наскоро платформата беше използвана за излъчване на X Games 2019 в Аспен.Досегашният успех на кофеина показва как видео и видео платформите на живо бързо се възприемат от по-младата аудитория, особено във възрастовата група Gen-Z. Ако приложението продължава да набира интерес, търговците може да обмислят използването му, за да покажат своята марка чрез различни стратегии, като съдържание зад кулисите, Въпроси и отговори или други видеоклипове на живо. Тази платформа може да бъде полезна и за търговците в най-различни индустрии, включително новини, развлечения, игри и спорт.Ако стриймингът на живо може да помогне на вашата компания да разпространи информираността за даден продукт, може би е подходящ момент да се запознаете както с кофеина, така и с Twitch. Докато научавате повече за платформите, не забравяйте да определите дали вашата аудитория всъщност използва някоя от тях и за какво ги използва. Подобно на TikTok, вие също трябва да проверите какво правят подобни марки, ако намерите такива с активни акаунти.Ако имате идея за поток на живо, който изглежда твърде необичаен за Facebook или Instagram, кофеинът може да бъде интересно място да го тествате. Тъй като платформата е нова, може да няма много норми или правила, свързани с това, какво съдържание работи или не работи все още.

 

5. Instagram Reels

Година на стартиране: 2020

Брой потребители: Неопределен

Не можем да отречем, че TikTok промени играта за социалните медии от дебюта си през 2017 г. Все още е в нашия списък тази година, тъй като платформата продължава да се преоткрива и да се разширява в нова аудитория. Миналата година Facebook забеляза тенденцията на TikTok и отговори с Ласо, но прекрати усилията да направи място за Instagram Reels.Reels вече е в пряка конкуренция с TikTok, предлагайки подобна функционалност за създаване на видео.Потребителите на Instagram могат да създават видеоклипове, украсени със специални ефекти, музика и преходи, известни с това, че поддържат потребителите в цикъл.Как барабаните могат да работят за вашия бизнес? Всичко, от споделяне на продуктови версии до ръководства с инструкции, Reels може да бъде привлекателен метод за марките да присъстват на публиката Gen Z. Ако не сте сигурни как да започнете, The Social Impact има някои забавни и информативни примери за това как да използвате макарите.Не сте сигурни как да използвате тази нова функция на Instagram? Започнете с вашата марка. Макарите са забавен тип съдържание, което може да покаже личността на вашата марка. Не е нужно изискано оборудване за камера или режисьор, за да публикувате съдържание, което има вирусен фактор. Ако вашият екип просто все още няма капацитета да продуцира това съдържание, помислете дали да не докоснете влиятелен производител в индустрията, за да създадете барабани от ваше име.

 

6. Houseparty

Година на стартиране: 2016

Брой потребители: над 20 милиона

Houseparty е приложение за групови видео съобщения, което позволява видеоразговори, които могат да приемат едновременно осем потребители. За да направите нещата по-забавни за всички в чата, можете да използвате видео филтри, стикери и други забавни ефекти, докато разговорът на живо е в сесия. Въпреки че самото приложение съществува от няколко години, то премина през няколко еволюции и наскоро спечели големи неравности по интереси и потребители. Приложението първо започна като Meerkat, но се прекръсти на Houseparty и преработи характеристиките му. Оттогава Houseparty се изкачи в класациите на магазините за приложения и се увеличи от 1 милион на 50 милиона потребители през 2020 година.Въпреки че приложението предлага рекламно пространство, търговците от бъдещето може да го използват по други креативни начини. Например, малка компания за грим може да спонсорира „houseparty“, където влиятелен човек може да отговори на въпроси за красота и да покаже на участниците как да използват един от новите си продукти за красота.Въпреки че може да звучи обещаващо, все пак имайте предвид, че това приложение има редица големи имена конкуренти, включително Snapchat и Zoom ..Това приложение може също да отнеме допълнително време и творчество. Ако нямате време да организирате домакинство или не можете да измислите такъв, който ефективно да предлага на пазара вашия продукт, може би първо ще искате да дадете приоритет на други платформи.

Препоръчваме още:

Топ 6 техники за имейл маркетинг, които трябва да следвате през 2021 година Топ 6 техники за имейл маркетинг, които трябва да следвате през 2021 година Прочети повече
15 съвета за успешно мобилно приложение ! 15 съвета за успешно мобилно приложение ! Прочети повече
3 тенденции в дигиталния маркетинг, които не можете да игнорирате през 2021 г. 3 тенденции в дигиталния маркетинг, които не можете да игнорирате през 2021 г. Прочети повече
нагоре