Кратко ръководство за показатели в социалните медии!

Какво е обхватът на публикациите в социалните медии?

Reach представлява броят на хората, които виждат съдържанието ви, било то реклами или публикации. Понякога се бърка с впечатления, но ключовата разлика е, че обхватът е уникален зрител, а впечатленията е общият брой пъти, когато вашето съдържание е било гледано, включително от едни и същи хора.

 

Какво представлява ангажирането със социалните медии?

Изчисленията за ангажираност в социалните медии варират в зависимост от платформата за социални медии, която използвате. Всичко от харесвания, коментари, споделяния, ретуити, кликвания, разширени изображения и редица други действия може да влезе в изчисляването на ангажираността в социалните медии. Процентът на ангажираност в социалните медии се изчислява чрез разделяне на общия брой ангажименти, получени от публикация (обаче ангажиментите са дефинирани за платформата) на общия брой импресии в тази публикация (колко пъти е бил видян).

 

Facebook

Много маркетингови експерти ще предупредят да не се фокусираме върху ангажираността в социалните медии, когато става въпрос за Facebook. Както вероятно сте забелязали, през последните няколко години Facebook постоянно намалява органичния обхват на публикации извън приятелите и семейството на потребителите. Това означава, че аудиторията на вашето съдържание се вижда от по-малка, макар и по-целенасочена група потребители, за която алгоритъмът на Facebook смята, че е по-скоро да се ангажира с вашето маркетингово съдържание.Както видяхте на графиката по-горе, Facebook отчете спад в ангажираността с 9% през последните няколко години (comScore, Activate). Това до голяма степен се дължи на собствената политика на Facebook (започвайки през 2018 г.) да дава приоритет на публикации от приятели и семейство, което прави много по-трудно за брандовете да достигнат до потребителите на Facebook органично, без използването на реклама от Facebook.

 

Каква е добрата ангажираност за Facebook?

Според данни на Rival IQ средният процент на ангажираност във Facebook в индустриите е бил 0,1% през 2020 г., като остава равен от броя на 2019 г. Важно е обаче да се отбележи, че много индустрии публикуват във Facebook по-рядко през 2020 г., което намалява честотата на публикуване в индустрии с около 14%. Въпреки че добрият процент на ангажираност за вашия конкретен бизнес може да е различен, можете да използвате процента на ангажираност за вашата индустрия, за да намерите добра изходна линия, от която да започнете да проследявате ефективността си.

 

Как да намерите своя процент на ангажираност във Facebook?

Във Facebook процентът на ангажираност включва общия брой харесвания, коментари, споделяния и кликвания, които съдържанието ви получава. Facebook предлага отлични инструменти за анализ, които улесняват намирането на степента на ангажираност на платформата. Във Facebook отидете на страницата, за която искате да проверите процента на ангажираност, и изберете Insights от менюто вляво на страницата. Кликнете върху Post Engagement и превъртете надолу до секцията All публикации и променете крайното дясно падащо меню на Rate Angagement:

 

Как да подобрите процента на ангажираност в социалните медии във Facebook?

  • Публикувайте още видео съдържание
  • Намерете най-доброто време за публикуване във Facebook
  • Публикувайте интересно, висококачествено съдържание
  • Винаги добавяйте стойност
  • Обхванете конкурентите си
  • Ангажирайте се с последователите си
  • Споделете комбинация от образователно и забавно съдържание

Instagram

Засега съдържанието от марки и съдържание от физически лица се третира по същия начин в Instagram. Това вероятно е причината марките да са се увеличили в ангажираността на платформата, като ангажираността се е увеличила с 8% между 2018–2020 г. (въпреки че е намаляла леко от 2019 до 2020 г.).

 

Каква е добрата ангажираност за Instagram?

Процентът на ангажираност в Instagram измерва социалния авторитет, интереса на аудиторията и релевантността на марката, което прави проследяването на процента на ангажираност в платформата доста важно. Докато процентите на ангажираност варират в зависимост от индустрията, добрият процент на ангажираност за Instagram е между 1% -3%. Rival IQ съобщава, че средният процент ангажираност на Instagram в индустриите през 2020 г. е бил 1,22% спрямо 1,6% през 2019 г. Честотата на публикуване в платформата е намаляла с около 5%. Въпреки че процентът на ангажираност в социалните медии, който е подходящ за вашата марка, може да е различен, можете да използвате средния процент ангажираност за вашата индустрия като отправна точка за проследяване на вашите показатели в социалните медии.

Как да намерите своя процент на ангажираност в Instagram?

От приложението Instagram отидете в профила си и докоснете бутона Insights. Оттам можете да изберете 7 или 30 дни за анализ и да докоснете произволен ред, за който искате да научите повече.

 

Как да подобрите своя процент на ангажираност в социалните медии в Instagram?

  • Използвайте Instagram Stories
  • Публикувайте редовно
  • Ангажирайте се и отговорете на своите последователи
  • Напишете закачливи надписи
  • Отидете на живо
  • Използвайте Instagram Reels
  • Споделяйте по-дълго видео съдържание с помощта на IGTV
  • Използвайте CTA 

Twitter

Вярно е, че Twitter има по-ниски нива на ангажираност. Но също така се радва на най-големия ръст на ангажираността през последните няколко години, увеличавайки огромните 78%. Ако имате време да отделите за развиване на присъствие в Twitter, ще бъдете много възнаградени. Въпреки че алгоритъмът на Twitter може да отнеме известно време, за да започне да популяризира вашите туитове, ако създавате съдържание за Twitter и се ангажирате с последователите си всеки ден, няма да отнеме много време, за да видите положителен резултат от вашите усилия.

 

Каква е добрата ангажираност за Twitter?

Както споменахме, процентите на ангажираност в Twitter обикновено са по-ниски от тези на други платформи за социални медии, с добър процент на ангажираност между 0,5% –1%. Още веднъж, добрият процент на ангажираност в Twitter за вашата марка може да е по-висок или по-нисък. Най-добре е да разгледате собствените си анализи в Twitter, за да намерите средната стойност и да измервате ефективността си оттам. Според Rival IQ, ангажираността в Twitter е била 0,48% през индустриите през 2019 г.

 

Как да намерите своя процент на ангажираност в Twitter?

Ангажирането в Twitter включва отговори, следи, любими, връзки, вградени медии, хаштагове, карти, разширения за туитове и кликвания за потребителско име или профил. За да проверите степента на ангажираност на платформата, посетете analytics.twitter.com, докато сте влезли. Изберете менюто Tweets в горната част на екрана и ще видите Ангажименти в дясната част на страницата.

 

Как да подобрите своя процент на ангажираност в социалните медии в Twitter?

  • Използвайте хаштагове и тенденционни хаштагове
  • Отговорете бързо на клиентите
  • Ангажирайте се с други потребители на Twitter
  • Включете връзки във вашите туитове
  • Ангажирайте се с влиятелни лица в Twitter

 

 

LinkedIn

LinkedIn е друга платформа за социални медии, която отбеляза голям растеж през последните няколко години, като ангажираността се увеличи с 38% в платформата. Докато ангажираността с марката на платформата бледнее в сравнение с ангажираността на публикации, споделени от физически лица, това все още е чудесно място за споделяне на съдържанието на вашата марка - особено ако сте бизнес в B2B. Ангажирането в LinkedIn може да увеличи трафика към вашия уебсайт и да генерира потенциални клиенти по начини, по които платформи като Facebook и Twitter изглежда не са.

 

Каква е добрата ангажираност за LinkedIn?

Силен процент на ангажираност в LinkedIn е около 2%. Редица фактори могат да повлияят на степента на ангажираност на платформата. Вероятно факторът с най-голямо влияние върху процента на ангажираност в LinkedIn е времето, в което публикувате в платформата. Според CoSchedule, B2C фирмите трябва да публикуват около 12 ч., Докато B2B бизнесите трябва да публикуват в 8 ч., От 10 ч. До обяд и в 18 ч. Най-добрият ден за публикуване в LinkedIn е в сряда.

 

Как да намерите процента на ангажираност в LinkedIn?

Ангажирането в LinkedIn има тенденция да благоприятства изображения, видеоклипове и GIF файлове, проследявайки неща като кликвания върху актуализации, съдържание и връзки, както и коментари, споделяния и реакции. За да видите степента на ангажираност в LinkedIn, отидете на фирмените страници и изберете Актуализации от падащото меню Анализ в горния ляв ъгъл на екрана. Това ще покаже показатели за ангажираност, включително импресии, коментари, споделяния, кликвания и общия процент на ангажираност.

 

Как да подобрите процента на ангажираност в социалните медии в LinkedIn?

  • Споделяйте ключови етапи и награди на компанията
  • Отговорете на коментари и се ангажирайте с последователите си
  • Включете разказ за съдържанието, което споделяте (защо другите потребители трябва да се грижат?)
  • Използвайте спонсорирано съдържание
  • Не забравяйте да се забавлявате

 

Разберете обхвата и ангажираността за възвръщаемост на инвестициите в маркетинга на социални медии!

Важно е да запомните, че маркетингът в социалните медии е нещо повече от публикуване тук и там в любимите ви социални мрежи. Трябва да бъдете умишлени по отношение на съдържанието, което създавате, и да продължите да популяризирате правилното съдържание пред точните хора, за да получите обхвата и ангажираността, от които се нуждаете. Разширяването на обхвата и ангажираността ви ще помогне за повишаване на осведомеността за марката, проследяване на растежа на аудиторията, идентифициране на работещото съдържание, проследяване на вашия авторитет като марка, изграждане на силни взаимоотношения, подобряване на качеството на аудиторията, осигуряване на социални доказателства и увеличаване на приходите ви.Обърнете внимание на анализите си в социалните медии и използвайте тези данни, за да информирате решенията, които вземате относно съдържанието си в социалните медии, за да спечелите положителната възвръщаемост на инвестициите, която искате от вашия маркетинг в социалните медии.

Препоръчваме още:

4 съвета как да изберете теми за маркетинг на съдържание 4 съвета как да изберете теми за маркетинг на съдържание Прочети повече
7 LinkedIn маркетингови стратегии, които можете да приложите през 2021 година 7 LinkedIn маркетингови стратегии, които можете да приложите през 2021 година Прочети повече
9 безплатни начина как с LinkedIn да популяризирате вашия бизнес 9 безплатни начина как с LinkedIn да популяризирате вашия бизнес Прочети повече
нагоре