Днес всяка индустрия е приела автоматизация под някаква форма - и електронната търговия не е изключение. Автоматизацията на електронната търговия е отговорна за опита зад някои от любимите марки в света.
Нека да разгледаме какво представлява автоматизацията на електронната търговия и как тя може да засили вашите онлайн продажби с няколко прости приложения!
Автоматизацията е всяка технология, която използва условия и логика за извършване на повтарящи се задачи без човешко участие.
Автоматизацията на електронната търговия е технология, която изпълнява задачи и процеси на електронната търговия като управление на инвентара, изпълнение на поръчки или комуникация с клиенти. Автоматизацията е проектирана да се справя с всички стандартни, ежедневни задачи, които отнемат времето на вашия екип - не тези, които изискват истински човешки принос. С автоматизацията на електронната търговия ще имате повече време да се съсредоточите върху неща като изграждане на партньорски взаимоотношения, стратегизиране на рекламни кампании и укрепване на марката.
Как работи автоматизацията
В основата си цялата автоматизация включва три основни компонента:
Задействане — действие като покупка, клиентско запитване или кликване върху уебсайт, което стартира работен поток или автоматизиран процес
Условие — правило (помислете дали/тогава), което диктува дали трябва да се предприеме определено действие
Действие — крайният резултат от работния процес, след като условията са изпълнени
Не се притеснявайте не е необходимо сами да автоматизирате функциите за електронна търговия. Повечето софтуери за автоматизация на електронната търговия са готови за работа без необходимост от кодиране. Край на непрекъснатото щракане. Край на ръчното търсене. Само автоматизирана лекота за всички ваши процеси.
Примери за автоматизация в електронната търговия
Има безброй задачи за електронна търговия, към които можете да приложите автоматизация, включително (но не само):
Уведомяване на клиентите за статуса на тяхната поръчка
Мониторинг на нивата на запасите
Пренареждане на нисък продукт
Отчитане на ефективността
Предупреждаване на вътрешни екипи за специални обстоятелства
Наддаване за рекламно пространство
Следене на цените на конкурентите
Ползи от автоматизацията в електронната търговия
Днес 70% от лидерите вярват, че автоматизацията помага на бизнеса да изгради по-ефективни екипи. Освен това автоматизацията:
Спестява време и пари
Автоматизацията на електронната търговия не позволява на служителите да прекарват време в „натоварена работа“, за да могат вместо това да се съсредоточат върху критично решаване на проблеми и стратегии, които движат бизнеса напред. Освен това спестява пари, като консолидира процесите и позволява на служителите да използват по-разумно времето си.
Увеличава производителността и приходите
Докато ръчните процеси пречат на служителите да напредват в бизнеса, задачите с висока стойност помагат за по-бързия му растеж. Когато възлагате прости задачи на технологията за автоматизация, вие освобождавате членовете на екипа да работят върху елементи с висок потенциал като планиране на асортимент, проектиране на нови реклами или ангажиране на клиенти в социалните медии.
Държи ви в съответствие
Спазването на пазара може да струва скъпо, ако нарушите споразуменията си. Но също така може да бъде скъпо да прекарвате часове в одит и преглед. Автоматизацията на електронната търговия е предназначена да оценява вашите пазарни данни и да коригира човешка грешка, за да ви предпази от скъпи грешки. Освен това ви дава спокойствие и освобождава служителите да се съсредоточат върху други задачи.
Колкото повече задачи за електронна търговия автоматизирате, толкова по-добре ще можете да разширите бизнеса си и да надскочите конкурентите си. От планиране на междуканални промоции до автоматизиране на повторни поръчки, има безброй начини да оптимизирате операциите си в електронната търговия!