"По дрехите посрещат, по ума изпращат " е българска поговорка, която всеки знае и използва ежедневно. Дизайнът на сайта ви ( т.е. неговите дрехи) е първото нещо, правещо впечатление и грабващо вниманието на потребителя.
Тенденциите в света на уеб дизайна са променливи величини, които идват и си отиват.Всяка година има нови попълнения, а някои от тях са се наложили и скоро няма да излязат от мода.
Responsive дизайнът е препоръчван от Google, тъй като е много добър за оптимизацията на сайта (SEO). Прогнозите са, че в най-скоро време все по-голяма част от трафика в интернет ще е от мобилните устройства. Чрез адаптивния уеб дизайн, съдържанието на вашият сайт ще бъде достъпно от всички устройства, без значение от големината на екрана и без разлика в резолюциите.
След като обяснихме накратко, че дизайнът е един от най-важните и водещи елементи от един сайт, следва да обърнем внимание и на тенденциите:
ПЛОСЪК (FLAT) УЕБ ДИЗАЙН
Този вид дизайн е лишен от всякакви триизмерни елементи. Разполага със свободно пространство, ярки и живи цветове, решетъчни форми и двуизмерни / плоски илюстрации. Изчистването на излишното детайлизиране в уеб дизайна е с цел максимално лесен и удобен за използване от потребителя уеб сайт, който да не губи много от времето му. Основната функция на “плоския” дизайн е да акцентира върху съдържанието.Microsoft е един от първите, които прилагат този стил в дизайна на интерфейса си.
Примери за "плосък" дизайн
Microsoft
Metro дизайн
KDE Plasma 5
Apple
iOS 7
МАТЕРИАЛЕН ДИЗАЙН (MATERIAL DESIGN)
Този тип дизайн е наложен от Google и набира все по-голяма популярност. Използва се от Android за техните приложения, а вече и десктоп версии. Можем да кажем, че в материалния дизайн съществува надграждане на плоския дизайн (Flat Design), чрез поставяне на сенки. Като подобрена версия на предходника си той става надежден и предпочитан избор.
Материалният дизайн има за цел да имитира начина, по който работят нещата в реалния свят, но да е в съвсем опростен вид. Или още казано, използва реализма като средство за по-лесно възприемане от потребителя метода на действие на интерфейса.
Примери за Material Design
Material button
Material Design от Google
Какво още ни чака в уеб дизайнa през 2017 г.?
Сферата на уеб дизайна се развива с бързо темпо и непрекъснато, но най-важното е, че се адаптира към поведението и технологичния напредък на потребителите.
Тази година ще бъде пълна с по-богато и интерактивно видео на цял екран, като средство за предаване на съдържанието.
Ярките цветове са страхотен метод за предаване на енергия, топлина и динамика в един проект, за да може той да се откроява от тълпата. Ето защо се очаква нарастване на използването им.
Илюстрациите предлагат чувство за индивидуалност и характер, което трудно се постига с традиционната фотография. Анимирани или не, те са гъвкави и се съчетават идеално с много от другите тенденции, споменати в статията.
Решетката отдавна е любимка на дизайнерите,тъй като осигурява баланс, последователност и ред. Но това ще е годината за вторческа изява и ще се наблегне повече на дигиталните изживявания.
Все повече ще се експериментира и с функционалността на Parallax-а или казано с няколко думи – фон, по-бавно движещ се от елементите на преден план,давайки усещане за дълбочина и динамика.
Не всичко от казаното по-горе може да има връзка с проектите, върху които работите, но това са само част от тенденциите, очакващи ни през тази година. Уеб дизайнът е свят, изикващ постоянно обучение и иновации.
Като заключение можем да кажем, че Responsive Design и Material Design се обединяват, за да се максимизира ефективността на дедения уеб сайт и цялостният му външен вид.