Как изглежда креативният маркетинг днес?

5 тенденции, които те отразяват - помагат да се илюстрира какво означава да бъдеш креативен маркетолог днес.

Какво прави маркетинга креативен? Повече въображение или иновация ли е? Креативният маркетолог повече е художник или предприемач?

 

1. Създавайте заедно С потребителя, не само ЗА потребителя !

Всеки обича да говори за това, че е „ориентиран към клиента“. Но твърде често това означава по-добра цел с насочени кампании. Клиентите днес не са само потребители; те са и създатели, които разработват съдържание и идеи - и се сблъскват с предизвикателства - точно заедно с вас. Креативността в маркетинга изисква да се работи с клиентите още от самото начало, за да се преплете техният опит с вашите усилия за разширяване обхвата на вашата компания.Например маркетинговият екип на Intuit прекарва време със самостоятелно заети хора в домовете и офисите им, за да се потопи в света на клиента. Чрез това изследване те идентифицираха болезнена точка при проследяването на пробега на автомобила. Въз основа на тези маркетингови прозрения, Intuit създаде нова функция в приложението си, която съчетава данни за местоположението, карти на Google и календара на потребителя за автоматично проследяване на пробега и опростяване на данъчното планиране в края на годината.

 

2. Инвестирайте в преживяването от край до край !

Всеки маркетолог смята, че клиентският опит е важен. Но повечето търговци се фокусират само върху частите от този опит под техния пряк контрол. Креативните търговци вземат по-широк поглед и обръщат внимание на цялостното изживяване на клиентите от край до край. Това включва продукта, процеса на закупуване, възможността за предоставяне на поддръжка и взаимоотношенията с клиентите във времето. Това отнема време и ресурси - и също така изисква да се доведе творческото мислене до непознати проблеми.Маркетинговият екип трябва да създаде програма за добре дошли, за да помогне за подобряване на опита за новите членове на плана. Членовете се ръководят как да се регистрират за онлайн портал за , който осигурява достъп до вашият лекар, попълване на рецепти, записване на срещи и др. Програмата за добре дошли изисква координация с много области на бизнеса. В резултат на тази програма около 60% от новите членове се регистрират през първите шест месеца. Тези членове са 2,6 пъти по-вероятно да останат с Kaiser Permanente две години по-късно.Подобно на много търговци на дребно,традиционно се харчат 85% от маркетинговия бюджет за стимулиране на продажбите. Всяка изходяща комуникация се измерва индивидуално за незабавна възвръщаемост на инвестициите. Наскоро обаче те започнаха да възприемат по-холистичен подход, фокусирайки се върху стойността през целия живот и техния най-печеливш сегмент, „модния харчител“. Тази група търси целия бизнес, за да събира задкулисна информация за пистата, най-новите линии за дрехи и амбициозно модно съдържание. Показателите също се промениха.

Резултатите?

През последната година клиентите от сегмента с най-голям децил увеличиха ангажираността с дигитални услуги с 15%, кръстосаното пазаруване с 11% и продажбите с 8%.

 

3. Превърнете всички в “адвокат” !

В един фрагментиран медиен и социален пейзаж маркетолозите вече не могат да постигнат целите си за информираност и репутация само чрез платени медии и PR. Хората са новият канал. Начинът за усилване на въздействието е чрез вдъхновяване на креативността у другите. Отнасяйте се към всички като продължение на вашия маркетинг екип: служители, партньори и дори клиенти.През последните няколко години обаче те се фокусират върху дигиталното съдържание, за да ангажират децата около положителния жизнен опит и връщането им. Чрез този подход 2016 #MySquadContest доведе до 32 000 деца, които споделят своите "отряди" от приятели, за да спечелят епичен ден с любимия си инфлуенсър, създавайки 3 милиона гледания на видео, 60% увеличение в социалния разговор и 600% повишена вероятност да препоръчате бранда на приятел (в сравнение с тези, които са гледали само телевизионни реклами).

 

4. Доведете креативността до измерване !

Измеримостта на цифровия ангажимент означава, че вече можем да знаем какво точно работи и какво не работи. Това дава възможност на маркетинга да измерва и управлява себе си по нови начини. В миналото маркетингът измерваше успеха, като се придържаше към бюджетите и печелеше творчески награди. Днес способността за измерване на данни и коригиране на стратегии в реално време позволява на маркетинга да докаже своята стойност за бизнеса по изцяло нови начини.

Работи ли това, което правим?

Този анализ може да се направи в различни цифрови инициативи, географии, канали или дори отделни части от съдържанието. Резултатът е възможност за бързо коригиране и преразпределение на ресурси.

 

5. Мислете като стартъп !

В миналото маркетолозите трябваше да бъдат ефективни мениджъри, като предварително си поставят цели и след това работят в рамките на бюджета, за да ги постигнат. Днес креативните търговци трябва да работят по-скоро като предприемачи, като непрекъснато се приспособяват, за да поддържат „пригодност на продукта / пазара“.Стартиращият Checkr представлява тенденция, която наблюдаваме по-специално в района на залива. Маркетолозите възприемат бизнес практиките на предприемачите като постно стартиране и гъвкаво развитие. За своето решение за проверка на миналото, Checkr не постига желаните резултати от традиционните тактики за продажби и маркетинг, тъй като се разширява в нови пазарни сегменти. Те осъзнаха, че трябва да мислят отвъд маркетинга като популяризиране на съществуващ продукт. Възприемайки гъвкав метод за тестване на клиентите и бърза итерация, те работеха с инженеринг, за да преосмислят продукта и да представят „минимално жизнеспособен продукт“ на пазара за тези нови купувачи. В резултат на този интегриран, пъргав подход, компанията лесно постигна някои целеви приходи в началото на 2017 г. с проценти на конверсия, които са четири пъти по-високи от традиционните в индустрията.Промените в поведението на потребителите, технологиите и медиите предефинират същността на креативността в маркетинга. Мярката за маркетингов успех не е приносът, независимо дали това е качеството на дадено съдържание или кампания, а по-скоро стойността на изхода, независимо дали това са приходите, лоялността или застъпничеството. Маркетолозите от миналото са мислили като художници, мениджъри и промоутъри. Днешните търговци трябва да се принудят да мислят по-скоро като иноватори и предприемачи - създаване на стойност за предприятието чрез ангажиране на цялата организация, търсене на цялостното изживяване на клиентите, използване на данни за вземане на решения и измерване на ефективността въз основа на бизнес резултатите.

Препоръчваме още:

Най -добрите стратегии за вашия виртуален офис Най -добрите стратегии за вашия виртуален офис Прочети повече
Проверка на AdWords - работи ли акаунтът ви гладко? Проверка на AdWords - работи ли акаунтът ви гладко? Прочети повече
Как да се подготвим за разработка на мобилни приложения ? Как да се подготвим за разработка на мобилни приложения ? Прочети повече
нагоре