Как да управлявате вашият бранд по време на криза?

Оценете текущата ситуация на вашия бизнес!

Както при всеки проект, от първостепенно значение е първо да определите началната си точка. Трябва да провеждате тримесечни одити на вашите маркетингови усилия, за да помогнете за разработването на стратегия, каквато е, но по време на криза е още по-важно да извършите одити и да видите как можете да подобрите присъствието си онлайн.Направете одит на текущото си състояние, като гледате следното:

  • Реклама на вашият бранд
  • Прегледи в списъци и социални страници
  • Ангажираност в социалните медии и фенове
  • Класиране и органични данни за трафика
  • Създаване на съдържание
  • Общо настроение на марката
  • Общи данни за сайта

След това свържете тези данни с ефективността на ключовите думи и съдържанието (включително коментарите на потребителите) във всички платформи, търсейки каквито и да било модели.Трябва да е доста лесно да се забележат отрицателни показатели и също толкова лесно да се открият положителните сигнали. Като цяло, това трябва да осигури общ преглед на това как вашата марка в момента стои онлайн.След това ще трябва да потърсите всякакви отклонения. Ако видите само един или два елемента, които се открояват от останалите, било то отрицателни или положителни, може да искате да се справите с тях независимо.От друга страна, ако видите тенденция да се развива, ще трябва да ги разгледате като основни фактори, които допринасят за цялостната репутация на марката. Независимо от това, силните негативни елементи трябва да бъдат разглеждани агресивно и изключително положителните отклонения често могат да сочат към възможности, които трябва да се използват по-нататък (и дори може да създаде нова връзка с влияние).По време на нормалните ежедневни операции е разумно периодично да се прави оценка на имиджа на марката - тримесечието е добро общо правило. Но когато или бизнесът, неговата ниша или обществото като цяло са в кризисен режим, одитът на марката е от решаващо значение за установяването на подходяща стратегия. Когато всичко около вас се променя, трябва да се адаптирате според това къде е била, каква е и каква трябва да бъде вашата марка.

 

Оценете клиентите си!

По време на пандемия, като настоящата ситуация с COVID-19, практически всичко, което знаете за вашите клиенти, може да се промени. Техните нужди, обезболяващи точки, покупателна способност, мобилност и възприемчивост към вашите маркетингови усилия няма да бъдат същите като преди.Вашите клиенти сега могат да бъдат уплашени, разочаровани, несигурни и заети - изпитаните и истински методи може да са не само неефективни, но дори биха могли да отчудят някога верните защитници на вашата марка.В зависимост от съществуващия ви маркетинг може да се наложи да коригирате или премахнете съществуващи реклами или кампании, които изглеждаха напълно приемливи, преди кризата. Например, през този период на пандемия, ако продавате животозастраховане, погребални услуги или услуги за гледане на деца, вашият подход трябва да избягва всякакъв потенциал да бъде възприет като разпродажба, необезпокояван или опортюнистичен.Вземете под внимание вероятността клиентите ви да са свръхчувствителни поради стреса, причинен от кризисната ситуация. Познаването на следното ще ви даде по-добра представа за текущата позиция на вашите клиенти за ситуацията и за това как най-добре можете да ги пуснете на пазара.

 

Знайте кога и къде да съкратите, или да разширите усилията си!

По време на криза бизнесът може да бъде принуден да освобождава служители, да ограничава някои маркетингови кампании и да отлага или отменя своите събития. Тези с ограничени финансови резерви естествено ще се стремят да намалят колкото се може повече маркетингови разходи, особено разходите за реклама, в опит да останат жизнеспособни до края на кризата.Но настоящата пандемия също така дава възможност на бизнесите, които могат да си позволят да се позиционират на нови пазари, да направят своя бизнес редица или просто да подобрят своята маркетингова игра, за да изпреварят конкуренцията, след като кризата приключи.Например добавянето на домашна доставка или вземане на бордюра със сигурност може да бъде опция за някои ресторанти. Но много потенциални клиенти може да се притесняват от възможността заразената храна да изложи семейството им на риск. Иновативните мениджъри на ресторанти са преодолели тази загриженост, като предлагат комплекти за хранене, които да бъдат приготвени от клиента. Чудесен пример за адаптиране и процъфтяване, дори ако това означава промяна на вашия бизнес модел по време на криза.Някои магазини за пица, например, предлагат „комплект за пица“ с тесто за кората, придружено от сос, сирене и всички желани „фиксиращи елементи“, заедно с инструкции. Някои предприемчиви ресторантьори от по-малко специализирани менюта предлагат разнообразни опции за доставка или изнасяне, заедно с подправки, гарнитури и десерт.Това позволява на клиентите да имат по-голямо чувство за сигурност и да осигурят качествено хранене в ресторанта на по-ниска от обичайната цена. Той също така позволява на ресторанта да намали разходите си, като същевременно поддържа себе си и поне част от персонала си. Да не говорим, че тази опция поддържа и връзката между клиента и бизнеса, което е крайната цел през криза.Намирането на начин за запълване на празнина на пазара е един от най-старите принципи на бизнеса. Погледнете какви нови нужди не се обслужват, какви нови точки за болка имат вашите клиенти и помислете дали вашият бизнес може да премине към нов пазар, услуга или продукт.Той може не само да ви осигури необходимия капитал, за да поддържате бизнеса си жив, но може да се превърне в изцяло ново подразделение на вашата компания, може би по-изгодно от това, което имате сега.Това също може да бъде идеалният момент за извършване на някои от онези задачи, които не сте имали време да направите. Редизайн на уебсайт, например, работещ върху новото лого, за което винаги сте мечтали, създавайки интерактивно съдържание за първи път, са всичко, върху което бизнесът, който трябва да намали маркетинговите бюджети, може да се съсредоточи по време на престоя в криза.

 

Бъдете там!

Не е моментът да изчезваш тихо в сенките. Всъщност едно от най-лошите неща, които можете да направите, е да помръкнете по време на криза. Вашите фенове, вашите клиенти, вашите посетители се нуждаят от вас и те трябва да знаят дали все още работите. Ако предлагате нещо, от което се нуждаят вашите клиенти, трябва да бъдете много видими и активно да ги уведомявате как можете да им помогнете.Дори ако вашият бизнес няма какво да предложи по време на кризата, пак трябва да държите марката си пред аудиторията си. Ако всичко, което можете да предложите, е доброволна помощ за доставка на хранителни стоки или почистващи препарати, направете това. Не се хвалете с това, но и не го крийте. Носете марковата си тениска или шофирайте камиона на компанията си. Публикувайте снимки във Facebook или Instagram. Предоставете новата информация, която вашите клиенти търсят, независимо дали това са вашите нови часове на работа или ресурси, за да получите помощ. Предлагайте нови услуги и стоки, които имат смисъл за настоящия пазар и избягвайте да се опитвате да препродавате продукти, които просто вече нямат смисъл.Предложете поддръжка на вашите клиенти в човешки мащаб. Кризата не е моментът да засили лошото обслужване на клиентите. Изключително лошо е по време на кризисни ситуации, така че вместо това се съсредоточете върху предлагането на категорична подкрепа на клиентите си, като предлагате отстъпки и уникални начини за съдействие.

Покажете на вашите клиенти грижите за вашият бранд, след това го доказвайте всеки ден!

Препоръчваме още:

Топ 9 умения, които са ви необходими, за да станете PPC анализатор през 2021 година Топ 9 умения, които са ви необходими, за да станете PPC анализатор през 2021 година Прочети повече
15 съвета за успешно мобилно приложение ! 15 съвета за успешно мобилно приложение ! Прочети повече
Защо моят бизнес се нуждае от интегриран маркетинг? Защо моят бизнес се нуждае от интегриран маркетинг? Прочети повече
нагоре