Как да създадем приложение? Процесът зад разработването на приложения !

С бързия растеж на цифровизацията и използването на смартфони и непрекъснато променящото се поведение на потребителите, бизнесът трябва да инвестира в мобилна стратегия. Мобилните приложения предоставят на бизнеса възможността да ангажират своите клиенти, да увеличат приходите и да натрупат активи. Според comScore, мобилните устройства (смартфони и таблети) сега представляват 65% от общото време, прекарано в дигитални медии. Приблизително 90% от които се изразходват за мобилни приложения. Разработването на приложения може да бъде изключително предизвикателен и продължителен процес, който понякога включва твърде много функции, за да може едно лице да изпълни ефективно. Най-добрият подход при изграждането на приложение е да се използва професионално приложение екип или фирма за разработка, които представят редица експертни познания. Когато избирате фирма за разработчици, е важно да вземете предвид тяхната репутация, рецензии и портфолио. Но имайте предвид, че що се отнася до разработването на приложения, не винаги по-евтино е и това обикновено се отразява в качеството на приложението.

 

Етап 1: Предварително развитие

Първо и преди всичко, преди да започнете процеса на разработване, е важно да имате:

  • Разбиране на вашия целеви пазар,
  • Ранни етапи, които демонстрират визуалната архитектура на вашето приложение, и
  • Специален бюджет на проекта.

Неотдавнашно проучване на разкри, че цената на разработването на мобилни приложения варира между 30 000 и 700 000 долара, при изчислена средна цена от 171 450 долара. Ако бюджетът е проблем, може би си струва да се разгледа платформата за разработка на приложения, а не персонализиран подход за разработка.Задължително е да проведете обширни изследвания и анализ на конкурентите, преди да започнете процеса на разработка. Ако вече съществуват приложения с подобна идея, какво им липсва? Не забравяйте да прочетете отзиви на конкуренти; какво харесват / не харесват потребителите в приложенията? Тази информация е изключително полезна за откриване на празнина на пазара и създаване на предимство.

Преди да влезете в следващия етап, уверете се, че са разгледани следните въпроси:

  • Какво точно искате да прави приложението ви?
  • Как ще направите приложението си привлекателно за потребителите?
  • Какъв проблем ще реши приложението?

Препоръчително е да започнете от малко, когато разработвате приложение; какви са минималните изисквания за тестване и доказване на концепцията на пазара? След като първата версия на приложението е разработена и стартирана, можете да създавате нови функции и актуализации на приложението въз основа на отзивите на потребителите.

 

Етап 2: Обхват на проекта

По време на ранните етапи е важно да се проведат няколко консултации с екипа за разработки, за да се обхване правилно проектът и да се очертаят очакванията. Този етап от процеса също ще помогне да се определи дали проектът се таксува по времеви модел или срещу фиксирана такса. Ако проектът се таксува по времеви модел, изключително важно е да има ясни резултати, очертани от самото начало.

 

Етап 3: Рамка

Wireframing се отнася до визуалната архитектура на приложението; какво ще има на всяка страница и как всичко това се свързва заедно. Wireframing е решаваща стъпка за визуализиране и определяне на обхвата на приложението и неговата функционалност. Това приложение ‘план’ позволява на екипа за разработка да разбере и интерпретира какво търсите.

 

Етап 4: Дизайн

Процесът на проектиране започва след завършване на каркасното изграждане. Проектирането на потребителския интерфейс е от решаващо значение за ангажирането и навигирането на потребителите на приложения. По време на този етап се създават интерактивни макети на приложения, за да се демонстрира как ще изглежда приложението и как ще функционира. Тук ще бъдат доработени важни дизайнерски елементи като лога, цветове, стил и шрифтове. В този момент приложението ви трябва да бъде едновременно естетически и функционално. По време на този етап е важно да се търси обратна връзка относно външния вид и използваемостта на приложението.

 

Етап 5: Развитие

Екипът на разработчиците сега ще настрои задния край на приложението. Важно е да бъдете добре информирани за всеки напредък през този етап. Всички направени повторения могат да увеличат разходите по проекта, така че редовната комуникация е от съществено значение за управлението на това.Друг ефективен начин за намаляване на риска по време на разработването на приложения е използването на платформа за разработка на приложения; където приложенията се създават с помощта на предварително дефинирани модули, като минимизират разходите по проекта (както финансови, така и времеви).

 

Етап 6: Бета тестване

След разработването е важно да тествате приложението за функционалност, производителност и оптимизация. След като версия на приложението приключи, може да започне бета тестване (или потребителско тестване). Това е ключов елемент от разработването на приложения, затова е важно да проверите дали всеки договор с екип за разработка включва бета тестване.По време на този етап приложението се изследва при различни условия, за да се гарантира, че няма грешки и че потребителите се чувстват комфортно с интерфейса. Бета тестването на Android е малко прост процес, файлът на приложението се качва на всяко устройство с Android и се тества на живо. iOS, от друга страна, предпочита да тества в контролирана среда. Следователно iOS изисква използването на платформата TestFlight, за да тества приложението.

 

Етап 7: Стартиране на приложението

Приложението най-накрая е завършено, тествано и готово за стартиране! Важно е да се разбере, че публикуването на приложение на пазара е процес, който може да отнеме няколко седмици. Това се дължи на факта, че всяко приложение за iOS се преглежда ръчно, преди приложението да може да стартира. Apple може също да поиска промени в приложението през това време. От друга страна, приложенията могат да бъдат добавени незабавно към магазина на Android Google Play и може да не бъдат прегледани веднага.За да публикувате и продадете приложението обаче, ще трябва да се създадат акаунти за програмисти за съответния пазар (и) на приложения. Тези сметки могат да бъдат регистрирани като физическо или юридическо лице и се таксуват като годишна такса.

 

Етап 8: След стартиране

След стартирането на приложението е важно да съберете отзиви от потребителите. Това ще ви помогне да насочвате бъдещите актуализации на приложенията, както и да гарантира функционалността и използваемостта на приложението.Също така е важно да се използва анализ, за ​​да се проследи производителността на приложението. Вграденият анализ на приложения позволява на бизнеса да проследява изтеглянията, ангажираността и задържането на потребителите. Това поведение при използване ще ви помогне да получите представа за това как да подобрите приложението и да подобрите потребителското изживяване.

Препоръчваме още:

8-те най-добри SEO практики през 2021 година 8-те най-добри SEO практики през 2021 година Прочети повече
 15 популярни съкращения в дигиталния маркетинг 15 популярни съкращения в дигиталния маркетинг Прочети повече
Как трябва да оптимизирате видео съдържание? Как трябва да оптимизирате видео съдържание? Прочети повече
нагоре