Как да направите, успешен бизнес план за вашият софтуерен проект?

Независимо дали става въпрос за състезания по терена, намиране на инвестиции или просто предаване на вашите идеи, важно е да разберете рамката на бизнес плана и как да го напишете. Тези планове могат да бъдат отворени за сътрудничество между членовете на екипа в google docs и тези връзки на google doc могат да бъдат вградени в отпуснати чатове. Но този модел на бизнес план ми помогна да започна със софтуерни проекти. Освен това писането на тези планове помага на всички от екипа да разберат какво се опитваме да изградим. Повечето свидетелства за бизнес планове, които съм чел в интернет и т.н. ... ще ви кажат, че бизнес планът едва ли е важен и повечето стартиращи компании след като започнат. Въпреки че е много важно да останете слаби и да сте готови да се промените бързо, бизнес планът е чудесен метод за комуникация, както вътрешно, така и външно.Полезността на бизнес плана се крие главно в тази комуникация. Например при набирането на членове на екипа: Когато сте малък екип с по-малко от 10 членове, набирането може да бъде трудно. Поставянето на идея за по-малко от 30 секунди е много трудно и дори ако го направите добре ... пак ще оставите потенциални членове на компанията с въпроси. Този бизнес план им помага да отговорят на тези въпроси и да решат дали искат да бъдат част от вашата компания. След като създадете шаблон за вашия бизнес план и всички от екипа се запознаят с него, няма да е твърде досадно да променят подробности, докато бизнесът расте и се развива.

 

Общ шаблон

Ето списък с раздели, които да включите в бизнес плановете си:

  • Лого на корицата
  • Съдържание
  • Резюме
  • Описание на компанията
  • Организация и управление
  • Анализ на индустрията и пазара
  • Сервиз или продуктова линия
  • Продажби
  • Набиране на средства
  • Разходи за операции
  • Маркетинг 
  • Нашият екип

 

Това е общ план за това как се пишат повечето бизнес планове. Тук са описанията, как да използвате всеки раздел!

 

Лого на корицата:

Добавете малко сигнали към бизнес плана с голямо лого на компанията отпред и в центъра на първата страница.

 

Съдържание:

Осигурете съдържание, което дава индекси на страници за различни раздели на бизнес плана, много често те надвишават 20 страници и е важно да имате директория, за да го навигирате.

 

Резюме:

Предоставете 3 изречение описание на целта на компанията. Това трябва да обясни проблема, който компанията решава, с каква стратегия (на високо ниво) или общо изявление на философията. Това описание може да бъде много полезно по пътя, когато членовете на екипа се разсейват и са загубили от погледа първоначалния фокус на компанията. Това също е чудесно за обединяване на екипа под една обща цел и набиране.

 

Описание на компанията:

Това трябва да бъде около 2 параграфа, които допълнително подробно описват проблема, произхода на компанията, текущия напредък и общите методологии.

 

Организация и управление:

Това трябва да бъде бърз раздел, който помага на всички в компанията да попаднат на една и съща страница по отношение на това, което се очаква от тях в компанията. Това също може да помогне за организирането на нови назначавания в екипа.

 

Анализ на индустрията и пазара:

Този раздел трябва да има две цели: Да се ​​определи колко голяма е общата индустрия, към която е насочена компанията, както и пазарната ниша, в която компанията ще дебютира.Пазарът, към който компанията се е насочила първоначално, е най-важният аспект на това, тъй като дава ясен контур за това колко пари може да очаква бизнесът да спечели първоначално. Тази пазарна и прогнозна оценка на пазарния дял може да помогне да се прецени колко финансиране да се поиска и колко разходи може да си позволи компанията.По-големият пазар е много важен за дългосрочното поставяне на цели и цялостното определяне на обхвата на компанията.В допълнение, този раздел трябва да включва всички конкуренти на този пазар, със списъци за подреждане на ранговете колко са големи по отношение на нетната стойност и колко нови са на пазара. И двете компании са важни за изброяване, за да се гарантира диференциация и да има бърз списък с цел изучаване на това, което се случва правилно и грешно за тях.

 

Услуга, или продуктова линия:

В тази статия и обикновено за по-голямата част от аудиторията тук в Medium, ние се занимаваме със софтуерни продукти. Следователно този раздел ще се фокусира върху това как да комуникираме „услуга или продуктова линия“ в контекста на софтуера.В този раздел първоначално трябва да изброим неща, свързани с бизнесмени, като например описание на високо ниво на предоставяната услуга, последвано от по-подробно ориентирани неща като потребителски истории и потребителски интерфейси.След това трябва да изброим функции, които сме разработили, разработваме в момента и планираме да ги разработим. Това е често срещана организационна тактика със скрам и гъвкаво развитие. Тази йерархия на характеристиките също трябва да изведе груба оценка за това колко време очаквате развитието да отнеме за всяка функция. Тези функции трябва да се комуникират с платки Trello на високо ниво, с които може да се свърже външно в рамките на бизнес плана.Trello е чудесен инструмент за предаване на напредъка в развитието от инженерството на бизнес хората. Важно е обаче инженерите да не изброяват твърде много подробности на ниско ниво на тези платки на Trello. Тези съвети трябва да бъдат организирани йерархично по ниво на детайлност и да се споделят само с онези, за които се отнасят.И накрая, този раздел трябва да включва диаграма на високо ниво на софтуерната архитектура, включително кои технологични стекове се използват при разработването.

 

Продажби:

Този раздел трябва да бъде както практичен, така и мотивиращ, като предоставя контур на общия доход по отношение на мащаба. Това трябва да се основава на реалността, открита от проучването на пазара и анализа на размера.

 

Маркетинг:

Този раздел на бизнес плана изброява стратегии за маркетингови кампании, за да помогне на бизнеса да изгради положителна марка и да достигне до клиентите. Освен подробностите на маркетинговата кампания на ниско ниво, този раздел трябва да подчертае прогнозната цена за придобиване на потребители, която вероятно ще се промени драстично, тъй като продуктът е на пазара.

 

Разходи за операции:

Цената на операциите е мястото, където фантазията за общия доход от продажби се спуска на земята. Този раздел трябва да очертае основните разходи при разработването и поддръжката. Със софтуерните продукти поддръжката обикновено се занимава с разходи за хостинг на AWS, първокласни API услуги, разходи за придобиване на клиенти, разходи за външни изпълнители, различни офис разходи, маркетингови разходи и много други. Този раздел трябва да вземе данните за продажбите / общия доход и да извади разходите, за да осигури слайд прогнози за приходи.

 

Финансови прогнози:

В този раздел ние организираме данните за прогнозиране на приходите във формат, който може да бъде ясно комуникиран с инвеститорите.

 

Набиране на средства:

Предвид данните за финансовата прогноза и разходите за операциите, бизнес планът трябва да подчертае колко пари компанията иска да събере и защо?

 

Нашият екип:

И накрая, членовете на екипа трябва да имат бърза биография, за да дадат на външните лица, четящи бизнес плана, усещането кой съставя компанията. Тези биографии трябва да включват и снимки.Важно е да насърчите приноса към бизнес плана сред всички членове на екипа. Освен това разпечатването на копия може да бъде много полезно за търсене на консултации от професионалисти, в университети или между приятели. Въпреки че тяхното писане може да отнеме малко време, плащането в комуникацията си заслужава!

Препоръчваме още:

 Топ 7 съвета за SEM Топ 7 съвета за SEM Прочети повече
4 неща, които да направите сега! 4 неща, които да направите сега! Прочети повече
Как маркетолозите могат да използват човешката психология в своя полза? Как маркетолозите могат да използват човешката психология в своя полза? Прочети повече
нагоре