Как да изберем подходящия KPI (Кey Performance Indicator) за вашия бизнес?

Какво е KPI?

Ключов показател за ефективност (KPI) е показател, използван за измерване и проследяване на вашия напредък към постигане на конкретна цел. Бизнес KPI, които могат да варират според отделите, могат да помогнат за измерване на дългосрочните резултати на компанията спрямо собствените й цели и индустриални стандарти.Едно нещо, което трябва да запомните за KPI, е, че те са предназначени да измерват вашите най-въздействащи показатели.Например, вашият екип за социални медии може да има много точки от данни, които могат да служат като KPI. Те обаче трябва да избират само тези, които са в съответствие с по-широките бизнес цели. Да кажем, че това е осведоменост за марката. В този случай броят на последователите, обхватът на публикациите и импресиите вероятно ще бъдат показателите за KPI в социалните медии.Имайки това предвид, да имате KPI означава да стесните фокуса си върху няколко жизненоважни показателя, които ще повлияят най-много на вашия бизнес.

 

OKR (Objectives and Key Results) срещу KPI (Key Performance Indicator) !

Цели и ключови резултати (OKR) и kлючов показател за ефективност (KPI) често се използват взаимозаменяемо, тъй като и двата термина се отнасят до цели, които се проследяват и измерват. Обаче там, където се различават, е намерението.Казано по-просто, KPI показват дали вашият бизнес постига целите си. Те често се наричат ​​здравни показатели, тъй като ви казват как се справя компанията, за да постигне вече поставена цел.OKR, от друга страна, са широки цели за вашия бизнес с ключовите резултати, които ще означават постигане на постигането на тези цели. Те са агресивни и амбициозни цели, които говорят за голямата визия на бизнеса.Например, да предположим, че технологичната компания има за цел да се превърне в един от 10-те доставчици в своята индустрия през 2021 г. Техните ключови резултати могат да бъдат:

  • Придобийте 1000 нови клиенти до Q3.
  • Генерирайте 3000 възможни клиенти всеки месец.
  • Увеличете годишните продажби на членство с 30%.

Докато KPI са идеални за мащабиране, OKR са предназначени за драстичен растеж. Те са по-амбициозни и настояват екипите да разширят възможностите си.Също така е важно да се отбележи, че докато KPI могат да бъдат ключовите резултати във вашия OKR, обратното обикновено не е вярно.Например вашият маркетинг екип може да има KPI от 3000 потенциални клиенти, както е споменато в горния пример. Малко вероятно е обаче някой отдел да посочи целта „Топ 10“ като свой KPI, тъй като това говори за по-широка визия и има по-гъвкава времева линия.

 

Какво представлява отчитането на KPI?

Отчетът за KPI е визуално табло за управление, използвано за проследяване на вашите показатели и оценка на ефективността на вашия екип спрямо целите. Можете да покажете своя отчет, като използвате диаграми, графики и таблици в зависимост от данните, които искате да покажете, и нуждите на вашия екип.Като бизнес вероятно ще имате ежедневно постъпващи данни, които могат или не могат да се отнасят до вашите KPI.

Наличието на инструмент за отчитане прави няколко неща, включително:

  • Позволява ви да проследявате най-въздействащите си показатели и да филтрирате неподходящи данни
  • Правене на данните лесно достъпни за вземащите решения и сътрудници
  • Предоставяйки ви бърза и смилаема снимка на представянето на вашия екип
  • Изравняване на всички по целите

 

Как да се измерват KPI ?

Преди да можете да измервате своите KPI, ще трябва да определите кои показатели да проследявате. Това до голяма степен ще зависи от вашите цели и вашия екип.След като стесните това, задайте целите си. Те обикновено се основават на комбинация от фактори, включително исторически резултати и индустриални стандарти.Също така ще трябва да отговорите кой, кога и защо. Кой е отговорен за този KPI? Идентифицирайте човека от вашия екип, който управлява този KPI, така че те да могат да се използват при справяне с препятствия, които могат да повлияят на ефективността. Те също така ще отговарят за отчитането на напредъка.Що се отнася до " Кога?",ще трябва да знаете времевата линия, за да достигнете тези цели. Много фирми ги определят на месечна или тримесечна база, но графикът ви може да бъде по-кратък или по-дълъг в зависимост от вашия екип. И накрая: "Защо?" Това е най-важното нещо, което трябва да имате предвид, когато измервате KPI. Ясното идентифициране на целите ви може да помогне да мотивирате екипа си и да сте сигурни, че всички са подредени в посоката, в която вървите.

 

Видове ключови показатели за ефективност !

KPI могат да се задават на екипен принцип. KPI на продажбите ще бъдат напълно различни от KPI на HR. Освен тези разлики има и вариации във видовете показатели, които можете да измервате.

Ето няколко от най-често срещаните типове KPI:

  • Количественият KPI разчита на цифрите за измерване на напредъка. Например, „Екип по продажбите, за да генерира 100 клиенти, отговарящи на изискванията за продажба всеки месец.“
  • Качественият KPI разглежда данните, основани на мнение или чувство. Например, „Настроеност към марката“.
  • Водещ KPI може да предсказва бъдещи резултати. Например „Трафик на уебсайт“. Повече трафик може да означава повече реализации, повече възможни клиенти и повече приходи.
  • Изоставащ KPI описва предишен резултат. Например, „Норма на оборота“.
  • Входящ KPI измерва активите, времето и ресурсите, необходими за изпълнението на определено действие или проект. Например, „Брой служители, бюджет“.

KPI на процеса оценява ефективността и производителността в бизнеса. Например „Средно време за обаждане от продажбите“.

 

Как да се определят KPI ?

Изберете KPI, пряко свързани с вашите бизнес цели.

KPI са количествено измерими измервания или точки от данни, използвани за измерване на ефективността на вашата компания спрямо дадена цел. Например, KPI може да бъде свързан с вашата цел за увеличаване на продажбите, подобряване на възвръщаемостта на инвестициите от вашите маркетингови усилия или подобряване на обслужването на клиентите.

  • Какви са целите на вашата компания?
  • Идентифицирали ли сте някакви основни области за подобрение или оптимизация?
  • Кои са най-големите приоритети за вашия мениджърски екип?

Отговорът на тези въпроси ще ви доближи една стъпка по-близо до идентифицирането на правилните KPI за вашата марка.

 

Съсредоточете се върху няколко ключови показателя, а не върху множество данни.

Когато започнете да идентифицирате KPI за вашия бизнес, по-малкото струва повече. Вместо да избирате десетки показатели за измерване и отчитане, трябва да се съсредоточите само върху няколко ключови.Ако проследявате твърде много KPI, може да останете затрупани с данните и да загубите фокус.Както можете да си представите, всяка компания, индустрия и бизнес модел са различни, така че е трудно да се определи точен брой за количеството KPI, които трябва да имате. Въпреки това, добър брой, към който да се стремите, е някъде между два до четири KPI на цел.Достатъчно, за да получите добро усещане къде се намирате, но не твърде много, когато няма приоритет.

 

Помислете за етапа на растеж на вашата компания.

В зависимост от етапа на вашата компания - стартиране срещу предприятие - определени показатели ще бъдат по-важни от други.Компаниите в ранен етап обикновено се фокусират върху данни, свързани с валидирането на бизнес модела, докато по-утвърдените организации се фокусират върху показатели като цена на придобиване и стойност на живота на клиента.

 

Идентифицирайте както изоставащи, така и водещи показатели за изпълнение.

Разликата между изоставащите и водещите показатели е по същество да знаете как сте се справили спрямо това как се справяте. Водещите показатели не са непременно по-добри от изоставащите показатели или обратно. Трябва просто да сте наясно с разликите между двете.Изоставащите индикатори измерват резултата от нещо, което вече се е случило. Общите продажби през миналия месец или броят на новите клиенти или часовете на предоставени професионални услуги са примери за изоставащи показатели. Този тип показатели са добри за чисто измерване на резултатите, тъй като те се фокусират единствено върху резултатите. От друга страна, водещите показатели измерват вероятността ви да постигнете цел в бъдеще. Те служат като предсказатели за това, което предстои. Коефициентите на конверсия, възрастта на възможностите за продажба и активността на търговския представител са само няколко примера за водещи показатели.Традиционно повечето организации се фокусират единствено върху изоставащи показатели. Една от основните причини за това е, че те са лесни за измерване, тъй като събитията вече са се случили. Например, много е лесно да се изготви отчет за броя на клиентите, придобити през последното тримесечие.Но измерването на случилото се в миналото може да бъде само толкова полезно.Можете да мислите за водещите показатели като за двигатели на бизнеса, защото те идват преди да се появят тенденции, които могат да ви помогнат да определите дали сте на път да постигнете целите си. Ако можете да определите кои водещи показатели ще повлияят на бъдещите ви резултати, ще имате много по-добър успех.С всеки бизнес растежът е целта. KPI ви помагат да проследявате напредъка си и да се променяте постепенно, за да растете по какъвто и да е начин, който има значение за вашата компания.

Препоръчваме още:

Можете ли да изтриете отзив от Google? Можете ли да изтриете отзив от Google? Прочети повече
Пълно ръководство как да създадем перфектната стратегия за дигитален маркетинг Пълно ръководство как да създадем перфектната стратегия за дигитален маркетинг Прочети повече
 19 полезни инструменти за дигитален маркетинг 19 полезни инструменти за дигитален маркетинг Прочети повече
нагоре