Facebook срещу Instagram

   Докато се задълбочавате в изследването на маркетинга в социалните медии за вашия бизнес, със сигурност, този въпрос ви е минал през главата: „Кои платформи да използвам?"

Преди да преминете към една или няколко социални канали, е важно първо да установите маркетинговите цели на вашия бизнес. Ако нямате поставени цели и задачи за вашата маркетингова стратегия, е много по-трудно да постигнете успех в социалните платформи.

В тази публикация ще разгледаме Facebook и Instagram и коя от двете платформи е подходяща за вашия бизнес.

Ще проучим силните и слабите страни на двете социални медии от бизнес гледна точка и как можете да определите коя от тях е подходяща за вашите нужди.

Facebook

Понастоящем Facebook има над 2 милиарда активни потребители месечно и няма съмнение, че все повече бизнеси обмислят да го използват за маркетинговите усилия на своя бизнес. С такава безкрайна аудитория, Facebook определено е платформа, на която много хора се стремят да присъстват.

Силни страни на Facebook маркетинга

  • Повишена осведоменост за марката

Увеличената осведоменост за фирмата е едно от многото предимства, когато избирате Facebook за вашия бизнес. Facebook може да ви помогне да изградите лоялност към вашата марка. Възможностите за достигане до по-широка аудитория са безкрайни. В резултат на това, повече информираност за марката означава повече (потенциални) клиенти!

  • Ефективен комуникационен канал

Във всяка връзка комуникацията е ключова. За щастие Facebook е ефективен канал за комуникация. Това е отлична платформа за публикуване на съобщения и ангажиране с вашата клиентска база. Много фирми дори гледат на Facebook като на интерактивна платформа за обслужване на клиенти.

  • Ефективно насочване

Друга уникална функция във Facebook за бизнеса е, че ви позволява да се насочвате към аудитория с конкретни демографски данни. Това е особено полезно, когато настройвате насочени реклами или ако обмисляте да увеличите публикациите си във Facebook. Ако искате да разширите последователността си и да достигнете до по-широка клиентска база, Facebook ви позволява да зададете конкретни параметри и да се насочвате към регион, пол, възраст, социална активност и почти всякакви други критерии.

  • Движи трафика на уебсайта

Умните търговци на социални медии най-вероятно ще използват Facebook като начин за привличане на трафик към техните уебсайтове. Лесно е да включите връзки към публикации, тъй като миниатюрите на Facebook имат голяма вероятност да бъдат кликнати. В резултат на това можете лесно да създавате връзки към публикации в блогове, статии и други страници от вашия уебсайт.

  • Проучване на пазара и Facebook Insights

Facebook е чудесна платформа за провеждане проучване на пазара. Интересувате ли се да видите как се представяте срещу конкурентите си? Можете лесно да проследите какво правят вашите конкуренти във Facebook и да приспособите вашата маркетингова стратегия в социалните медии, за да поддържате конкурентно предимство. Facebook Page Insights също е полезен при провеждане на пазарни проучвания, защото е ефективен инструмент за събиране на информация на зрителите на вашата страница. Това ви дава по-добро разбиране на демографските данни, които ви трябват.

Слабости на Facebook

  • Време и ресурси

Настройването на страница във Facebook за вашия бизнес отнема време. В началните етапи не можете да очаквате хората да харесат или следят страницата ви веднага. Имайте предвид, че получавате толкова, колкото влагате. Като се има предвид това, поддържането на страницата на вашия бизнес във Facebook също отнема време. Не е толкова просто, колкото си мислите, и трябва да вземете предвид, че който управлява страниците ви във Facebook, е добре запознат с платформата. Може да се наложи да наемете някой, който има опит, за да оформи маркетинговата стратегия във Facebook.

  • Бюджет

Ако искате да извлечете максимума от Facebook за вашия бизнес и да доведете маркетинга си в социалните медии на следващото ниво, заделянето на отделен бюджет, който да харчите за реклами във Facebook, е ключово. Също така е важно да разберете защо социалните реклами трябва да бъдат част от вашата маркетингова стратегия. Това обаче може да не е осъществимо за някои бизнеси, защото не всеки може да си позволи разходи за социални медии.

  • Справяне с отрицателна обратна връзка

Точно както в нашето ежедневие, не можем да очакваме да бъдем харесвани от всички. Ще има случаи, в които ще трябва да се справите с отрицателна обратна връзка във Facebook. Хората могат да ви критикуват и да не са съгласни с вас. В тези ситуации поддържането на степен на професионално отношение е от решаващо значение.

Instagram

В днешно време все повече бизнеси изследват Instagram като средство за разширяване на своите маркетингови усилия в социалните медии. Instagram стартира своя бизнес акаунт през 2016 г., предоставяйки на бизнес потребителите инструменти, които да им помогнат да разберат своите настоящи и бъдещи клиенти. Според Instagram

- 60% от хората откриват нови продукти в Instagram

- 200 милиона + посещават ежедневно поне 1 бизнес профил в Instagram

- 80% увеличение на времето, прекарано в гледане на видео в Instagram

- 1/3 от гледаните истории са от бизнеса

Силни страни на маркетинга в Instagram

  • Графика и визуализация

Instagram е строго визуална платформа, като това е една от силните страни, която я отделя от другите социални медии. Instagram се състои само от снимки и видеоклипове. Видеосъдържанието в момента става все по-популярно в Instagram - толкова популярно, че има 80% увеличение на времето, прекарано в гледане на видео съдържание в Instagram. В крайна сметка тази социална платформа предоставя изключително визуално изживяване за своите потребители.

  • Повишена осведоменост за марката

Подобно на Facebook, Instagram помага на предприятията да повишат познаваемостта на своите марки. Използването на хаштагове е изключително популярно и е една от движещите сили за бизнесите, които искат да бъдат открити от по-широка аудитория. Няма съмнение, че Instagram е претърпял много актуализации и е пуснал нови функции една след друга през последните години. Функции като Instagram Stories и сега IGTV пораждат повече възможности за бизнеса да популяризира своята марка, продукт или услуга.

  • Сътрудничество с влиятелни лица

Instagram се превърна в център за влиятелни лица, търсещи възможности за сътрудничество с различни марки и бизнеси. Тъй като техният брой в Instagram продължава да расте, бизнесът трябва да възприеме това като възможност да увеличи експозицията на марката си. Много бизнеси вече са включили тази тенденция в своята маркетингова стратегия.

Слабости в Instagram

  • Алгоритъмът на Instagram

Променящият се алгоритъм на Instagram предизвика много смесени чувства през последните няколко години. „ Защо публикациите ми не се показват в емисии на някои потребители?“ Това е едно от основните предизвикателства, с които може да се сблъскате, ако решите да се адаптирате към тази социална платформа за вашия бизнес. Всеки път, когато алгоритъмът се промени, ще трябва да преоцените и промените съществуващата си стратегия в Instagram (например кога да публикувате).

  • Трудно е да привлечете трафик към уебсайт

За разлика от Facebook, малко по-трудно е да привлечете трафик към вашия уеб сайт, като използвате Instagram. Въпреки че можете лесно да се свързвате директно към различни уеб страници с всяка публикация във Facebook, Instagram все още не е стигнал до етапа, в който са активирали връзки за кликване за своите публикации. Освен опцията „плъзгане нагоре“ за историите в Instagram и връзката към вашето предприятие, не могат да се използват връзки, които да се кликват в публикациите. Ако включите връзка, потребителите ще трябва да копират и поставят URL адреса в своя уеб браузър.

  • Насочването към конкретни аудитории може да е трудно

Instagram е социална платформа, която се доминира предимно от по-млада възрастова демографска група. Може би си трябва да помислите дали Instagram си струва инвестицията за вашия бизнес, особено ако целевата ви аудитория е от по-възрастни потребители.

 

Както Instagram, така и Facebook имат силни и слаби страни. В крайна сметка всичко се свежда до това коя от двете платформи смятате, че е най-добре съобразена с вашата маркетингова стратегия и вашите бизнес цели. Ако ви е трудно да решите как прецените кои платформи да използвате, можем да обсъдим вашата маркетингова стратегия в социалните медии.

 

 

Препоръчваме още:

Кой е основният фактор за класиране в търсачката на Google? Кой е основният фактор за класиране в търсачката на Google? Прочети повече
4 причини, поради които никога да не използвате WordPress.com 4 причини, поради които никога да не използвате WordPress.com Прочети повече
Нуждае ли се вашият бизнес от маркетингова агенция? Нуждае ли се вашият бизнес от маркетингова агенция? Прочети повече
нагоре