Ефективни умения, които трябва да имате, за да бъдете страхотен QA!

1. QA е почти като евристично търсене

Традиционните процеси на тестване на софтуер често са коренно неразбрани хора и нуждите от тестване. Пристъпвайки към него като към отметка, която следва повтарящи се и зададени потребителски пътища, те приемат ниво на рационална предсказуемост, което рядко присъства в човешкото поведение. Техническите тестове, особено тези, които са автоматизирани, не възпроизвеждат желанието на потребителите да кликват там, където не би трябвало, и не могат да приемат ирационално човешко поведение. С други думи, колкото по-структурирани и логични сте, толкова по-вероятно е да пропуснете възможността да подобрите използваемостта и да премахнете грешките, които действително засягат реалните потребители.Няма сигурен начин да намерите това, което търсите, и няма оптимален начин да го търсите. За да бъдете QA, трябва да се отдадете на любопитството си, да отворите ума си за игра с продукт и да се отворите за неочакваното.Тестването третира потребителите като една, хомогенна група, но QA приема различни потребителски персони в своя процес.

 

2. Придържайте се близо до екипа за разработка и проектиране

Изпращането на дълъг списък с корекции в края на спринта изглежда като процес, предназначен да накаже разработчиците, като подчертава грешки и грешки. По-добра идея е да работите заедно с разработчиците, тъй като те кодират, за да подчертаят подобренията на потребителите, така че QA да стане интегрирана част от гъвкавия процес.Това е изключително важно и мощно: като сте сред и сред разработчиците, с които работите, те могат да виждат всички проблеми и грешки от първа ръка, без да са необходими отчети за грешки и стъпки за репликация. Това не означава, че не трябва да пишете доклади за грешки - трябва! - но ако разработчикът може да види от първа ръка какъв е проблемът, това действа като най-добрата форма на доклад за грешка. Понякога разработчиците могат да отстранят проблема незабавно, което помага за скоростта на проекта.Такъв е случаят и с дизайнерите, които се намират в непосредствена близост: това позволява на QA да изрази безпокойство относно всякакви малки промени в дизайна, което може да добави много работа за QA да премине.Тестването е последната стъпка в процеса на разработване, докато QA преминава през него.

 

3. Избягвайте QA пинг понг

QA пинг понг означава, че един и същ билет се жонглира между QA и разработчиците няколко пъти. Това може да има различни причини.

Или разработчикът:

  • не иска да признае, че никой не е перфектен и отхвърля QA Fails, без да проверява неуспешните проблеми
  • не чете правилно протокола от теста

Или QA:

  • маркира билет като неуспешен във всяка тестова итерация веднага щом се появи първата грешка

Преди да обявите билет за неуспешен и да го върнете на разработчика, проверете дали неуспешният проблем засяга по-нататъшни случаи на употреба или не. Ако неуспехът не повлияе на други случаи на употреба, продължете, за да откриете повече грешки възможно най-рано.Тестването е одитен доклад, QA е поддържащ разговор.

 

4. Приоритизирайте, за да увеличите максимално ползата за потребителя

В процеса ще откриете много видове грешки, които ще засегнат различен тип клиенти, както вътрешни, така и външни. Ключът към успеха на гъвкавия процес е получаването на най-добрата възвръщаемост чрез фокусиране на корекции върху това, което ще има най-голямо въздействие за потребителя.За да помогнете с това решение, трябва да имате добре поддържана и приоритетна база данни за грешки. Това всъщност е собственият продукт на QA. Базата данни за грешки представлява състоянието на продукта и трябва да управлява всички решения за разработка. По този начин тя трябва да говори истината.Това означава, че ще изпращате грешки, но ще го правите нарочно, защото ще разберете въздействието и ще решите, че рискът е управляем. Успешните компании рутинно изпращат известни, управляеми проблеми, тъй като корабоплаването е функция и винаги ще има ново изграждане.Тестването няма поглед върху въздействието или важността на грешка. QA дава приоритет на наследените корекции в списък, нареден, за да се максимизират ползите за потребителя.

 

5. Големите QA знаят какво всъщност се случва в системите

Страхотните QA често поддържат истинските спецификации. Теорията не е красивата, а истината за различните системи.Имате множество тестове, които надхвърлят щастливия път и няколко ръба. За да направите това, вие често пишете много код, разбира се. Тук не говорим за ръчни спорници.Вие сте истинският притежател на случаите на употреба. Екипът на UX има няколко червени линии и бележки. Продуктовият екип съставя няколко бизнес сценария. Инженерният екип изпълнява куп от тази работа и след това правите наистина много трудна работа, за да получите пълното покритие. Трябва да се върнете при членовете на екипа, за да преборите тези крайни случаи на земята.Тестването има тесен поглед върху всяка система. QA ги разглежда като взаимосвързана система.

 

6. Гледна точка на потребителя

Трябва да можете да съпреживеете потенциалния потребител, да усетите поведението му, да разберете нуждите му и след това да използвате тази информация, за да подкрепите разработчиците. Това също ще ви помогне да приоритизирате грешки и несъответствия.

 

7. Добра комуникация (психология на тестването)

Грешките и грешките трябва да се съобщават по конструктивен начин, тъй като дизайнерите, личните ръководители и разработчиците могат да бъдат чувствителни. Всеки QA се гордее, когато открие грешка в системата. И все пак трябва да внимавате да не бъдете прекалено горди, защото това може да навреди на чувствата на разработчиците.

 

8. Точност, монотонност и толерантност

Трябва да сте ориентирани към много подробности, за да проверите спецификациите, дадени от ръководителя и дизайнерите, и да тествате различни сценарии всеки път. Нямате нищо против да правите подобна работа всяка седмица, тъй като ще тествате същия интерфейс отново и отново. Някои части от работата са по-нови, а други изискват повече внимание.

 

9. Конфронтационно умение

Трябва да можете да отстоявате мнението си (дори ако нямате никого на ваша страна). Трябва да посочите рисковете, трябва да можете да обосновете предложението си, но също така трябва да можете да го пуснете, ако диктуват нуждите на бизнеса.

 

10. Бързо обучение и отношение към желание за учене

Този наистина не се нуждае от много обяснения. Технологичната индустрия винаги се променя, появяват се нови решения и нови технологии и трябва да сте в крак с тях, така че непрекъснатото обучение трябва да бъде основна част от живота ви.Трябва да знаете най-новите инструменти, за да бъдете по-добри в работата си!

Препоръчваме още:

3-те проблема, които вашият бизнес трябва да реши 3-те проблема, които вашият бизнес трябва да реши Прочети повече
Разликата между уебсайт и уеб приложение кое е подходящо за вашия бизнес Разликата между уебсайт и уеб приложение кое е подходящо за вашия бизнес Прочети повече
Как да бъдете продуктивни, докато работите от вкъщи? Как да бъдете продуктивни, докато работите от вкъщи? Прочети повече
нагоре