CPM vs eCPM vs RPM: Каква е разликата?

В платените медийни платформи за самообслужване като Google Ads или Facebook Ads повечето марки и рекламодатели мислят за нещата като PPC или плащат на кликване: когато потребителят кликне, рекламодателят плаща. Не разчита на модела CPM в неговите предни позиции, така че термини като CPM или RPM може да объркат първоначално рекламодателите, които са направили само PPC. Тези измервания са по-често използвани при програмно закупуване на реклами, но те също могат да ви помогнат да „изравните“ разходите, за да разберете какво един канал струва относително За да демистифицираме съкращенията и къде те се вписват в платената медийна екосистема, нека разгледаме всеки тип и някои примери. Едно нещо, което трябва да се има предвид при пари в медиите е, че участват две страни:

  • Рекламодателят, който прави медийната покупка.
  • Издателите, които са уебсайтовете, всъщност показват рекламите.

 

Какво е CPM?

CPM означава „цена на хиляда импресии“. Това е сумата в долари, която рекламодателят плаща, за да покаже рекламата си 1000 пъти. Забележете, че това е показател за рекламодател, а не за издател. С други думи, това е, което рекламодателят плаща за показването на рекламата си .Не е това, което печели уебсайт, когато показва рекламата 1000 пъти. (Това е RPM, което ще разгледаме скоро. Обикновено колкото по-ценен е трафикът на сайта, толкова по-висока ще бъде CPM. CPM може също да ви помогне да разберете относителната стойност на аудиториите в платформа като Facebook, когато ги преглеждате до всяка друго. Ето пример за връх на фунията (така че, по-широко насочване), средата на фуния (насочване на топла аудитория) и дъно на фуния (горещи перспективи / посетители на сайта) CPM.

 

Какво е eCPM?

Вече може да се чудите: какво се случва, ако направя голяма медия, която използва куп различни модели за офериране? Как бих разбрал CPM спрямо общите ми цели? Тук идва eCPM. Да кажем, че имате някои CPM покупки , но имате и някои от вашите медийни покупки, насочени към CPA или базирани на CPC разходи. Тъй като оптимизациите са различни за всеки тип, може да не изглежда да има общ знаменател, който да разбере вашите общи разходи.eCPM или „ефективна CPM , "Помага за постигането на това. Той преобразува закупуването без CPM в изчисление на CPM, за да можете да разберете какво„ ефективно "(вижте?) Плащате в CPM. Изчислението е същото, но референцията„ e “означава, че не е задължително би бил модел с фиксирана цена като права покупка на CPM чрез издател.

 

Какво е RPM?

RPM означава „приходи на хиляда импресии.“ За разлика от CPM, RPM е показател от страна на издателя. Това е измерване на това колко печалба издател (или уебсайт) печели за всеки 1000 пъти, когато показва реклама. По същество това е процентът на което те правят пари - така че това е много важен показател! Уравнението ще изглежда много познато, тъй като всичко, което правите, е да замените показателя на разходите на рекламодателя с показателя на печалбата на издателя.

 

Защо е важно да знаете тези съкращения?

Ако работите само в PPC, може би се чудите дали трябва да знаете тези съкращения, когато вече анализирате толкова много данни.Нека го кажем така: не може да ви навреди да разберете тази екосистема, ако се стремите към CPC с висок долар с дълъг цикъл на покупка, разбирането на разходите спрямо това, което получавате, е част от това да сте солиден медиен мениджър.

 

Препоръчваме още:

Безопасно ли е мобилното банкиране? Безопасно ли е мобилното банкиране? Прочети повече
Какво представляват моделите на UX дизайн и защо работят Какво представляват моделите на UX дизайн и защо работят Прочети повече
5 грешки, които малкият бизнес е за предпочитане да избягва 5 грешки, които малкият бизнес е за предпочитане да избягва Прочети повече
нагоре