BlackFriday или Черен Петък за онлайн магазаните, предлагащи намаления
28.11.2014 от StudioWEB.BG
Защо всички онлайн магазини имаха проблеми от момента на обявяване на рекламната кампания (поредната промоция) Черен Петък?
Нека да започнем на първо място с онлайн магазина на ТехноМаркет. Обяванета промоция беше пълен провал за магазина, поради факта че системата им се срина тотално и дава грешка: HTTP Error 503 Service Unavailable. След това направиха официален коментар във Фейсбук страницата им, че се извиняват от създалата се нередност, като “имат страшно много хора на сайта и работят по проблема”. Обикновенният потребител веднага би си помислил дали, това е истински Черен Петък или това е поредният търговски трик на големите търговски вериги. Съветът от нашият екип е да се мигрира към по-новите технологии, както е във всички развити онлайн магазини, а именно към Облачните Технологии и Облачните сървъри (Cloud servers). За пример финландската компания Rovio Entertainment и техният онлайн магазин, предлагащ мобилни приложения за забавление и игри от серията AngryBirds издържа до 10 поръчки в минута.
На второ място поставяме, онлайн магазина на PCStore.bg, като там ситуацията е сходна и няма никакъв шанс да заредите сайта. Тук разликата е, че този онлайн търговец най-вероятно е прогнозирал за фалшивата промоция още от самото начало. Тоест обявяват Черен Петък, а капацитет на споделеният хостинг, намиращ се на споделен сървър от Суперхостинг.БГ не позволява такъв обем трафик и посители. Технически погледаното на споделеният сървър, който използват има разположени минимум 1000 сайта. Това наистина е пълно безумие, да използвате споделен хостинг акаунт и да имате очакване че, ще премине добре рекламна кампания с толкова добри първоначални прогнози за BlackFriday.
И на трето място се нарежда онлайн магазина на Technopolis. От там са се постарали и поне са извели съобщение за грешка, че страницата не е достъпна. За хората, които разбират 404 Error page е може би най-правилният начин да кажеш че има някакъв проблем, но в този случай, според нас е твърде неуместно и дори несериозно.
Нашият фаворит към момента е онлайн магазина на Emag.bg, като при тях рекламната кампания е много добре организирана и преминава през всички етапи за подготовка на потребителите. Технически също изглеждат доста добре от гледна точка на IT инфраструктура, тьй като са се спряли на широко използваният Nginx сървър и собствена IT инфраструктура, намираща се, обаче в Румъния.
От коментарите в социалните мрежи забелязахме че, потребителите недоволстват, тьй като рекламната кампания предлага на повечето продукти намаление от 20 процента (за разлика от предишната кампания BlackFriday, когато намалението стигаше до минус 60 процента).
Източник: СТУДИОУЕБ.БГ
Препоръчваме още:
28.11.2014 от StudioWEB.BG
Прочети повече
7 начина да печелите пари в Instagram
28.11.2014 от StudioWEB.BG
Instagram стартира като приложение за споделяне на изображения само с малка работна сила. Той намери сладко място в съвременното общество, което съчетава суета, социални мрежи и преминава...
Прочети повече
3 съвета, с които да преобразувате трафика на уебсайта в продажби
28.11.2014 от StudioWEB.BG
Когато става въпрос за посетители на уебсайта, вие ги насърчавате да преглеждат и взаимодействат със страницата, но фокусирали ли сте се върху следващата стъпка в този процес? Всичко е за...
Прочети повече