9 водещи тенденции в дигиталния маркетинг за 2021 г.

1. Начало

Един поглед към заглавията на първата страница показва значението на приобщаването в нашето време и място в историята. По-големи числа всеки ден, особено по-младата публика и маргинализираните групи, искат да видят по-оптимистично изображение на равенството в съдържанието, което консумират, и марките, от които купуват. Или по-точно, те не искат да виждат същото хомогенно съдържание, на което сме свикнали от предишните десетилетия.През 2021 г. дигиталният маркетинг включва медии и теми, които обхващат различни раси, сексуалности, религии и др., Както и представителство за хора с физически увреждания и обучителни затруднения. Това включва съдържанието на вашите изображения и видеоклипове, но също и темите, които обсъждате в социалните медии и блогове, или дори линията продукти, които предлагате.Според Accenture тази културна промяна вече влияе върху поведението при покупки: 41% от купувачите „са изместили ... бизнеса си от търговец на дребно, който не отразява колко важна е [идентичността и многообразието] за тях“. Същото проучване показа, че 29% от потребителите са готови да сменят марките напълно, ако не демонстрират достатъчно разнообразие - и този процент просто се увеличава за етническите малцинства.

2. Представени фрагменти и търсене без кликване

В продължение на много, много години целта на SEO е да вкара вашия списък на място „позиция номер едно“ в резултатите от търсенето. Сега, навлизайки в 2021 г., крайната цел продължава да преминава към по-голяма видимост на SEO в „нулева позиция“.Нулева позиция се отнася до „представения фрагмент“ на Google, а маркетинговите тенденции за 2021 г. го приоритизират преди всичко. Представеният фрагмент работи по различен начин от другите записи в резултатите от търсенето - като първо, той е отделен от малко поле и е разположен в горната част. По-важното е, че той също така показва допълнителна, подходяща информация с опита да отговори на въпроса на потребителя, без да е необходимо да кликне върху него, подканвайки прякора „търсене без кликване“. Въпреки че звучи контраинтуитивно да се откажеш от някой, щракнал върху връзката ти, признанието, което получаваш като лидер на мисъл, надвишава едно щракване / посещение. Освен това представените фрагменти понякога се четат на глас с гласово търсене на Google Assistant.Ако сами ще насочвате към представен фрагмент, има няколко неща, които трябва да знаете. Като начало, представените фрагменти са предимно за ключови фрази с дълга опашка, като въпроси (например „как да проектирам лого“). Те се предлагат в различни форми, от списъци стъпка по стъпка до директни дефиниции до дори видеоклипове (и повече), така че съчетайте съдържанието си с подходящия формат.В самото съдържание се уверете, че отговаряте на въпроса за ключовата дума ясно и кратко, за предпочитане с подредени списъци или структура на таблица.

3. Устойчивост

Подобно на дигиталната маркетингова тенденция на приобщаване, хората през 2021 г. са също толкова страстни към екологията. Те искат да са сигурни, че марките, получаващи парите си, са също толкова загрижени за планетата Земя, колкото и те.Тъй като 81% от потребителите силно чувстват, че компаниите трябва да помогнат за подобряване на околната среда, това, което виждаме, е повишаване на популярността за устойчиви и екологични марки, особено за по-младите потребители. Това надхвърля пазара на екологични продукти - всяка марка може да се възползва, като излъчи своите устойчиви практики. Ключът е да предадете вашата устойчивост чрез вашата марка и съдържание, за да направите екологичността част от вашата идентичност. Има много различни начини в зависимост от вашия стил на брандиране, като например показване на банер на видно място на вашия сайт или многократно обсъждане в социалните медии. Можете дори да изберете по-фини методи, като маркови чанти за многократна употреба или предаване на зелени теми чрез визуалната идентичност на вашата марка.

4. Блокиращи рекламни блокери

Тенденциите в дигиталния маркетинг от 2021 г. не са свързани само с позитивност и напредък - а и с преодоляване на препятствия като блокиране на реклами. С 27% от потребителите на интернет, които се очаква да използват блокери на реклами през 2021 г., на много търговци основният поток от трафик се прекъсва автоматично при източника, включително PPC кампании.Първо искате да проверите колко голям е проблемът за вас - вашите рекламни данни и анализ трябва да ви кажат какво трябва да знаете. В зависимост от вашата целева аудитория или къде публикувате реклами, щетите могат да бъдат незначителни. Ако рекламите Ви станат жертва на рекламни блокери, най-добрата Ви стратегия е да се адаптирате - не губете време в опити да убедите потенциалните клиенти да променят собствените си предпочитания. Пренастройте рекламния си бюджет така, че да отговаря на други, по-ползотворни кампании, като маркетинг на влияние или спонсорирано съдържание. По-младата аудитория така или иначе не реагира добре на показването на реклами, но реагира добре на маркетинга на влиятелни потребители, така че превключването е препоръчително във всяка ситуация.

5. SEO за изображения и видео за визуални търсения

Вече знаете, че можете да търсите изображения и видеоклипове, като въвеждате ключови думи, но знаете ли, че можете също да изпратите съществуващи изображения за търсене или дори да правите оригинални снимки и да търсите контекст? Тъй като все повече потребители откриват тези техники за визуално търсене, това променя цялостния пейзаж на SEO като цяло. За да се възползвате от увеличеното количество визуални търсения, искате да сте сигурни, че вашите SEO и видео кампании в обратна форма. За начало приложете основите:

  • Винаги включвайте алтернативен текст в описанията на вашите изображения
  • Добавете изображения към вашата карта на сайта или създайте специална карта на сайта за изображения
  • Включете целевите си ключови думи за SEO в името на файла на вашето изображение
  • Използвайте най-висококачествени изображения и видеоклипове, включително HD
  • Освен това се запознайте с Google Lens, особено ако сте марка за електронна търговия. Работете правилно със своите SEO техники и можете да отнемете трафика от конкурентите, когато купувачите извършват търсене на снимки за продукти или баркодове.

6. Интерактивно съдържание

Ето тенденция, която технически съществува от известно време, но едва сега е призната за най-добра практика. Интерактивното съдържание не само насърчава повече ангажираност, но и подобрява удоволствието на потребителя.Интерактивно съдържание като викторини, отворени въпроси, анкети, състезания, подаръци, анкети, джаджи за калкулатор и т.н., могат да направят чудеса за вашата марка. Най-малкото те увеличават продължителността на времето, в което потребителите се ангажират с вас, което помага на вашето положение в търсения и емисии, базирани на алгоритми. Но по-важното е, че хората искат да бъдат ангажирани, така че интерактивното съдържание почти винаги подобрява вашето потребителско изживяване. Интерактивното съдържание е част от по-голямата тенденция към персонализация; позволявайки на потребителите да отговорят сами или да чуят мнението им, те чувстват по-лична връзка с марката. Не забравяйте, че може да се използва и за събиране на данни за потребителските предпочитания, например за подобрения на продукти или сайтове.

7. Сортиране на клиентите

Друга тенденция, която не е нова, а по-скоро популярна, е сегментирането на клиенти. Идеята е проста: вместо малък брой големи маркетингови кампании, насочени към обща аудитория, по-добре е да имате голям брой малки маркетингови кампании, насочени към конкретни аудитории.Клиентското сортиране означава групиране на вашата целева аудитория по определени черти или поведения, като демографски данни или навици за пазаруване. Това ви позволява да приспособите по-точно съдържанието си според техните предпочитания; например да имате два отделни имейл списъка за големи и малки потребители и да изпращате различни бюлетини до всеки, който включва различни продукти. Тази стратегия работи най-добре за персонализиране и ангажиране на клиентите, тъй като вашите последователи получават съдържание, подбрано за тях. Освен имейл списъците, можете да приложите сегментиране на клиенти към специализирани реклами на различни сайтове, категории съдържание на блогове и съдържание в социални медии за множество общности.

 

8. Местен SEO

Google често актуализира техния местен алгоритъм за SEO, така че ако сте местен бизнес, трябва непрекъснато да актуализирате и външния си вид в местните резултати. В известен смисъл местното SEO е дори по-мощно от широкообхватното SEO - хората, търсещи конкретен тип бизнес с географското си местоположение, имат по-голямо намерение да купуват, така че е по-лесно да ги конвертирате. За начало трябва да се потвърдите от Google Можете да направите това, като се регистрирате за Google My Business и или заявите вашата обява, или създадете нова. Това ви помага да се класирате по-високо в Google SERPS и също така ви дава възможност да предлагате допълнителна информация за вашата компания на онлайн търсещите. Освен това искате да включите местните ключови думи на видно място във вашата SEO стратегия. Очевидно приоритизирайте името на вашия град или град като основна ключова дума, но можете да изминете още повече, като включите и свързани ключови думи. Ако вашето местоположение има известна забележителност или странно искане за слава, споменете го веднъж или два пъти.

 

9. Стари, но златни

Не всички от най-добрите тенденции в дигиталния маркетинг от 2021 г. са от 2021 г. Изобилието от маркетингови тенденции от миналата 2020 г. или предходната 2019 година все още продължава да се засилва и ще продължи да променя играта и през следващата година. И ако все още не сте ги внедрили, сега има повече спешност от всякога.

Препоръчваме още:

Защо вашият бизнес трябва да изгражда добри взаимоотношения с клиентите, служителите и общността? Защо вашият бизнес трябва да изгражда добри взаимоотношения с клиентите, служителите и общността? Прочети повече
10 съвета за успешно внедряване на корпоративен софтуер ! 10 съвета за успешно внедряване на корпоративен софтуер ! Прочети повече
Топ 9 умения, които са ви необходими, за да станете PPC анализатор през 2021 година Топ 9 умения, които са ви необходими, за да станете PPC анализатор през 2021 година Прочети повече
нагоре