9 тактики за успешни продажби във Facebook Marketplace!

Какво е Facebook Marketplace?

Facebook Marketplace предлага място, където хората могат да купуват и продават нови и вече притежавани артикули. Той е подобен на eBay, просто по-нов и по-добър. Заинтересованите купувачи могат да използват филтри като местоположение, цена и категория, за да покажат по-целенасочени резултати, които им помагат да намерят това, от което се нуждаят, докато марките и отделните продавачи могат да използват редица категории при изброяване на своите продукти, които включват:

  • Електроника
  • Превозни средства
  • Облекло и аксесоари
  • Развлечения
  • Дом и Градина
  • Семейство
  • Хобита
  • Обяви
  • Доставки за домашни любимци
  • Спорт и на открито
  • Имот под наем / продажба​ 

1. Направете някои проучвания!

Отделете време първо, за да проучите на Facebook Marketplace по отношение на това кои видове артикули са всъщност популярни. По този начин ще можете да цените продуктите си интелигентно и да идентифицирате начини, по които можете да се отделите от конкуренцията.След като създадете малката си обява, може да се наложи да сложите още веднъж шапката си за повторна проверка на профилите на потенциалните купувачи. Ако купувачът се е присъединил наскоро към Facebook или има само шепа приятели, това може да е знак за възможни проблеми по-късно.

 

2. Уверете се, че сте избрали подходящи снимки!

Висококачествените снимки не само ще ви помогнат да продавате по-бързо продуктите си, но и ще намалите броя на въпросите, които получавате относно вашия продукт. Така че, не забравяйте да обърнете внимание на осветлението и фона (препоръчва се плътен бял фон), така че цветът и детайлите на вашите продукти да бъдат уловени правилно. Също така ще искате да направите няколко снимки от различни ъгли (Facebook Marketplace ви позволява да качите до 10 снимки на списък). Ако има някакви дефекти, не забравяйте да включите един или два отблизо (може да звучи неинтуитивно, но искате да бъдете честни относно действителното му състояние).Ако ще продавате продукти втора ръка, от ключово значение е да включите снимки на действителния артикул, който продавате. Много продавачи просто включват стокова фотография, намерена на уебсайта на производителя, която не дава възможност на потенциалните купувачи да видят състоянието на продукта, който ще получат (или по-лошо, вашият списък може да бъде сбъркан като измамен).

 

3. Използвайте правилните ключови думи!

Когато пишете заглавието и описанието си, трябва да бъдете възможно най-конкретни, като се уверите, че включвате информация за неговия модел, цвят, капацитет за съхранение, състояние, стил, вид материал и търговска марка. Накратко, искате да избягвате общи и неясни думи. Използвайки правилните ключови думи, можете да увеличите класирането на вашата обява в резултатите от търсенето, което улеснява потенциалните купувачи да я намерят.

 

4. Изберете правилната категория!

Ако искате да разстроите купувачите и Facebook, включете продукта в грешната категория. Не само ще загубите времето на потенциалните си купувачи, но в крайна сметка ще загубите само собственото си време. Като включите вашия продукт в грешната категория, правилната целева аудитория няма да може да види вашата обява.

 

5. Включете размери!

Дори с помощта на набор от снимки, направени от множество ъгли, потенциалните купувачи няма да могат да съберат реалните размери. Макар че е чудесно да се знае, че продуктът е със среден размер или малко по-малък от средния, за някои продукти, като мебелите в частност, един инч може да направи огромна разлика. В зависимост от вашия тип продукт, може да искате да включите и теглото.

 

6. Добавете информация за доставка!

Дори ако ще се насочите само към местни купувачи, все пак е добра идея да добавите малка сума към цената си и да включите доставка.

 

7. Използвайте защитена услуга за електронно плащане или кредитна карта!

Един недостатък на Facebook Marketplace е, че му липсва вграден процесор за плащане. Това означава, че на плещите на продавача е да организира начин на плащане директно с продавача. Най-добре е да избягвате пари в брой или карти за подарък. Вместо това изберете надеждна услуга като PayPal, която може да разследва измамни искания от ваше име.

 

8. Помислете за промо цена, след  седмица!

Ако вашият продукт не се е продал след една седмица, е добра практика да разгледате цените и описанието си отново. Възможно е цената му да е твърде висока, като в този случай може да искате да намалите исканата цена.Ако знаете със сигурност, че продуктът ще се продава на тази цена (всъщност може дори да е в състояние да продаде за повече), може да е, че продуктът е сезонен. В този случай може да е по-добре да посочите отново продукта си по-късно, когато той действително е от значение за конкретния сезон. В крайна сметка не можете да обвинявате целевата си аудитория, че не иска да си купи нещо като коледни декорации през април.

 

9. Популяризирайте вашата обява на други места!

За да привлечете повече потенциални купувачи, също така е добра идея да популяризирате вашата обява в други канали като Instagram. Чрез създаването на уникална марка за вашите обяви, купувачите може дори да започнат да разпознават вашите обяви и стил и ще бъдат по-склонни да ви подкрепят редовно, тъй като знаят, че вие ​​и вашите продукти сте легитимни. Така че, ако се концентрирате върху уреди и мебели, нека това бъде вашето нещо и се опитайте да станете известни с тази категория на пазара. Прилагайки известна последователност, ще можете да контролирате по-добре ценообразуването си и да развивате последователи в различни канали.

Препоръчваме още:

Как да изберем подходящия KPI (Кey Performance Indicator) за вашия бизнес? Как да изберем подходящия KPI (Кey Performance Indicator) за вашия бизнес? Прочети повече
5 неща, които да запомните, докато разработвате приложения за Android ! 5 неща, които да запомните, докато разработвате приложения за Android ! Прочети повече
Върху какво трябва да се фокусират CEO през 2021г. Върху какво трябва да се фокусират CEO през 2021г. Прочети повече
нагоре