8 Стратегии за дигитален маркетинг, които да ви изведат пред конкуренцията!

1. Включете изкуствен интелект.

Миналата година изкуственият интелект (ИИ) започна да играе по-влиятелна роля в дигиталния маркетинг. Това, което прави изкуствения интелект толкова привлекателен, е, че може да изследва много по-добре моделите на търсене и поведението. Благодарение на последните разработки, AI може да се използва, за да идентифицира как обикновено се държи вашата целева аудитория, което ви дава възможност да предсказвате по-точно какво всъщност искат клиентите ви. Например с AI можете да използвате данни, събрани от сайтове и блогове на социални медии, за да получите представа за това как вашите клиенти са открили вашия бизнес.През 2021 г. се очаква използването на чат ботове да се увеличи бързо. Докато някои бизнеси все още предпочитат по-традиционни начини за предлагане на обслужване на клиенти, много от тях вече са направили по-интелигентното преминаване към чат ботове. Една от причините за растежа на популярността им е безпроблемното изживяване, което може да даде. Благодарение на разработките в AI, можете да синхронизирате вашите чат ботове в различни платформи за социални медии. Така че, можете да настроите чат-бота на вашия уебсайт по такъв начин, че той също така да автоматизира отговорите за директни съобщения, които сте получили чрез Twitter или Facebook.

 

2. Създайте (дори повече) видео съдържание.

Видео маркетингът изобщо не е нова концепция. Все повече марки по целия свят започват да включват видео в своите маркетингови стратегии. Всъщност, според статистиката за видео маркетинг от HubSpot, 54% от хората всъщност искат маркетолозите да създават повече видео съдържание.Потребителите искат да видят не само видеоклипове, но и за бизнеса е по-лесно да осветят характеристиките и предимствата на техния продукт, особено ако се опитвате да продадете интерактивен продукт като играчка. Въпреки това, ако случаят не е такъв, пак можете да използвате видео ефективно. Има много различни видове видеоклипове, които можете да създадете, като интервюта с експерти или бърза актуализация зад кулисите.Благодарение на напредъка в технологиите, създаването на завладяващо видео съдържание също стана много по-лесно. Днес е много по-достъпно и отнема по-малко време, което означава, че дори по-малки марки могат да създават видеоклипове, които отговарят на стандартите.За да ви помогнем да започнете, най-добре е да качвате видеоклипове в социални медийни платформи като Instagram, Facebook и дори LinkedIn. Instagram и Facebook работят особено добре, тъй като видеосъдържанието играе такава фундаментална роля на техните сайтове. Според TechCrunch, само Facebook получава повече от 8 милиарда гледания на видео на ден, докато Animoto установява, че 49% от потребителите са гледали поне едно видео в Instagram TV. След като качите видеоклиповете си на тези сайтове, не забравяйте да следите отблизо как се представят вашите видеоклипове в продължение на няколко дни, за да оптимизирате стратегията си.

 

3. Използвайте креативни методи за търсене.

Докато гласовото търсене в момента все още не е част от алгоритъма, използван от Google, все пак е добра идея да се подготвите. Повече потребители се чувстват комфортно с визуално търсене и активирани с глас инструменти като Siri и Alexa, тъй като тази технология става все по-лесна за достъп. В резултат на това стратегиите за дигитален маркетинг ще трябва да се фокусират повече върху включването на карти на сайта за изображения и алтернативен текст на изображението. Също така, съдържанието трябва да бъде оптимизирано за гласово търсене, като го направи по-директно и разговорно.

 

4. Създайте филтър за продажби.

Маркетинговото съдържание, създадено за масово потребление, вече няма да бъде достатъчно добро. Въпреки че е ясен, прост и не толкова скъп, той не предлага личен ефект.Някои хора, които посещават уебсайта ви, ще бъдат чисто нови клиенти, докато други ще се връщат. Тъй като ще има различни типове клиенти, които ще посещават вашия уебсайт, важно е да създавате съдържание за различните етапи от пътуването им, тъй като една и съща стъпка на продажбите няма да резонира с всички тях.Тук се вписва всеобхватна фуния за продажби. Маркетолозите много пъти отделят много време за създаване на най-висококачествено съдържание, което предизвиква интерес, но забравяйте да създадете съдържание, което ще поддържа вниманието по средата и дъното на фунията . В интерес на истината експертите често предполагат, че трябва да отделите повече време на по-късните етапи от пътуванията на купувачите си.Използвайки маркетинг, управляван от данни и включващ анимации, видеоклипове, инфографика и дори евентуално подкасти, можете да направите маркетинговото си съдържание по-гъвкаво. Можете също така да опитате да отговорите на често задаваните въпроси, които вашата целева аудитория има във вашето съдържание, или да разгледате поведението в миналото, за да покажете най-подходящите услуги и продукти на вашата целева аудитория. Накратко, искате да се уверите, че персонализирате всичките си съобщения и че съдържанието на уебсайта Ви приема различни формати и теми.

 

5. Осигурете интерактивно съдържание.

Интерактивното съдържание като въпросници, анкети, състезания, пъзели и вградени калкулатори за плащане може незабавно да привлече вниманието на вашата целева аудитория, което ги прави популярен избор в наши дни. В крайна сметка, кой не обича да сглобява пъзел? Малки и големи се радват на този тип съдържание, което изисква известна информация от тях.Включването на повече интерактивни елементи предлага повече стойност за вашата целева аудитория, но вашата марка може в същото време да използва това, за да разбере повече за това, което ги вълнува, така че наистина е печеливша за всички.

 

6. Концентрирайте се върху създаването на общност и мрежа.

Големият бизнес може да си позволи да похарчи много за маркетинг в социалните медии, за да привлече повече зрители. Въпреки това, ако сте нов или малък бизнес, този модел за плащане, за да видите, няма да работи за вас. Вместо това ще трябва да сте готови да плащате за реклами от време на време.Отговорът на това маркетингово предизвикателство е да се възползват от функциите, предлагани например от Facebook, и да създадете група за вашия бизнес, където можете да изградите общност. Създавайки група, бизнесът може да започне разговор с членовете на групата си или да използва тази платформа, за да отговори на въпроси или оплаквания. Това, което прави тази страхотна дигитална маркетингова стратегия, е, че тя ще даде на членовете на вашата целева аудитория, присъединили се към вашата група, усещане за изключителност. Когато се направи правилно и се управлява правилно от назначен администратор, такава група може да бъде безценен PR ресурс.Като цяло, марките трябва да отделят повече време и пари за маркетинг в социалните медии през следващата година. Глобалната пандемия означава, че хората прекарват много повече време онлайн и това промени начина, по който изследват продукти, услуги и бизнес.

 

7. Направете маркетинга на инфлуенсъра ключов канал.

Проучване, завършено през 2019 г. от Influencer Marketing Hub, установи, че бизнесът може да спечели $ 5,20 за всеки $ 1, похарчен за маркетинг с влияние. Това беше предондемия. Глобалната пандемия COVID-19 е настроена да засили още повече въздействието, което влияещите върху избора на потребителите за покупки. Регламентите за заключване и заповедите за престой у дома означават, че хората посещават магазините за тухли и хоросани по-рядко и вместо това се обръщат към влиятелните лица за своето мнение. Потоците на живо също стават по-популярни, тъй като успява да създаде тип усещане „в момента“, което потребителите са пропуснали поради пандемията.Предимството на привличането на влиятелни лица е, че те могат да говорят от личен опит. Те могат да споделят автентични и безпристрастни мнения, които потребителите предпочитат. Техните честни мисли създават доверие и резонират по-добре сред потребителите от това, което традиционният ви маркетинг може да се надява да постигне. Въпреки че маркетингът на инфлуенсърите не е съвсем нова концепция, той се очаква да стане още по-популярен сред потребителите на интернет, както и сред марките.

 

8. Правете добри неща.

През 2021 г. ще стане още по-важно марките да правят добри неща. Необходимостта от прозрачност и приобщаване ще бъде по-голяма, тъй като потребителите вече няма да могат да се свързват с марка, която те възприемат като ненадеждна и неетична.И така, през 2021 г. марките ще трябва да работят по-усилено за създаване на по-автентични и по-дълбоки връзки и доказване на целевата аудитория защо трябва да вярват в своята марка и продукти. Целенасочени кампании и кампании на добра воля, като спонсориране на безплатно настаняване за медицински работници от първа линия или даряване на лични предпазни средства, са стратегии, които повече марки ще приемат през 2021 г.Също така ще стане важно марките да покажат как участват в кампании, насочени към увеличаване на приобщаването, особено по отношение на премахването на расовото неравенство. От ключово значение е марките да използват своя дигитален маркетинг, за да комуникират, че споделят възгледите на своята аудитория за разнообразието и социалната устойчивост.Ще продължи да се набляга и на екологичната устойчивост. Потребителите търсят марки, които гарантират, че опаковките и системите им са устойчиви и като цяло вземат предвид нашата околна среда.

 

Препоръчваме още:

Стартиране и работа с автоматизирана маркетингова система ! Стартиране и работа с автоматизирана маркетингова система ! Прочети повече
6 трендове, които ще са модерни в дигиталния маркетинг през 2021 година 6 трендове, които ще са модерни в дигиталния маркетинг през 2021 година Прочети повече
CRM революцията в 3 ключови тенденции ! CRM революцията в 3 ключови тенденции ! Прочети повече
нагоре