8 фактора за класиране на Google - SEO ръководство!

SEO общността винаги търси нови фактори за класиране и досега сме открили над двеста от тях. Но може да има още стотици реално използвани от Google. За щастие не трябва да работим върху всички тях. Повечето имат много малко тегло в SEO и често се използват като прекъсвачи, а не като сигнали за класиране. Вместо това, тук е окончателният списък на факторите за класиране на Google, всеки от които може да направи или наруши вашата стратегия за оптимизиране на търсенето.

 

1. Обратни връзки

Въпреки че Google планира да се отдалечи от препратките в бъдеще, те все още остават най-важният фактор за класиране на вашите страници. Освен че сега е твърде рисковано да се използват SEO стратегии с черна шапка - вашите връзки трябва да идват от различни високопоставени уебсайтове, подобни на Вашите. Освен това, някои патенти на Google казват, че свежестта и трафикът също могат да бъдат важни показатели за обратна връзка.

 

  • Стратегия за оптимизация:

Най-ефективният начин да развиете своя профил за обратна връзка е да заимствате идеи за обратна връзка от конкурентите си в търсенето. Всичко, което трябва да направите, е да стартирате SEO SpyGlass, отидете на Domain Comparison> Link Intersection и добавете няколко от най-добрите си конкуренти. Инструментът ще анализира обратните връзки на вашите конкуренти и ще открие разликата в обратната връзка - уебсайтове, които водят към вашите конкуренти, но не и вие. Тези уебсайтове са вашите основни целеви цели. Виждайки как те вече се свързват с други уебсайтове във вашата ниша, много вероятно е да хостват и вашите връзки.

 

2. Значимо насищане

Вашето SEO съдържание трябва да съдържа подходящо количество подходящи ключови думи, обекти и изображения за дължината на копието. Съдържанието не трябва да се пълни, както в старите дни на SEO, по-скоро трябва да бъде естествено звучащо копие, написано в информативен стил.

 

  • Стратегия за оптимизация:

Може да е малко предизвикателно да разберете кои точно ключови думи да използвате, къде да ги поставите и колко от тях са необходими. Така че, ако искате да играете безопасно, добрата стратегия е да създадете еталон, като анализирате най-високо класираните страници на вашите конкуренти в търсенето. За да направите това в Website Auditor, отидете на Content Analysis> Content Editor, въведете основната си ключова дума и вземете подробен списък с инструкции за писане на SEO. Инструментът SEO Content Editor ще ви каже правилното количество основни и вторични ключови думи, тяхното разположение и препоръчителната дължина на копието.

 

3. HTML тагове

HTML таговете казват на Google кои битове от вашето копие са най-важните. Маркерите за заглавие и мета описание са това, което потребителите виждат в резултатите от търсенето - напишете ги като промоция, богата на ключови думи. Заглавните маркери (H1-H6) разделят вашето копие на секции - те също трябва да съдържат ключови думи и да бъдат написани в информативен стил. И накрая, алтернативен текст се използва за описание на изображения в търсачките и трябва да се попълни, ако искате да се появи в резултатите от търсенето на изображения.

 

  • Стратегия за оптимизация:

Ако не сте били наясно с HTML таговете, тогава на уебсайта Ви вероятно има стотици страници, които не са правилно оптимизирани за търсене. Изчерпателният подход би бил да използвате Одитор на уебсайтове и да прегледате страниците си групово. Първо отидете на Структура на сайта> Страници> На страницата и сортирайте страниците по техния резултат за оптимизиране на търсенето. Ако забележите страници с нисък резултат, кликнете върху тях за подробен отчет. Той ще ви каже кои точно HTML тагове се нуждаят от оптимизация и какво не е наред с тях.

 

4. Основни уеб фактори

Core Web Vitals са най-новите показатели за потребителското изживяване, които скоро ще станат фактори за класиране на Google. Показателите ще измерват първото впечатление, което потребителят получава при посещение на страница. По-точно колко бързо се зарежда, колко скоро става интерактивно и колко стабилно е оформлението. Сега е важно да се отбележи, че жизнените показатели все още не са официални фактори за класиране на Google. Но те определено ще бъдат, така че е най-добре да използвате оставащото време, за да ги приведете в правилна форма.

 

  • Стратегия за оптимизация:

Google беше достатъчно любезен, за да снабди всеки жизненоважен елемент с подробен набор от насоки за оптимизация. За по-бързо зареждане Google препоръчва по-добро време за реакция на сървъра, по-малко блокиращи рендерирането JS и CSS и по-бързо зареждане на ресурсите. За подобрена интерактивност Google препоръчва разделяне на кода и използване на по-малко JS. И накрая, за по-добра визуална стабилност, Google препоръчва използването на атрибути на размера за изображения и видеоклипове и зареждане на съдържание отгоре.

 

5. Поведение на потребителя

В SEO общността има много несигурност относно това дали Google действително използва поведенчески показатели за класиране на страниците. Google казва, че не го прави, но има доста убедителни доказателства, че може.Показателите, за които говорим, са честотата на кликване (CTR), степента на отпадане, дълбочината на сесията и продължителността на сесията. За да проверите ефективността си на показателите за поведение на потребителите, използвайте акаунтите си в Google Analytics и Google Search Console.

 

  • Стратегия за оптимизация:

Подобряването на показателите за поведение на потребителя има много общо със създаването на ангажиращо съдържание. Например CTR разчита на наличието на атрактивен фрагмент в резултатите от търсенето. Междувременно процентът на отпадане, продължителността на сесията и дълбочината на сесията разчитат дали има нещо забавно за правене на страницата ви. За да ангажирате потребителите, не забравяйте да създадете висококачествено копие с много визуални елементи и вътрешни връзки. Целта е да хванете посетителите и да ги изпратите по вашата фуния за продажби.

 

6. Структурирани данни

Има хиляди маркери, от които можете да избирате и те могат да съобщят на Google всяка малка подробност за вашето съдържание. Структурираните данни могат да се използват за маркиране на автори, оценки, характеристики на продукта, местоположения и много други. И той може да направи чудеса за вашата SEO - създава връзки между обекти, фиксира местоположението ви и подобрява вашите фрагменти за търсене с богати елементи:

 

  • Стратегия за оптимизация:

Ако не сте технически склонен човек, тогава е най-добре да използвате помощника за маркиране на структурирани данни на Google. Изберете вида на маркирането (статията, местният бизнес и продуктът са силно препоръчителни) и изпратете връзка към страницата, която искате да подобрите. Сега маркирайте битове текст и изберете съответните тагове. Когато приключите, запазете HTML файла и го качете на вашия уебсайт. Допълнителна стъпка - проверете дали вашите структурирани данни действително работят с помощта на теста за богати резултати на Google.

 

7. Обява в Google My Business

Заявяването, оптимизирането и поддържането на вашата обява в Google My Business е най-важното нещо, което можете да направите за местното си SEO. Той помага да се утвърди вашата компания като субект, което само по себе си е голям актив за вашата SEO. По-важното е, че той рязко увеличава ефективността на вашето локално търсене. След като създадете малка обява, тя отговаря на условията за местния бизнес панел, както и за Google Maps, отваряйки бизнеса ви за търсещите наблизо:

 

  • Стратегия за оптимизация:

Първо, трябва да посетите Google My Business и да създадете или да заявите своя профил. Ще бъдете помолени да предоставите няколко основни подробности, както и да потвърдите собствеността си. Когато приключите, ще бъдете транспортирани до таблото за управление на Google My Business, където ще намерите много допълнителни начини за подобряване на вашия списък. Най-малкото, което можете да направите, е да добавите описание, работно време и снимки, но има много повече страхотни функции за изследване. Google непрекъснато добавя нови функции на Google My Business и е толкова усъвършенствана, че е почти като собствен уебсайт.

 

8. Мобилна оптимизация

Индексирането на мобилни устройства първо е изцяло въведено. Google обяви, че от септември 2020 г. всички уебсайтове без изключение ще се оценяват според тяхната мобилна версия, а не версията за настолни компютри. Така че, ако искате уебсайтът Ви да има някакъв шанс да се класира в резултатите от търсенето, трябва да се уверите, че той е предназначен за мобилни потребители.

 

  • Стратегия за оптимизация:

За да проверите дали страницата ви е подходяща за мобилни устройства, посетете теста на Google за мобилни устройства и изпратете URL адрес. Ако страницата е наред, ще получите зелена светлина, а ако не е, ще получите някои предложения какво да подобрите.Проверката на вашия уебсайт страница по страница едва ли е практична, така че можете да използвате Google Search Console, за да проверите всичките си страници наведнъж. Стартирайте инструмента, отидете на Enhancements> Mobile Usability и прегледайте отчет заедно със списък с предложени подобрения.

 

Заключение!

Важно е да следите непрекъснато развиващия се алгоритъм на Google. Някои фактори за класиране, като ключови думи и препратки, постепенно губят значение. На тяхно място се нареждат други фактори за класиране, като потребителския опит и семантичната наситеност. Засега обаче списъкът по-горе е доста солиден избор от тактики, които да добавите към вашата SEO стратегия.

Препоръчваме още:

6-те най-ефективни маркетинг съвети за инфлуенсъри! 6-те най-ефективни маркетинг съвети за инфлуенсъри! Прочети повече
5 любопитни факта за маркетинг инфлуенсърите ! 5 любопитни факта за маркетинг инфлуенсърите ! Прочети повече
3 въпроса, относно стратегията за дигиталните търговци през 2021 г. 3 въпроса, относно стратегията за дигиталните търговци през 2021 г. Прочети повече
нагоре