Как да , планирате, структутрирате и реализирате своя уеб проект?

Всички в момент от живота ни сме имали идея за изработка на уебсайт, софтуер, игра или друг уеб проект. Някои го оставят във времето и се отказват, а други отправят запитване към фирми от областта. За трети пък, реализацията на уеб проект е наложителна за бизнеса (най-малкото фирмен уебсайт). Най-общо можем да кажем, че се преминава през няколко основни етапа:                  

1. Идея и структуриране на техническо задание

gh38r9f1he719y4fgehoqhr9-u1rh1

Идеята я има, както и целта и желания резултат. Трудността, обаче идва, когато трябва всичко това да бъде представено пред фирми, занимаващи се с изработка на уебсайт, мобилни прифложения, специализирани софтуери и т.н. Всичко трябва да бъде описано и обяснено, така че и те да разберат проекта и да си го представят. В повечето случаи те ще се свържат с клиента за доуточняване на детайли. Затова е нужно, преди да бъде отправено едно запитване, клиентът да има ясна представа какво иска, кога го иска и колко средства може да отдели.     Няма по-хубаво нещо от подробните технически задания. Освен че изглеждат професионално и сериозно, те са полезни както за изпълнителя, така и за възложителя /клиента/. Техническото задание е ориентирът, по който изпълнителят на проекта се води при изработката. Колкото по-подробно опишете желаното съдържание, функционалности, дизайн и т.н., толкова по-бързо и безпроблемно ще бъде завършен проекта.   Най-лесният начин за избистряне на идеи и тяхното описване е, когато има визуални материали. Решението също е лесно – влизате в www.google.bg  и пишете дума, свързана с проекта. Хубаво е да видите как са го направили другите, да си набележите това, което ви харесва и това, което не ви харесва. В такива случаи, конкурентите могат да ни бъдат най-добри приятели. Направете си проучването на спокойствие, разгледайте колкото може повече подобни разработки, от които може да се взаимства част от структурата, така или иначе почти нищо вече не може да бъде наречено авторско.  

2. Дати и планиране на срокове

h9u2134th2987th975h9t72gh92tghu0

Друг акцент при структурирането на задание за уеб проект, това са датите. Добре ще е да прецените какво кога ви трябва. Акцентира се на следните дати:

      • До кога планирате да събирате оферти от фирми;
      • До кога ще ги разглеждате и ще изберете разработчик;
      • В какъв период от време ще имате готовност да подадете необходимата инфромация за страртиране на проекта;
      • До кога желаете проектът да бъде готов за тестване;
      • Кога желаете проектът да бъде въведен в експлоатация.

 

3. Избор на разработчик

i2j4topi2jpt2pitiopjrowpihtou

След като сте готови с планирането и проучването, изпращате запитването към фирми от областта. Те ще се свържат с Вас, след което ще Ви подготвят и изпратят техническо и ценово предложение за изработка. Изборът на изпълнител никога не е лесен. За 90% от клиентите основният критерий е цената, което е разбираемо. Съветът ни е да обръщате внимание на детайлите. Преди цената, е важно дали въобще са се свързали с  Вас, начинът, по който са се държали с Вас по телефона. Нужни са 2 минути разговор, за да се разбере дали някой е професионалист или не. Както във всеки друг бранш, така и в този, големите и сериозни фирми, работят с по-сериозни суми /в рамките на нормалното, разбира се/.  Не се доверявайте на така наречените “човеко-фирми”. От опит можем да кажем, че 50% от клиентите са се “опарили” от немислимо евтини разработки, които изобщо не виждат бял свят или в един момент просто спират да работят, след което клиентите не могат да се свържат с разработчика. Отнесете се сериозно към избора на изпълнител, за да получите професионален и лицензиран продукт с гаранция и поддръжка, не се оставяйте да бъдете подлъгани.      

4. Бюджет

h49t382ht933t99rhuehuot29

В този ред на мисли не можем да не споменем и бюджета. Всеки трябва да си определи колко средства може да отдели за желания проект. Тази сума би трябвало да включва изработката, като трябва да се предвиди и бюджет за последваща популяризация и поддръжка. Въвеждането в експлоатация е най-лесната част. Както всеки един продукт, така и уеб продуктите имат нужда от “побутване” чрез реклама, за да бъдат забелязани. Последните години рекламата в интернет е най-ефективна и евтина. Никога не оставяйте уеб продукт с надеждата да се популяризира и наложи сам.   В завъшек може да се каже – Отнесете се сериозно към планирането, структурирането и реализирането на Вашия уеб проект и той ще Ви се отблагодари!          

Препоръчваме още:

Промени в Google Local Search (2022г.) Промени в Google Local Search (2022г.) Прочети повече
5 дигитални маркетингови съвета за вашата фитнес зала 5 дигитални маркетингови съвета за вашата фитнес зала Прочети повече
Какво можете да научите от отзивите си Какво можете да научите от отзивите си Прочети повече
нагоре