7 тенденции за развитие на мобилни приложения, които не бива да пренебрегвате !

5G

Въвеждането на 5G технология със сигурност ще окаже голямо влияние върху тенденциите в разработването на мобилни приложения като цяло. Броят на 5G връзките по света се очаква да нарасне до 1,1 милиарда до 2025 г. Казва се, че 5G ще промени начина, по който приложенията се използват и създават.Скоростта на новия мрежов стандарт е гигантски скок напред. Според анализ, проведен от Open Signal между 1 юли и 28 септември тази година, потребителите на 5G често изпитват скорости на изтегляне, които са няколко пъти по-бързи от 4G. 5G е естествената еволюция на предишните поколения - 3G и 4G. Това не само ще подобри скоростта на интернет връзката на мобилните телефони, но и ще увеличи функционалността на мобилните приложения.Невероятната способност на 5G да позволява до 1 милион устройства да се свързват на квадратен километър може да доведе до реализирането на идеята за всичко свързано, като мобилни телефони, автомобили, хладилници, перални машини и охранителни камери, наред с друга електроника.

 

Клипове за приложения

Клиповете за приложения са функцията на Apple за 2020 г., която се превърна в звезда сред най-новите тенденции за развитие на мобилни приложения. Целта му е да повиши удобството на мобилните приложения, като използва силата на пълната софтуерна и хардуерна екосистема на Apple. Ключовата идея на клиповете за приложения е да позволят на потребителите да визуализират и използват приложение, без да е необходимо да го изтеглят или инсталират на устройството.Всички клипове са интегрирани в цялата екосистема на Apple, включително Apple Pay. Можете да прочетете повече за случаите на използване на клипове за приложения в нашата статия за тази функция. Със сигурност много разработчици и марки по света ще изградят множество начини да използват тази нова функция в своя полза. Силното предимство на App Clips пред незабавни приложения и прогресивни уеб приложения може да се превърне във фактор.Увеличава се броят на потребителите, които се насочват към приложения, вместо към уебсайтове, предназначени за електронна търговия или доставка на ресторанти и хранителни магазини. Този факт, съчетан с постпандемичните навици на безконтактни покупки, мобилни плащания и мобилни портфейли, които се използват силно, определено ще повлияе на развитието на функцията за клипове в приложението. Без риск можем да номинираме тази функция като една от най-големите тенденции за мобилни приложения от 2021 г.

 

IoT (Internet of Things)

През 2022 г. пазарът на IoT в САЩ се очаква да надхвърли 500 милиарда долара на стойност и лъвският дял от това ще бъде сегментът на потребителската електроника с размер от 180 милиарда долара. Интернет на нещата завладява света. Тази много усъвършенствана технология в същото време е една от най-близките до хората, влияейки върху това как те взаимодействат или дори как живеят в домовете си. Осигурявайки много удобна и сравнително проста среда за потребителите да се занимават с уреди и приспособления в реално време, IoT ще се разширява като технологична мрежа от интелигентни устройства и обекти. Най-видното поле на въздействието на IoT определено ще бъде интелигентната домашна автоматизация. Все повече потребители на смартфони контролират своите домашни електронни устройства с приложения. Прогнозите показват, че до 2030 г. около 50 милиарда от тези IoT устройства ще се използват по целия свят, създавайки масивна мрежа от взаимосвързани устройства, обхващащи всичко - от смартфони до кухненски уреди.Освен това IoT също има потенциала за споделяне на данни в мрежата. Всичко това ще (и определено трябва) ще привлече вниманието на индустрията на приложенията и ще направи IoT един от най-предпочитаните от разработчиците избор на тенденции за мобилни приложения.

 

Глас

Гласовото разпознаване и комуникация вече нарушават индустриите извън технологиите и променят облика на търговията на дребно, обслужването на клиенти и телемаркетинга. Gartner прогнозира, че 30% от сърфирането в мрежата ще се извърши чрез глас до 2030 г. VUI (Voice User Interface) използва технологията за гласово разпознаване, за да улесни връзката между потребителя и устройството или определена технология, не само разбиране на текущите му нужди, но и което му позволява да предсказва бъдещето. Несъмненият пазарен потенциал на гласовото търсене няма да бъде пренебрегнат от доставчиците на мобилни приложения, тъй като популярността на VUI нараства дори докато говорим. TechCrunch съобщава, че 66,4 милиона американци притежават интелигентен високоговорител. Бизнесът трябва да обърне внимание на тази тенденция за развитие на мобилни приложения, докато обмисля развитието им през 2021 г.

 

Незабавни приложения

Приложенията за Android Instant бяха представени през 2016 г. от Google като нова конфигурация на софтуер, който е направо удобен от гледна точка на потребителя и най-взискателен от гледна точка на разработчика. Така че те не са нови или необичайни в разработването на приложения за Android, но все още стават популярни. Те позволяват на потребителите да играят мобилна игра или да изпробват приложението, без да е необходимо да го инсталират на устройството. Незабавните приложения са съвместими във всички джаджи за Android, изискват значително по-малко място за съхранение и обикновено имат приятелско изживяване и дизайн на потребителския интерфейс. Тези предимства, съчетани с факта, че незабавните приложения са особено полезни за индустрията за мобилни игри и електронна търговия опитайте със сигурност ще осигурите тази технология безопасно място сред тенденциите в мобилните приложения от 2021 година.

 

Свободно време

Необходимостта от заключване през 2020 г. промени начина, по който хората пазаруват и се занимават с развлекателни дейности. Игралната индустрия се възползва от тази ситуация, и по-специално сегментът на мобилните игри. Като цяло мобилните игри ще генерират приходи от $ 77,2 милиарда през 2020 г., нараствайки с + 13,3% на годишна база.Оттеглянето към домашно забавление, принудено от блокирането, води до нарастване на времето, прекарано на мобилни устройства, и нарастващата популярност на мобилните игри и приложения, които могат да помогнат да направим това време продуктивно или дори полезно. Приложения за стрийминг на телевизия като Netflix, приложения за домашни тренировки и релаксация, мобилни игри с добавена реалност като Pokemon Go или Witcher Monster Slayer - тези видове мобилни продукти ще бъдат избрани от потребителите като алтернатива на ангажирането в дейности извън обсега ни по време на социално дистанциране. Сравнително ниската бариера за влизане в притежаването на мобилно устройство ще доведе до голям тласък на сегмента на мобилните развлечения.

 

Изкуствен интелект (Artificial Intelligence)

Не на последно място. AI беше включен сред най-добрите тенденции за мобилни приложения и през 2020 г. И вероятно ще четем за това още няколко последователни години. Изследванията върху ИИ не са спрели дори в лицето на глобалната епидемия. Всъщност тази технология е променила света по невиждан преди и 2021 г. ще донесе още по-разрушителни и удивителни промени. Не е чудно, че можем да очакваме голямото влияние на изкуствения интелект върху разработването на мобилни приложения. Благодарение на облачните изчисления, които донесоха голяма част от силата, необходима за създаването на AI модели, интелигентните устройства могат да се възползват от тази технология, без да изтощават процесорите си.Съвременни търсачки, решения за виртуални асистенти, пазар, автоматизация на бизнеса и идентифициране на потребителските предпочитания - всички тези постижения сега са силно включени в икономиката на смартфоните. Всъщност включването на решения за AI и ML в мобилни устройства е фактор, който е помогнал и ще помогне на мобилния сегмент да се представи толкова добре, колкото е имал.

 

Обобщение!

Всяка година идва с иновации и тенденции, които показват промени. Състоянието на знанието непрекъснато се променя и няма друг път напред, освен да се адаптираме с него. Опитът за изграждане на успешно мобилно приложение с технология, считана за иновативна преди 5 години, няма да гарантира дори излизането му на пазара. От решаващо значение, но и просто разумно е да се вземат предвид нововъзникващите или поне най-новите тенденции, които доминират в индустрията за мобилни приложения.

Препоръчваме още:

Най-добрите платформи за автоматизация на маркетинга Най-добрите платформи за автоматизация на маркетинга Прочети повече
Четири класически съвета за имейл маркетинг Четири класически съвета за имейл маркетинг Прочети повече
Как да изберете правилната категория в Google My Businessза вашия бизнес? Как да изберете правилната категория в Google My Businessза вашия бизнес? Прочети повече
нагоре