Абонаментните планове са навсякъде в наши дни. Всичко от съдържанието, което гледате до дрехите, които носите, може да бъде закупено чрез абонаментен модел. За това също има основателни причини. Хората го намират за удобно, а фирмите имат източник на устойчиви периодични приходи, така че не е чудно, че дори традиционните компании, които не са базирани на абонамент, търсят да се включат в действието.
Въпреки това, една област, която често се пренебрегва при преобразуването към абонаментен бизнес модел, е как да ги рекламирате. Абонаментният маркетинг не е само намиране на нови клиенти, които да се регистрират (въпреки че това е важно). Става въпрос и за активното задържане на клиента, който имате. Оттеглянето на клиентите е проклятието на всеки абонаментен модел и маркетингът директно към вашите съществуващи клиенти е един от начините да предотвратите загубата на тези приходи.
Постигането на тези две цели не е лесна задача, но с правилните стратегии за абонаментен маркетинг е повече от възможно. В тази статия ще очертаем пет стратегии, които вашият бизнес трябва да използва, за да увеличи максимално растежа, да увеличи периодичните приходи и да изгради успешен бизнес, базиран на абонаменти!
Маркетингът на съдържанието е ефективна стратегия за абонаментен маркетинг, която използва публикации в блогове, документация, уебинари и други, за да ви помогне да ангажирате както нови, така и съществуващи клиенти.
Създавайки информативно съдържание, свързано с вашите абонаменти, можете да предоставите стойност на клиентите си, като същевременно повишавате информираността. Маркетингът на съдържание също е вечнозелена стратегия, която продължава да изплаща дивиденти във времето, тъй като доброто съдържание може да доведе нови клиенти дори години след публикуването му.
За да извлечете максимума от усилията си за маркетинг на съдържание, уверете се, че:
Стремете се към ключови думи, специфични за абонамента, за да привлечете клиенти.
Оптимизирайте съдържанието, за да бъде удобно за мобилни устройства, тъй като абонаментните бизнеси често получават достъп от смартфони и таблети.
Предлагайте уроци за това как да използвате абонаментната услуга чрез видео уроци или уебинари, за да представите нови функции на продукта или да отговорите на въпроси на клиенти бързо и лесно.
Програмите за препоръки работят добре за абонаментни фирми, защото дават на съществуващите клиенти убедителна причина да споделят бизнеса ви с приятели, семейство и колеги. С този подход можете едновременно да изградите лоялност с настоящите клиенти и да разширите клиентската си база. Поради тази причина програмата за препоръки е двойна печалба за бизнеса – тя стимулира повече регистрации и спомага за насърчаване на по-добро задържане на клиенти за още по-голяма печалба.
Ако не сте запознати с програмите за препоръки, ето няколко съвета, за да започнете:
Осигурете стимули, които са достатъчно ценни, за да насърчат клиентската мрежа да се запише за абонаментен план.
Наблюдавайте успеха на вашата програма за препоръки за абонамент и коригирайте, когато е необходимо.
Персонализирайте поканите, изпратени от съществуващи клиенти, за да ги направите по-въздействащи.
Понякога хората просто не желаят да се обвържат с платен план, преди да изпробват това, което предлагате. В тези случаи безплатният пробен период е точно това, от което потенциалните клиенти се нуждаят, за да се запознаят с вашия продукт или услуга без никакъв финансов риск. Безплатните пробни версии имат и други предимства, които ги правят добра тактика за абонаментен маркетинг. Безплатните пробни версии помагат за намаляване на разходите за привличане на клиенти, тъй като вашият екип по продажбите не губи време за хора, които не са наистина заинтересовани от вашата оферта. Освен това безплатните пробни версии са чудесен източник на данни за това как потребителите взаимодействат с вашата платформа за абонамент.
За да сте сигурни, че вашият безплатен пробен период е успешен, трябва:
Оптимизирайте своя потребителски интерфейс и потребителски интерфейс, за да увеличите максимално шансовете новите потребители да завършат етапа на адаптиране на вашия безплатен пробен период.
Дайте на хората достатъчно време да изпробват всичките ви функции и нива на абонамент.
Използвайте SMS и имейл кампании заедно с безплатния си пробен период, за да образовате нови потребители и да ги убедите да се регистрират за платен абонамент.
Имейл кампаниите са стари, но добри, когато става дума за директен разговор с абонаментните ви клиенти. С маркетингови кампании по имейл можете да се ангажирате с настоящи и бъдещи клиенти в реално време, да изградите взаимоотношения, да увеличите лоялността на клиентите и в крайна сметка да увеличите повтарящите се приходи.
За разлика от други форми на дигитален маркетинг, с имейл маркетинга не е нужно да се притеснявате за голяма промяна от технологичен гигант, който прекъсва маркетинговите ви усилия. Това означава, че днес и след десет години трябва да можете да използвате списъците си с имейли, за да рекламирате ефективно своя продукт и да стимулирате приходи.
За да направите вашите имейл кампании възможно най-ефективни, ето някои най-добри практики, които да следвате:
Използвайте сегментирането, за да създадете целеви кампании, които говорят директно за интересите на конкретни клиенти или типове абонаменти, за да увеличите степента на ангажираност и лоялността с течение на времето.
Създайте автоматизирани поредици от съобщения за включване на нови клиенти, отговаряне на запитвания и напомняне на потребителите за крайните срокове за подновяване на абонамента.
Използвайте креативни теми, за да увеличите процента на отворени имейли.
Сайтовете за социални медии, като Facebook и LinkedIn, са златни мини за абонаментните компании. Те не само ви позволяват да се свързвате директно с милиони потенциални нови абонати, но също така ви помагат да поддържате съществуващи взаимоотношения с настоящите си клиенти.
Освен това, ако създадете активни общности на тези платформи, можете да решавате проблеми на клиенти, да отговаряте на въпроси, да споделяте съдържание и др. Всичко това ви помага да създадете значими връзки с потенциални клиенти и също така да съберете ценна информация за предпочитанията на клиентите.
Ето няколко съвета, които ще ви помогнат да изградите присъствието си в социалните медии:
Използвайте каналите на социалните медии за споделяне на съдържание с последователи или насочване към потенциални абонати чрез реклами
Изградете общности, за да отговаряте на въпроси и да увеличите лоялността сред вашите водещи потребители.
Споделяйте генерирано от потребителите съдържание, за да привлечете нови клиенти и да изградите социално доказателство за вашата марка.
Ключът към финансовия успех на абонаментните модели е да усъвършенствате вашите съобщения, така че всеки клиент да вижда правилното съобщение, на правилната платформа, в точното време!