7 стъпки към стратегия за растеж.

Ако само половината от стартиращите компании оцелеят повече от пет години и само една трета стигнат до 10, кое е единственото нещо, което можете да направите, за да сте сигурни, че вашата компания е устойчива? Отговорът е, разбира се, да създадете стратегия за растеж за вашия бизнес. Стратегията за растеж включва нещо повече от просто предвиждане на дългосрочен успех. Ако нямате осезаем план, всъщност губите бизнес - или увеличавате шанса да загубите бизнес за конкурентите. Ключът при всяка стратегия за растеж е да бъде умишлен. Разберете стъпката, ограничаваща скоростта във вашия растеж, и налейте колкото е възможно повече гориво в огъня. Но за да бъде това полезно, трябва да предприемете следните стъпки!

 

1. Създайте предложение.

За да поддържа вашият бизнес дългосрочен растеж, трябва да разберете какво го отличава от конкуренцията. Идентифицирайте защо клиентите идват при вас за продукт или услуга. Какво ви прави подходящи, диференцирани и достоверни? Използвайте отговора си, за да обясните на други потребители защо трябва да правят бизнес с вас. Например, някои компании се конкурират на „авторитет“ - Целият пазар на храни е категоричното място за закупуване на здравословни, органични храни. Други, като Walmart, се конкурират на цена. Разберете какво специално предимство можете да предоставите само вие и забравете всичко останало. Ако се отклоните от това предложение, ще рискувате само да обезцените бизнеса си.

 

2. Определете вашия идеален клиент.

Влязохте в бизнеса, за да решите проблем за определена аудитория. Коя е тази публика? Тази аудитория вашият идеален клиент ли е? Ако не, на кого служиш? Забийте идеалния си клиент и се върнете към тази аудитория, докато настройвате бизнеса, за да стимулирате растежа.

 

3. Определете ключовите си показатели.

Промените трябва да бъдат измерими. Ако не можете да измерите промяна, няма как да разберете дали тя е ефективна. Определете кои ключови показатели влияят върху растежа на вашия бизнес, след което отделете време и пари за тези области. Също така, A / B тестът правилно - извършването на промени във времето и сравняването на исторически и текущи резултати не е валидно.

 

4. Проверете вашите приходи.

Какви са вашите текущи приходи? Какви потоци от приходи бихте могли да добавите, за да направите бизнеса си по-печеливш? След като установите потенциала за нови потоци от приходи, запитайте се дали те са устойчиви в дългосрочен план. Някои страхотни идеи или страхотни продукти не са задължително свързани с потоци от приходи. Внимавайте да изолирате и да разберете разликата.

 

5. Разгледайте вашата конкуренция.

Без значение от вашата индустрия, вашата конкуренция вероятно ще превъзхожда нещо, с което вашата компания се бори. Погледнете към подобен бизнес, който се развива по нови, уникални начини да информирате стратегията си за растеж. Не се страхувайте да попитате за съвет. Запитайте се защо вашите конкуренти са направили алтернативен избор. Грешат ли? Или вашият бизнес е позициониран по различен начин? Предположението, че сте по-умен, рядко е вярно.

 

6. Фокусирайте се върху силните си страни.

Понякога фокусирането върху силните ви страни - вместо да се опитвате да подобрите своите слабости - може да ви помогне да установите стратегии за растеж. Преориентирайте игралното поле според вашите силни страни и ги надградете, за да развиете бизнеса си.

 

7. Инвестирайте в талант.

Вашите служители имат пряк контакт с вашите клиенти, така че трябва да наемете хора, които са мотивирани и вдъхновени от ценното предложение на вашата компания. Бъдете евтини с офис мебели, маркетингови бюджети и празнични партита. Наемете малко служители, но им плащайте един тон. Най-добрите обикновено се придържат, ако трябва да намалите компенсацията им по време на бавен период. Разработването на стратегия за растеж не е универсален процес. Всъщност поради променящите се пазарни условия вземането на стратегически решения, основани на чужди успехи, би било глупаво. Това не означава, че не можете да се поучите от друга компания, но сляпото прилагане на план за изрязване на бисквитки няма да създаде устойчив растеж. Трябва да адаптирате плана си, за да изгладите неефективността на бизнеса си, да усъвършенствате силните му страни и да отговарят по-добре на вашите клиенти - които могат да бъдат напълно различни от неясните, еднозначни за всички стратегии. Данните на вашата компания трябва да се поддават на всички ваши стратегически решения. По-конкретно, можете да използвате данните от вашите ключови показатели и потоци от приходи, за да създадете персонализиран план за растеж. По този начин ще разберете по-добре бизнеса и нюансите на клиентите си, което естествено ще доведе до растеж. Еднозначната стратегия предполага неясни показатели. Но конкретен план е успешен план. Когато приспособите стратегията си за растеж към вашия бизнес и клиенти, ще поддържате клиентите си доволни и ще отговаряте на техните желания и нужди, което ще ги кара да се връщат.

Препоръчваме още:

Какво е биткойн? Какво е биткойн? Прочети повече
Как AI ще повлияе на маркетинговите решения в бъдеще? Как AI ще повлияе на маркетинговите решения в бъдеще? Прочети повече
Какви са промените в рекламните показатели на Google? Какви са промените в рекламните показатели на Google? Прочети повече
нагоре