Създаването на мобилно приложение има много прилики със стартирането на бизнес. И точно, както при управлението на бизнес, няма официален план, който да следвате, и който да ви покаже как да бъдете успешни. Всяко бизнес начинание е уникално и всяка история за разработка на мобилно приложение ще бъде малко по-различна от останалите. Но с това казано, все още можете да приложите някои от същите успешни стратегии, които предишните разработчици са използвали за вашето собствено приложение. Създаването на приложение е сложно, особено ако не се учите от уроците на онези хора, които са били преди вас. Въпреки че все още няма окончателно черно-бяло ръководство за създаване на приложение, стесних процеса до седем правила, които могат драстично да подобрят шансовете ви за успех!
Хората, които имат съществуващ бизнес, имат предимство, когато става въпрос за разработване на мобилни приложения, тъй като вече имат клиенти, на които могат да продават. Но ако създавате приложение като стартираща компания , има толкова много причини, поради които то може да се провали. Не ме разбирайте погрешно, не казвам, че стартирането на приложение като разширение или инструмент на текущата ви компания е безупречно. Все още има много неща, които могат да се объркат и в тези случаи. Но повечето от тези ситуации включват хора, които не приемат процеса на сериозно. Не можете да влезете в това с половинчат манталитет. Полагането на най-доброто от вас е абсолютно необходимо, ако искате да постигнете успех.
Осъзнавам, че това е много по-лесно да се каже, отколкото да се направи, но е истина. Пазарът на приложения е изключително пренаселен и конкурентен. Всеки ден става още повече. Как очаквате да се конкурирате на пазар, който е толкова наситен?
За да успеете, ще трябва да измислите начин да се откроите от тълпата. Не ме разбирайте погрешно, не всеки ще пусне приложение, което е толкова популярно като Instagram или Snapchat. Все още има много други приложения на пазара, които печелят много пари. Но те успяват да постигнат това, защото са намерили начин да накарат потребителите да купят тяхната марка. Ако искате да създадете шум, трябва да заинтересувате хората.
Как планирате да генерирате печалба от това начинание?
Някои от общите стратегии за осигуряване на приходи включват:
Такса за изтегляне
Реклами
Покупки в приложението
Магазин за електронна търговия
Абонаменти
Която и стратегия или стратегии да използвате, всичко зависи от това да накарате потребителите да изтеглят приложението. Ако искате да получите изтегляния, трябва да предложите нещо, което хората не могат да получат никъде другаде.
Защо иначе потребителите биха изтеглили вашето приложение, когато има над 2 милиона други опции за избор?
Ако мислите, че просто ще стартирате първоначална версия на приложението си и ще забравите за него, много грешите. Искам да кажа, че това е възможно да се направи, но приложението ви няма да просперира и вероятно ще се провали. Вашето приложение ще изисква редовна поддръжка, която не винаги е евтина. За да спестите време и пари, трябва да се подготвите предварително за промяна. Вашето приложение трябва да може да расте и да се адаптира към пазарните условия и потребителското изживяване. Наличието на възможно най-много код и идеи, които можете да използвате повторно или поправите, ще ви спести много главоболия. Нито едно приложение не е перфектно. И твоето няма да бъде. Ще има някои грешки, проблеми и ще има нужда от актуализации или ремонти. Но е много по-лесно да сте подготвени за тези случаи, отколкото да се опитвате да кодирате в последния момент, когато приложението ви не работи и това кара потребителите да го изоставят. Ако не правите кодирането сами, уверете се, че всеки, когото наемете, разбира, че искате да можете да правите актуализации често. В един перфектен свят всеки, който разработва и кодира приложението, също ще бъде наоколо, за да се справи с поддръжката. Това обаче не винаги е така. Така че искате да сте сигурни, че програмистът няма да усложни прекалено кодиращия език или процеса. По този начин всеки, който работи върху него в бъдеще, няма да трябва да се сблъска с трудна крива на обучение, за да разбере какво се случва.
Събирането на екип, който има същата визия, начин на мислене и работна етика като вас, ще направи този процес много по-лесен. Не препоръчвам да създавате приложение изцяло сами. Възможно е, но не е реалистично. Няма достатъчно часове в деня и има твърде много роли, които един човек може да поеме сам. Определено бих препоръчал да наемете технически съветник още от самото начало. Ако нямате технически познания, може да ви е трудно да правите разлика между законни разработчици и измамници. Но технически съветник може да помогне да се сортира всяка BS, която безскрупулните разработчици ще се опитат да продадат на непредпазливите. Като всеки бизнес, ще срещнете няколко агенции за развитие, които не са непременно етични.
Една от най-важните части от създаването на приложение е съставянето на прототип. Но повечето компании пренебрегват тази стъпка. Изграждането на доказателство за концепцията може да направи чудеса за вашето приложение. Това ще ви помогне да видите дали идеята ви действително може да функционира от техническа гледна точка. Мислете за това като за стаж, но за вашето приложение. Преди една компания да се ангажира да наеме нов служител, тя може да го подложи на стаж или пробен период, за да види дали наистина е подходящ за работата. Въпреки че лицето може да изглежда подходящо на хартия, мениджърът по наемането всъщност няма да знае със сигурност, докато не се заемат с работа.
Същото важи и за вашето приложение. Разбира се, всяка идея може да звучи добре на теория. Но е по-добре да го тествате, преди да започнете пълноценен проект за разработка. Прототипите също могат да ви помогнат да формулирате конкретно вашите технически и бизнес идеи. Можете да тествате бета версията на вашето доказателство за концепция, за да видите как ще реагира на пазара.
Ако имате мобилен сайт, можете да помолите бета тестерите да сравнят опита си между вашето приложение и уебсайта. Това може да ви помогне да финализирате всички подобрения, преди да започнете да разработвате приложението с всички пълни функции и компоненти. Плюс това, след като видите приложението си в реалния живот и действително го имате в дланта си, можете да го занесете на потенциални инвеститори.
Сега, след като имате своя прототип, е време да представите идеята си на инвеститорите. Въпреки че повече пари не винаги означават по-успешно приложение, то със сигурност прави нещата много по-лесни. Ако не сте го разбрали досега, създаването на приложение е скъпо. Инвеститорите могат да ви помогнат да осигурите повече финансиране. Вземете тези средства, за да подобрите качеството и да намалите времето за разработка. Не искате парите да са причината да наемете по-нисък разработчик. Така че инвеститорите могат да помогнат за намаляване и на вашия личен риск.
Както споменахме, не е лесно да бъдете забелязани в магазина за приложения. Така че не можете да разчитате на това като единствен метод за получаване на изтегляния. Докато потребителите ще трябва да изтеглят приложението ви от магазина, има и други начини, по които можете да ги насочите към него. От маркетингова гледна точка трябва да направите всичко възможно, за да изпреварите кривата и конкуренцията си.
Някои техники, които видях да работят в моя личен опит, включват:
Партньорство с организация с нестопанска цел
Използване на бета тестери
Използване на ранни осиновители
Да имате регистрация за вашето приложение
Получаването на изтегляния е само половината от битката. След това трябва да се уверите, че хората наистина използват приложението. В световен мащаб по-голямата част от приложенията, инсталирани на потребителски устройства, не се използват. Така че вашата промоционална стратегия и пътища за разпространение ще трябва да се съсредоточат върху потребителското изживяване и задържането в допълнение към първоначалното придобиване.
Отнесете се към създаването на приложения сериозно. Ако наистина искате да се включите в създаването, разработването и стартирането на мобилно приложение, това ще отнеме много време и пари, за да успеете. Не се регистрирайте за нещо, което не сте готови да завършите. В противен случай може да хвърлите пари в нещо, което никога няма да можете да получите възвръщаемост.
Ако следвате тези общи правила, ще имате по-голям шанс да пуснете успешно приложение, което наистина печели пари!